Gå til innhold

Min venninne er psykolog. Kjæresten hennes hadde en affære med meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hun la ikke merke til noe!

Betyr dette at hun er en dårlig profesjonell?

Anonymkode: 50e02...d2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men det er et bevis på at psykologi er kvasivitenskap. 

Min venninne oppdaget ikke at mannen hadde en affære til tross for at hun er astrolog,

Anonymkode: 6e40b...cc5

• Liker 8
Skrevet

Min venninne oppdaget ikke at mannen hadde en affære selv om hun er dommer. Betyr det at hun er en dårlig dommer og bør sies opp?

Anonymkode: e1b5c...beb

• Liker 15
Skrevet

Men hennes utdannelse er innen menneskelige relasjoner! Hun ga meg alltid råd om mennesker. Og plutselig viser det seg at hun selv ikke forstår mennesker i det hele tatt.

Skrevet

Du bør fortelle henne det hun ikke har forstått slik at hun kan bli kvitt deg som en såkaldt "veninne".

Anonymkode: 20058...a35

• Liker 31
Skrevet

Det betyr kanskje f.o.f at du er en dårlig "venninne" som svikter hennes tillit. (Man kan sikkert også analysere mye rundt at du velger å ligge med kjæresten til din såkalte venninne.) 

• Liker 29
Skrevet

Men hun er utdannet for å hjelpe mennesker med problemer, ikke til å avsløre svikefulle løgnaktige og lause «venninner» og kjærester. Håper hun oppdager hvor kjipe dere er, uavhengig av utdannelse. 

Anonymkode: a8f27...589

• Liker 49
Skrevet

Det betyr bare at du er en dårlig venninne og han er en dårlig mann. 

Man kan ikke kalle seg venninne og gjøre noe slikt! 

• Liker 34
Skrevet

Med  kjæresten hennes kom vi ikke langt. Han flørtet med meg da hun ikke kunne se, og vi gikk en tur med ham, holdt hender og kysset. Det var ingenting mer. Jeg vil ikke fortelle henne om dette.

Det overrasker meg bare at en person som har studert så lenge og lest så mange bøker, er sikker på at hun vet så mye, men faktisk ikke forstår noe.

Skrevet

En psykolog er ikke det samme som en "psychic", de kan altså ikke lese tankene til folk.

Anonymkode: 2e50a...c09

• Liker 24
Skrevet

Mer imponert over hvor lite DU forstår av din venninne..! 
hvorfor skulle hun oppdage utroskap lettere enn andre? 
å være psykolog og hjelpe andre er ikke det samme som at man gjennomanalyserer eget liv hvert eneste minutt. 
du er en ussel venninne ts! 

Anonymkode: e012b...dae

• Liker 28
Skrevet

Du tuller, sant?

Anonymkode: a8839...a38

• Liker 9
Skrevet

Hun er jo ikke synsk..?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Med  kjæresten hennes kom vi ikke langt. Han flørtet med meg da hun ikke kunne se, og vi gikk en tur med ham, holdt hender og kysset. Det var ingenting mer. Jeg vil ikke fortelle henne om dette.

Det overrasker meg bare at en person som har studert så lenge og lest så mange bøker, er sikker på at hun vet så mye, men faktisk ikke forstår noe.

Lite troverdig, høres ut som noe fra Jane Austen.

Anonymkode: 9f4bc...31c

• Liker 7
Skrevet

Hei, jeg er klar over at jeg er en dårlig person og alt dette. Hun er klar over dette også siden vi har vært venner siden barneskolen. Spørsmålet er ikke det.

Det er hun selv som posisjonerer seg slik at hun leser i menneskers hjerter ved å se på mennesket!

Hun jobbet en periode som HR med rekruttering, og hennes mening var av stor betydning om man skulle rekrutteres eller ikke. Selv hevder hun at hun kan si mye om personen ved bare å se på ham. Hun rådet meg alltid med en så overlegen tone!

Jeg liker ikke kjæresten hennes og har ingen planer i forhold til ham. Hvis dere vil, dette var bare et eksperiment for å teste henne.

Skrevet

Herregud jeg må le. For en dum slutning å trekke, at dette har en korrelasjon! 

Anonymkode: 874e9...cc9

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Herregud jeg må le. For en dum slutning å trekke, at dette har en korrelasjon! 

Anonymkode: 874e9...cc9

Korrelasjon mellom hva og hva? 🙂

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, jeg er klar over at jeg er en dårlig person og alt dette. Hun er klar over dette også siden vi har vært venner siden barneskolen. Spørsmålet er ikke det.

Det er hun selv som posisjonerer seg slik at hun leser i menneskers hjerter ved å se på mennesket!

Hun jobbet en periode som HR med rekruttering, og hennes mening var av stor betydning om man skulle rekrutteres eller ikke. Selv hevder hun at hun kan si mye om personen ved bare å se på ham. Hun rådet meg alltid med en så overlegen tone!

Jeg liker ikke kjæresten hennes og har ingen planer i forhold til ham. Hvis dere vil, dette var bare et eksperiment for å teste henne.

1. en psykolog er ikke en tankeleser. På samme måte som en lege ikke bare kan se på en person at de er syk, de er avhengig av prøver, tester etc. 

2. å ha et nært forhold til noen vil selvfølgelig påvirke hvordan du ser dem, det kan godt være hun er klar over at kjæresten ikke er spesielt trofast, men velger å overse det fordi hun fortrekker å leve i uvissheten. 

Skrevet
3 minutter siden, Kastanjefrø said:

1. en psykolog er ikke en tankeleser. På samme måte som en lege ikke bare kan se på en person at de er syk, de er avhengig av prøver, tester etc. 

2. å ha et nært forhold til noen vil selvfølgelig påvirke hvordan du ser dem, det kan godt være hun er klar over at kjæresten ikke er spesielt trofast, men velger å overse det fordi hun fortrekker å leve i uvissheten. 

Takk for et så informativt svar.

Det er morsomt at hun argumenterte for at typen jeg var interessert i var upålitelig.

Jeg tenkte til og med å studere psykologi for å bedre forstå meg selv og menn. Men nå virker det for meg at dette stort sett er bare tull.

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for et så informativt svar.

Det er morsomt at hun argumenterte for at typen jeg var interessert i var upålitelig.

Jeg tenkte til og med å studere psykologi for å bedre forstå meg selv og menn. Men nå virker det for meg at dette stort sett er bare tull.

Hvorfor er det morsomt? Om dette ikke er troll virker du som en svært smålig og sjalu person. 

Om man skal delegitimisere en hel profesjon på bakgrunn av at de ikke er tankelesere kan man ikke ha tiltro til spesielt mye. Leger kan ikke se på enhver person at de er syke, lærere kan ikke se på en person at de ikke kan abc-formelen og økonomer kan ikke se på folk hva de tjener. Det betyr ikke at verken økonomi eller medisin er verdiløse fagfelt som bare er tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...