AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 Han har mistet følelser sier han. Men jeg gjør alt jeg kan for å beholde det. Han sier han har blitt for gammel for meg, han er 50 og jeg er 35. . Har heldigvis latt dette synke inn en stund nå. Men problemet er at jeg har blitt så glad i sønnene hans. Jeg har alltid tatt initiativ til middager hos oss, vi har dratt på turer damnen og man blir glad i de. De er voksne og er henholdsvis 23 og 25år gamle. Kan jeg be dem hjem på middag selv etter at vi skiller lag? Vært gift med faren de sin i 7år. Ei felles datter. Blir dette feil? Ja, nei? Råd ønskes, takk! Anonymkode: f9259...aa1
Hippogriff Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Dette er veldig riktig det Spesielt når du er mor til lillesøster. Fortsett å samle søsknene til familiemiddager du! 36
tetrao Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 Er da ingenting veien for at du har kontakt med voksne stebarn dersom de ønsker det. 9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #4 Skrevet 24. desember 2020 Høres ut som om mannen din kan ha fått en midtlivskrise. Du bør trygge ham i at du ikke synes han er for gammel for deg. Legg ned innsats i å hjelpe ham gjennom denne identitetskrisen, så slipper kanskje datteren deres å bli skilsmissebarn. Anonymkode: f48bb...3ca 12
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #5 Skrevet 24. desember 2020 Selvsagt. Du og din datters far skal da også feire bursdager, jul, påske og spise søndagsmiddag sammen til evig tid, Ts. Man skiller seg fra sex og samliv, ikke fra å være med-foreldre, gitt at man er et noenlunde ok menneske. Anonymkode: fb640...536 4
Gjest Blondie65 Skrevet 24. desember 2020 #6 Skrevet 24. desember 2020 Jeg skal på julebesøk til mine søskenbarns forelder - vedkommende var inngift i familien tidligere. Dette har blitt tradisjon hos oss. Vedkommende er jo fortsatt forelder til mine søskenbarn. Vedkommende sa faktisk ved skilsmissen at h*n var redd for å ikke være velkommen i familiesammenhenger mer. Jeg tenker at disse stebarna dine bestemmer selv om de vil ha kontakt med deg. Si til dem at de er velkommen til deg.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #7 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som om mannen din kan ha fått en midtlivskrise. Du bør trygge ham i at du ikke synes han er for gammel for deg. Legg ned innsats i å hjelpe ham gjennom denne identitetskrisen, så slipper kanskje datteren deres å bli skilsmissebarn. Anonymkode: f48bb...3ca Tenker det samme. Anonymkode: 2772e...116 2
Fru Uperfekt Skrevet 24. desember 2020 #8 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Han har mistet følelser sier han. Men jeg gjør alt jeg kan for å beholde det. Han sier han har blitt for gammel for meg, han er 50 og jeg er 35. . Har heldigvis latt dette synke inn en stund nå. Men problemet er at jeg har blitt så glad i sønnene hans. Jeg har alltid tatt initiativ til middager hos oss, vi har dratt på turer damnen og man blir glad i de. De er voksne og er henholdsvis 23 og 25år gamle. Kan jeg be dem hjem på middag selv etter at vi skiller lag? Vært gift med faren de sin i 7år. Ei felles datter. Blir dette feil? Ja, nei? Råd ønskes, takk! Anonymkode: f9259...aa1 De er jo søsknene til deres felles datter så er normalt å ha kontakt da. 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #9 Skrevet 24. desember 2020 Selvfølgelig kan du møte og invitere dem. De er jo søsken til jenta di. Anonymkode: c278d...6f7 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #10 Skrevet 24. desember 2020 Blondie65 skrev (9 timer siden): Jeg skal på julebesøk til mine søskenbarns forelder - vedkommende var inngift i familien tidligere. Dette har blitt tradisjon hos oss. Vedkommende er jo fortsatt forelder til mine søskenbarn. Vedkommende sa faktisk ved skilsmissen at h*n var redd for å ikke være velkommen i familiesammenhenger mer. Jeg tenker at disse stebarna dine bestemmer selv om de vil ha kontakt med deg. Si til dem at de er velkommen til deg. ❤❤ Jeg tror også de er glad/bryr seg om meg. Ok, de er gutter. Og gutter holder gjerne inne følelser. Men merket at de alltid tok opp ting på messenger til meg, ikke til faren. Det var alltid meg som inviterte de, ikke faren. Tror og håper de har satt pris på meg. Jeg vil ikke være den masete mor som nå er ute av familien. Mistenker at det er ei annen i bildet, derfor kan situasjonen bli litt annerledes. 😢 Anonymkode: f9259...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #11 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvsagt. Du og din datters far skal da også feire bursdager, jul, påske og spise søndagsmiddag sammen til evig tid, Ts. Man skiller seg fra sex og samliv, ikke fra å være med-foreldre, gitt at man er et noenlunde ok menneske. Anonymkode: fb640...536 Aldri om han vil feire dette med meg. Når han er ferdig i et forhold, så er han ferdig. Sånn er det hos oss. Men det behøver ikke å bety at jeg ikke skal se hans barn lengre. Merkelig hvir glad man blir i de😭 Anonymkode: f9259...aa1 1
