Gå til innhold

Hvordan skal jeg greie å holde maska? Vil hive mannen på ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi feirer med mine foreldre i år og dette liker min svigermor dårlig. Dessverre har hun min mann rundt lillefingeren sin, og tradisjonen tro greier hun å ødelegge humøret mitt år etter år, på juleaften. Uavhengig om vi feirer med henne eller ikke. 

I dag ringer hun for å ønske oss god jul, og presterer å fortelle meg at mitt barn er mindre pent, og at hun ligner på en apekatt i den brune kjolen sin (vi video ringte). Hun er mitt særkullsbarn fra tidligere forhold. 

I tillegg la hun ut i det lange og brede om hvor mye hun savnet eksdama til mannen og at de enda sender hverandre julekort. Min mann sitter å hører på henne, og jatter med, later som hun er kjempemorsom. Jeg begynte da å si at jeg har mye å gjøre, og rydde litt sporadisk i stua. 

Nå er jeg så forbanna at det snart koker over, svigermor er som hun er. Hun gjør dette bevisst for å provosere  og ødelegge for meg. Det vet jeg jo, men det er like vondt hver gang. Veldig lei av at dette skal skje hver eneste høytid og anledning. Men det verste er at mannen min synes dette er helt ok og jatter med , ler til og med henne. Ikke første gangen det skjer og nå har jeg fått nok. Jeg har lyst til å hive mannen på dør og skjelle han ut etter alle kunstens regler. Og bare si takk og farvel til dette forholdet. Må legge til at dette ikke er første gangen det skjer, det har skjedd uttalige ganger siden vi ble sammen for over 3 år siden. Dette er mere dråpen som gjorde at jeg fikk nok. 

MEN dette må vente til etter jul, vi er hos mine foreldre og ribba står i ovnen, treet pynta, og hele familien er i julestemning. Jeg vil bite det i meg og holde ut til vi reiser hjem igjen 2.juledag. 

Hvordan skal jeg greie å holde maska så lenge? 

Anonymkode: 91765...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen gang sagt fra til gubben din om hvordan du føler det, da?

Anonymkode: bc553...221

• Liker 38
Skrevet

Ja, hvorfor sier du ikke ifra? Du kunne sagt ifra til svigermor at du ikke aksepterer rasistiske kommentarer om din datter, og avsluttet hele greia der.

Anonymkode: 093ec...f80

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du noen gang sagt fra til gubben din om hvordan du føler det, da?

Anonymkode: bc553...221

Jeg har sagt ifra uttalige ganger, uten at hverken han eller svigermor tar det til seg. Derfor jeg er lei meg, fordi det er sårende og jeg har sagt i fra, men det hjelper ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Tenk å si noe sånn om barn.... Hadde skjelt henne ut selv. 

Anonymkode: 142a3...59e

• Liker 29
Skrevet

Hvorfor la du ikke på når hun begynte å slenge dritt? Du kan ikke finne deg i det

Anonymkode: 67b2b...35c

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi feirer med mine foreldre i år og dette liker min svigermor dårlig. Dessverre har hun min mann rundt lillefingeren sin, og tradisjonen tro greier hun å ødelegge humøret mitt år etter år, på juleaften. Uavhengig om vi feirer med henne eller ikke. 

I dag ringer hun for å ønske oss god jul, og presterer å fortelle meg at mitt barn er mindre pent, og at hun ligner på en apekatt i den brune kjolen sin (vi video ringte). Hun er mitt særkullsbarn fra tidligere forhold. 

I tillegg la hun ut i det lange og brede om hvor mye hun savnet eksdama til mannen og at de enda sender hverandre julekort. Min mann sitter å hører på henne, og jatter med, later som hun er kjempemorsom. Jeg begynte da å si at jeg har mye å gjøre, og rydde litt sporadisk i stua. 

Nå er jeg så forbanna at det snart koker over, svigermor er som hun er. Hun gjør dette bevisst for å provosere  og ødelegge for meg. Det vet jeg jo, men det er like vondt hver gang. Veldig lei av at dette skal skje hver eneste høytid og anledning. Men det verste er at mannen min synes dette er helt ok og jatter med , ler til og med henne. Ikke første gangen det skjer og nå har jeg fått nok. Jeg har lyst til å hive mannen på dør og skjelle han ut etter alle kunstens regler. Og bare si takk og farvel til dette forholdet. Må legge til at dette ikke er første gangen det skjer, det har skjedd uttalige ganger siden vi ble sammen for over 3 år siden. Dette er mere dråpen som gjorde at jeg fikk nok. 

MEN dette må vente til etter jul, vi er hos mine foreldre og ribba står i ovnen, treet pynta, og hele familien er i julestemning. Jeg vil bite det i meg og holde ut til vi reiser hjem igjen 2.juledag. 

Kan det være at han jatter med fordi det faktisk ikke nytter å snakke til henne? Når hun presterer å kalle et barn for en apekatt, sier jo det litt om hvor grenseløs hun er. 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hvorfor sier du ikke ifra? Du kunne sagt ifra til svigermor at du ikke aksepterer rasistiske kommentarer om din datter, og avsluttet hele greia der.

Det å si stygge ting om en liten jente er FY, men hvordan ble dette rasisme? Jeg trodde det var en vit jente med brun kjole, eller er det noe jeg ikke ser? 

• Liker 7
Skrevet

Stakkars barn! Hadde sagt ifra med en gang den kommentaren kom. Ikke akseptabelt. Har ingen råd til hvordan du kan holde maska, hadde ikke klart det selv🤯

Anonymkode: 83aca...b64

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg hadde begynt samtalen som med alle andre, vennlig og greit. Men med en gang dritten begynte og streken var krysset så hadde jeg bare lagt på uten et ord. 

Endret av Tiuren
  • Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor satte du ikke ned foten? Hva tenkte du at du hadde å tape på å si «dette er ugreit. Må legger jeg på, og så får du skjerpe deg til over jul.» og så faktisk legge på? 

Du må, Ts, grensesette. For ja, du kan jo skille deg fra mannen. Men dette bil jo gjenta seg om du ikke evner la være å etablere forhold med rasister og andre idioter.

Sånn her og nå foreslår jeg at du tar mannen til side og forklarer han kort og konsist at du og han drar hjem i morgen tidlig. Den av dere som ikke eier husværet pakker alle sine ting og så sees dere aldri mer. Dine foreldre kan passe barnet, så alt er tilrettelagt.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sagt ifra uttalige ganger, uten at hverken han eller svigermor tar det til seg. Derfor jeg er lei meg, fordi det er sårende og jeg har sagt i fra, men det hjelper ikke. 

Men det er DU Ts, som tok med barnet inn i dette forholdet. Du som ikke gikk du som ikke kastet han ut første uka. Ditt ansvar.

Svartfugl skrev (Akkurat nå):

Kan det være at han jatter med fordi det faktisk ikke nytter å snakke til henne? Når hun presterer å kalle et barn for en apekatt, sier jo det litt om hvor grenseløs hun er. 

Selvsagt nytter det å si fra. Og som voksne barn er det kjempelett å si fra til voksne foreldre. «Nå skjerper du deg eller så kutter jeg kontakten, mamma» Vipps så sitter en dame på 60+ alene på julaften og alle andre høytider, mens man som 30-40 åring bare har å vinne på å spare seg kontakt, ansvar, pleie av aldrende foreldre +++ Han har intet å tape på å si fra. Hun har alt å tape på å ikke endre adferd.

Anonymkode: 1dd22...04d

• Liker 17
Skrevet
Tiuren skrev (5 minutter siden):

Det å si stygge ting om en liten jente er FY, men hvordan ble dette rasisme? Jeg trodde det var en vit jente med brun kjole, eller er det noe jeg ikke ser? 

Om en sier at et hvitt barn ligner en apekatt er det fordi barnet er en urokråke, og det er jo ikke noe å bli fornærmet over. Og siden TS ble fornærmet over kommentaren til svigermor antok jeg at den var rasistisk ment, og ikke at hun snakket om barnet som en urokråke. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde skjelt svigermor ut og påpekt alle hennes utseendemessige feil og mangler hvis hun hadde holdt på sånn😅 Hun burde få smake sin egen medisin. Gjerne foran den tafatte sønnen sin. Det er jo bare "morsomt" som de sier. 

Hilsen en hissigpropp😅

• Liker 4
Skrevet

Du må stå opp for datteren din. Svigermoren din er ikke riktig god i hodet sitt, og jeg vet ikke hva jeg skal si om mannen din. Er han ødelagt av moren sånn at han ikke tør si mot? Da bør han kutte kontakten til et minimum. Er han oppegående (?) , så bør han egentlig bli rasende på henne fordi hun trakkaserer datteren din og deg. Men hvordan du skal holde maska? Godt spørsmål. Men gjør det for barnas skyld. Så må du sette han til veggs senere, eller hive han ut. Han skal være lojal og respektfull mot deg. Nå er han det motsatte. 

• Liker 3
Skrevet

Denne oppførselen kommer til å gå i arv. Ville avsluttet nå mens du har motivasjon til det. Han høres ut som et giftig selskap som tillater og viderefører hatefulle ytringer. Du er sterk som har svelget kameler i hopetall! :klem:

Anonymkode: f9ad0...c4b

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

(...) MEN dette må vente til etter jul, vi er hos mine foreldre og ribba står i ovnen, treet pynta, og hele familien er i julestemning. Jeg vil bite det i meg og holde ut til vi reiser hjem igjen 2.juledag. 

Det trenger ikke vente, bare kast ham ut. Han kan dra til svigermor. 

Anonymkode: b2316...68e

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Tror jeg hadde sagt at han kunne dra hjem til sin mor, helt uten å øse meg opp. Til barn og foreldre ville jeg bare sagt at sånn er det. Hade bra. 

Skrevet

Fy så stygt! Enig i at du kan be ham dra til moren sin, blir helt uvel av å lese dette.

Stakkars datteren din, håper hun ikke hørte kommentaren om henne 💔

Anonymkode: 83826...830

• Liker 1
Skrevet

La han bare reise. Nå med én gang. Du trenger ikke vente.

Anonymkode: 38c49...39a

• Liker 1
Skrevet

Dette er lettere sagt enn gjort, dere. Jeg forstår at TS ikke synes dette er så enkelt. Ikke alltid like lett å sette ned foten med en gang.  Noen ganger kan man rett og slett bli så satt ut når noen snakker sånn til en. TS, jeg ville ventet til kvelden er over så skjellt han ut i morgen tidlig, og del det du har på hjertet med han da, og svigermor fortjener en kraftig utskjelling. Dette er ikke greit, og jeg forstår deg veldig godt 💓

Anonymkode: 0b86c...6b9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...