Englepus Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 (endret) Noen som har det? Hadde vært kjekt å ha, men jeg vet jo ikke hvor bra de er de som er å få kjøpt. I en elektrobutikk her i Stavanger har de sluttet å selge isbitmaskiner fordi de fikk bare reklamasjoner på de. Så jeg er litt skeptisk og. Får jo tross alt en bærepose full av isbiter på McDonalds, helt gratis. Endret 9. august 2005 av Englepus
Pasha Skrevet 9. august 2005 #2 Skrevet 9. august 2005 De billige modellene må tømmes for isbiter mellom hver gang. De har alså ikke noe kjøleeffekt får å holde isbitenen kalde.. og da står du der å må tømme maskinen hvert 5-15 minutt da... De dyre modellene holder bitene kalde og fryst... men da betaler man også for det.. Jeg hadde aldri valgt den billige modellen selv (de som koster ca 2000-3000kr)..men jeg hadde aldri heller giddi å punga ut for en dyr en.. for som du sier.. man får mye gratis is på mcdonalds.
Gjest uff Skrevet 9. august 2005 #3 Skrevet 9. august 2005 De billige modellene må tømmes for isbiter mellom hver gang. De har alså ikke noe kjøleeffekt får å holde isbitenen kalde.. og da står du der å må tømme maskinen hvert 5-15 minutt da... De dyre modellene holder bitene kalde og fryst... men da betaler man også for det.. Jeg hadde aldri valgt den billige modellen selv (de som koster ca 2000-3000kr)..men jeg hadde aldri heller giddi å punga ut for en dyr en.. for som du sier.. man får mye gratis is på mcdonalds. ← 2-3000 for isbitemaskin?? he-he da har man for lite å bruke penger på!! Men man bruker jo isbiter så ofte.....mulig man trenger det? jeg holder meg til de bretta man har i fryseren
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #4 Skrevet 9. august 2005 Huff det var dyre greier. Holder meg helder til isbitposer. Men det spørs jo såklart hvilket behov man har.
Pasha Skrevet 10. august 2005 #5 Skrevet 10. august 2005 og de er av de billige modellene... (har dog sett en modell til 1500 kr et eller annet sted) finnes også maskiner som koster fra ca 5-6000 kr og oppover... jajja.. noen har for mye penger.. men det er klart... på barer og hoteller o.l steder er det kanskje greit med en slik maskin,.. men privat? tja.. jobben min har solgt en maskin tl 2000 kr..og det var overraskende mange som kjøpte det.
Fakse Skrevet 10. august 2005 #6 Skrevet 10. august 2005 Om man absolutt vil ha isbitmaskin er det kanskje greiest å kjøpe kjøleskap med dette innebygget?
Nella Skrevet 10. august 2005 #7 Skrevet 10. august 2005 Solgte sånne billige vi også og som du sier, menge som kjøpte. Testa de en gang og de funker fint, men holder jo ikke isen frossen da. Må helle på vann og sånn selv også. Men har man mye vorspiel og fester så er det jo sikkert genialt å ha. Isbitene er ferdig på 12 min eller hva det er .
LilleBille Skrevet 10. august 2005 #8 Skrevet 10. august 2005 Jeg har en gammel isbitmaskin (sikkert 20 år) - og er kjempeglad i den. Bruker is hver dag. (og blir misunt av mange .. som ser hvor genialt det er) Min er koblet direkte på kranen - og tapper vann selv - inntill den er full av isbiter - og isbitene holder seg frossne. Ser også at barna drikker mye mer vann når de kan få is i - og det å kunne gå i kjeller/fryser for å finne isbiter fungerer ikke like bra.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #9 Skrevet 10. august 2005 Jeg ville heller kjøpt kjøleskap med isbitmaskin hvis en bra isbitmaskin koster mange 1000. Et side by side kjøleskap med vanndispenser og isbitmaskin koster jo 8000kr...