KjellYngvar Skrevet 24. desember 2020 #12 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han har mistet følelser sier han. Men jeg gjør alt jeg kan for å beholde det. Han sier han har blitt for gammel for meg, han er 50 og jeg er 35. . Har heldigvis latt dette synke inn en stund nå. Men problemet er at jeg har blitt så glad i sønnene hans. Jeg har alltid tatt initiativ til middager hos oss, vi har dratt på turer damnen og man blir glad i de. De er voksne og er henholdsvis 23 og 25år gamle. Kan jeg be dem hjem på middag selv etter at vi skiller lag? Vært gift med faren de sin i 7år. Ei felles datter. Blir dette feil? Ja, nei? Råd ønskes, takk! Anonymkode: f9259...aa1 Det er du som bestemmer hva som er normalt i din familie. Menn gjør det de får beskjed om i sosiale situasjoner da de ikke vet hva som er normalt 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #13 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Høres ut som om mannen din kan ha fått en midtlivskrise. Du bør trygge ham i at du ikke synes han er for gammel for deg. Legg ned innsats i å hjelpe ham gjennom denne identitetskrisen, så slipper kanskje datteren deres å bli skilsmissebarn. Anonymkode: f48bb...3ca Har tenkt på det jeg også. Han er i et kjipt humør, mye gretten og lite livsglad. For meg er dette så lite givende at jeg selv omtrent har mistet følelser for han. Men han er litt styrende desverre. Han kan gjerne si til guttene sine at dette ikke er greit med kontakten i ettertid.. Anonymkode: f9259...aa1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #14 Skrevet 24. desember 2020 KjellYngvar skrev (5 minutter siden): Det er du som bestemmer hva som er normalt i din familie. Menn gjør det de får beskjed om i sosiale situasjoner da de ikke vet hva som er normalt Er det sånn? Liker de å få et spm om å komme ut på middag, når jeg ikke lengre er i de sitt liv? Er redd for å få nei, eller at de føler seg ubekvem. Det blir både pinlig og litt sårt. Men alt i alt, så skal det sies at de er veldig enkle menn/gutter. Anonymkode: f9259...aa1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har tenkt på det jeg også. Han er i et kjipt humør, mye gretten og lite livsglad. For meg er dette så lite givende at jeg selv omtrent har mistet følelser for han. Men han er litt styrende desverre. Han kan gjerne si til guttene sine at dette ikke er greit med kontakten i ettertid.. Anonymkode: f9259...aa1 Så du bare gir opp ved første motstand? Du gidder ikke kjempe for ekteskapet ditt? Gidder ikke gi litt for at datteren din skal slippe å måtte oppleve at foreldrene skilles og så må vokse opp i to hjem? Du bare gir opp med en gang? Du gidder ikke stille opp for mannen din når du mistenker at han gjennomlever en midtlivskrise og har det vondt? Har du glemt hva du lovet ham for syv år siden, å leve sammen med ham også i onde dager eller ved sykdom? Den lovnaden gidder du ikke stå ved? Anonymkode: f48bb...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #16 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Høres ut som om mannen din kan ha fått en midtlivskrise. Du bør trygge ham i at du ikke synes han er for gammel for deg. Legg ned innsats i å hjelpe ham gjennom denne identitetskrisen, så slipper kanskje datteren deres å bli skilsmissebarn. Anonymkode: f48bb...3ca At han er i livskrise, betyr ikke at han ikke faktisk vil ut av forholdet. Faktisk kan krisa ha kommet fordi han ikke klarte å gå før. Anonymkode: 65065...717 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #17 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så du bare gir opp ved første motstand? Du gidder ikke kjempe for ekteskapet ditt? Gidder ikke gi litt for at datteren din skal slippe å måtte oppleve at foreldrene skilles og så må vokse opp i to hjem? Du bare gir opp med en gang? Du gidder ikke stille opp for mannen din når du mistenker at han gjennomlever en midtlivskrise og har det vondt? Har du glemt hva du lovet ham for syv år siden, å leve sammen med ham også i onde dager eller ved sykdom? Den lovnaden gidder du ikke stå ved? Anonymkode: f48bb...3ca Skal hun nekte ham å forlate forholdet og bruke ungen som gissel, tenkte du? "Kjære, jeg vet du ikke egentlig vil gå, gi meg flytteeska og bilnøklene" Anonymkode: 65065...717 3
~white lady~ Skrevet 25. desember 2020 #18 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Selvsagt. Du og din datters far skal da også feire bursdager, jul, påske og spise søndagsmiddag sammen til evig tid, Ts. Man skiller seg fra sex og samliv, ikke fra å være med-foreldre, gitt at man er et noenlunde ok menneske. Anonymkode: fb640...536 Det er ingen selvfølge å spise søndagsmiddag sammen og feire høytider med eksen. Vi gjør ikke det, selv om vi har en god tone ellers. (Begge har uansett nye partnere.) Beklager avsporingen ts. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #19 Skrevet 25. desember 2020 Veldig innafor. I vår familie er alle xer og yer velkomne i selskap og sosiale lag utenom Er så glad for at det er den veien og ikke masse utestenging og dårlig stemning. Anonymkode: d7c31...f91 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 Jeg er en 23 år gammel kvinne, pappa er gift med ei som han har barn sammen med. Hvis de hadde skilt seg hadde jeg satt kjempestor pris på å bli invitert hjem til henne på middag. Vi har et godt forhold, på toppen av at hun er moren til lillesøsteren min. Så det syns jeg du kan gjøre. Men det er sikkert ryddig å snakke med mannen din om det på forhånd sånn at han vet at dere har kontakt. Anonymkode: 98082...9ba 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå