Gå til innhold

Hvorfor er 3 nøtter til Askepott så populær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så den for første gang i dag. Synes den var oppskrytt. Og så samme stemme til alle karakterene? Dårlig grafikk også.

Anonymkode: a00ac...6fc

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har jeg også lurt på, det er jo så kjedelig :Gjesp:

Skrevet

Jeg aner ikke. Har alltid fått helt mark av den fæle dubbingen oppå det egentlige lydsporet.

Jeg trodde jeg var den eneste i Norge som ikke ser 3 nøtter til Askepott 😂

• Liker 8
Skrevet (endret)

Det er en helt elendig film. Den har bare alltid blitt vist så folk vil se den hver jul. Og folk påvirker hverandre når de sier at det ikke blir jul uten. 

Men det er en helt elendig film. Med helt elendig skuespill, og (sorry Knut Risan) latterlig dubbing .

Angående grafikken så var det sikkert top notch i østeuropa på 70-tallet. 

Endret av Gasellen
  • Liker 10
Skrevet

Askepott er dørgende kjedelig, men det er tradisjon. 

Anonymkode: cc843...4e3

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så den for første gang i dag. Synes den var oppskrytt. Og så samme stemme til alle karakterene? Dårlig grafikk også.

Anonymkode: a00ac...6fc

Filmen er fra 1973....

• Liker 19
Skrevet

Tradisjon...

Synes også den er gøy, har sett den siden jeg var liten..Har vel sett den 20-30 ganger..🤪

• Liker 22
Skrevet

Skuespillerne :) 

De er veldig pene og fengende på en «ikke Hollywood»-måte 

Anonymkode: c4cfd...51d

• Liker 29
Skrevet

Vi som liker den ser hjertet i filmen, forbi alt det 'dårlige'.

Anonymkode: f1752...3d5

• Liker 40
Skrevet

De prøvde jo å forandre på stemmen og dubbingen, men da ble det ramaskrik. Folk ville ha det som det var. 🤪

• Liker 17
Skrevet

Jeg har kritisert ganske mange elementer i den filmen i dag, alt fra ting som ikke henger på greip til dubbingen, men jeg ser den hvert eneste år uansett. Det er tradisjon, og jeg hadde aldri brydd meg om å se en nyere versjon med bedre grafikk og bedre dubbing (om det ikke allerede er kommet?).

Anonymkode: 0a203...6b6

• Liker 10
Skrevet

Jeg har aldri klart den filmen, trodde seriøst at jeg var den eneste i hele Norge som ikke likte den 🤣 Jeg skjønner virkelig ikke greia .. 

Anonymkode: 83819...0ae

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes prinsen er kjekk. Fine kostymer. Søt historie. Gammeldags og koselig. ❤️ 

Anonymkode: 866eb...0c0

• Liker 24
Skrevet

Musikken og stemningen 🥰 Sett den hver jul! 

Anonymkode: 2abab...79a

• Liker 19
Skrevet

Det er så utrolig kjedelig. Ikke alle tradisjoner som er noe å ta vare på, og den filmen går under den katagorien.

Anonymkode: 2169c...ccd

• Liker 4
Skrevet

Filmen er latterlig dårlig med dårlig dubbing, men jeg blir glad og varm i hele kroppen hver eneste jul jeg ser den. 

Tenker tilbake til da jeg var barn, lå på sofaen med julesokken under dyna mens foreldrene mine gikk til og fra. 

For meg er det ingen jul uten den forferdelig dårlige filmen. :fnise:

• Liker 15
Skrevet

Fordi den symboliserer så veldig JUL (for meg). Jeg får skikkelig go’følelse når jeg ser den, og julestemningen kommer for alvor. Jeg er over 50 år og har sett den så lenge jeg kan huske. 

Anonymkode: 8b552...0c4

• Liker 31
Skrevet

Det handler jo bare om tradisjoner og barndomsminner, det ligger sterkt i folk. Spesielt juletradisjoner. :)

Anonymkode: 48179...e19

• Liker 14
Skrevet

Hvis jeg skulle begynt å se den nå hadde jeg også gitt opp fordi den er så dårlig.

Jeg ser den bare fordi "sånn har det alltid vært osv osv" 

Det er ingen kvalitetsfilm, men jeg henger meg på h*n som over her sa at den ses med hjertet. Det er nostalgi, det er noe av det som gjorde at julaften ble en fin jul tross alt på julaften da jeg vokste opp. 

Lillemorbare skrev (Akkurat nå):

Filmen er latterlig dårlig med dårlig dubbing, men jeg blir glad og varm i hele kroppen hver eneste jul jeg ser den. 

Tenker tilbake til da jeg var barn, lå på sofaen med julesokken under dyna mens foreldrene mine gikk til og fra. 

For meg er det ingen jul uten den forferdelig dårlige filmen. :fnise:

Enig. 

Og nå har jeg overført den tradisjonen til datteren min. Hun syntes den var drit kjedelig da hun var mindre, men de to-tre siste årene har hun sittet og sett den sammen med meg. Det er en av de tingene hun kommer til å huske når hun blir voksen og gammel og etterhvert når jeg blir borte så kommer det til å bli en av de "det gjorde jeg sammen med mamma"-tingene. 

Anonymkode: 4b993...053

• Liker 12
Skrevet

Fantastisk film..

Og dubbingen gjør halve filmen. 

En flott tradisjon i mange år nå denne filmen 

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...