Pasha Skrevet 10. august 2005 #10 Skrevet 10. august 2005 Jeg har en gammel isbitmaskin (sikkert 20 år) - og er kjempeglad i den. Bruker is hver dag. (og blir misunt av mange .. som ser hvor genialt det er) Min er koblet direkte på kranen - og tapper vann selv - inntill den er full av isbiter - og isbitene holder seg frossne. Ser også at barna drikker mye mer vann når de kan få is i - og det å kunne gå i kjeller/fryser for å finne isbiter fungerer ikke like bra. ← Dersom man har en så finmaskin som du har. så fungerer det nok utmerket.. men en maskin som man må tømme mellom hver gang + fylle på vann selv blir fort vedlig krevende til at man gidder å bruke den mye
tøydukke Anna Skrevet 10. august 2005 #11 Skrevet 10. august 2005 Jeg ville heller kjøpt kjøleskap med isbitmaskin hvis en bra isbitmaskin koster mange 1000. Et side by side kjøleskap med vanndispenser og isbitmaskin koster jo 8000kr... ← :enig_anim: Det er helt supert å ha kjøleskap med isbitmaskin! Bruker den sommer som vinter vi!
Englepus Skrevet 10. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 10. august 2005 Nå har vi ikke plass til noe stort kjøleskap så det er utelukket. Har sett at det er mange som selger isbitmaskiner for 1500-2000 kr. Får nesten tenke litt mer på det. Kanskje kjøpe større fryseboks heller.
Gjest LoisLane Skrevet 10. august 2005 #13 Skrevet 10. august 2005 Jeg har ikke satt meg inn i det her, men jeg så en isbitmaskin på Jernia. For en kladd - jeg hadde ikke hatt plass til den!
Thomasine Skrevet 16. mars 2006 #15 Skrevet 16. mars 2006 Noen som har det? Hadde vært kjekt å ha, men jeg vet jo ikke hvor bra de er de som er å få kjøpt. I en elektrobutikk her i Stavanger har de sluttet å selge isbitmaskiner fordi de fikk bare reklamasjoner på de. Så jeg er litt skeptisk og. Får jo tross alt en bærepose full av isbiter på McDonalds, helt gratis. ← Ikke å anbefale etter å ha hørt dette vel... http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle1242210.ece
monikabrx Skrevet 16. mars 2006 #16 Skrevet 16. mars 2006 (endret) Jeg har isbitmaskin. Og du må ikke tømme den for hver gang!!! Selvom den ikke ikke har fryseelement til å holde isbitene frossene, sørger isbitene selv for å produsere kulde nokk til at de ikke smelter. Du tømmer den når "skuffen" er full. Ca 2 liter ferdig is.. Om isbitene ligger der til dagen efter, vil ca halvparten vere smelta. Vi bruker mye isbiter, og er kjempe fornøyd. Kjøpte den billig (1500)i en altmurlig butikk.. Endret 16. mars 2006 av monikabrx
Gjest GJF Skrevet 28. januar 2008 #17 Skrevet 28. januar 2008 Sjekk ny norskutviklet produkt som selges gjennom Wilfa. Type isbitmaskin er Wilfa WIM-2. Den koster kr 3999 (40x25x45 cm). Den er elegant, og ja...den tar nok mye mindre plass enn ekstraseksjonen med isbiter i nytt kjøleskap (og har du stort nok kjøkken til det store kjøleskapet så er det forsåvidt ok). Jeg er meget fornøyd med Wilfa isbitmaskinen. Den tilkobles vann og avløp permanent, og der produserer den hele tiden. Du slipper å tømme, den tapper inn rent ferskt vann og produserer isbiter automatisk. NÅr det er fullt i skuffen så stopper den. Mens den venter på at du forsyner deg småsmelter isen helt i bunn, dette smeltevann renner ut i avløpslangen, og den fyller på med nye isbiter på toppen etterhvert. Dvs veldig hygienisk. Den går og går hele tiden, for deg som bruker isbiter hver dag :-) Kjempefornøyd !! (men den billige til 1500 kr som også jeg kjørte i Stavanger butikken, ja den har jeg kastet ut, mye problemer......Taiwan greier).
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #18 Skrevet 25. juni 2008 Sjekk ny norskutviklet produkt som selges gjennom Wilfa. Type isbitmaskin er Wilfa WIM-2. Den koster kr 3999 (40x25x45 cm). Den går og går hele tiden, for deg som bruker isbiter hver dag :-) Kjempefornøyd !! Men hvor finner man en som det kan tappes kaldt vann av, slik som på kjøleskap ? blir for mye ising i tennene med bare is. Og nai eg skal ikkje henta nesten kaldt vann i springen. men vil heller ikkje ha den upraktiske fryseren i side by side skapene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå