AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 Hei! Jeg er 14+3 og har forløløpig kun vært til kontroll hos fastlegen samt privat ultralyd. Jordmor i min kommune tar ikke ultralyd, men jeg forsto det slik at hun har doppler eller noe som kan sjekke hjertelyd hos fosteret. Jeg lurer på om det noen vet om hvor tidlig jordom kan finne hjertelyden? Jeg har morkake fremme, vil det da være vanskelig å finne hjertelyden? Er nesten 4 uker til ordinær ultralyd og jeg er litt engestlig pga. at jeg mistet før. Setter pris om noen vet og kan svare. God jul🙂 Anonymkode: 9cff1...a09
solmåneogstjerner Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Man kan normalt finne fosterlyden med doppler når man er så langt som du er. Men med morkake foran så kan det bli vanskeligere. Om du er virkelig nervøs så kan du ta privat ultralyd. Da kan du nesten få time på dagen. Nå er det jo helligdager frem til mandag, men etter det.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (7 minutter siden): Man kan normalt finne fosterlyden med doppler når man er så langt som du er. Men med morkake foran så kan det bli vanskeligere. Om du er virkelig nervøs så kan du ta privat ultralyd. Da kan du nesten få time på dagen. Nå er det jo helligdager frem til mandag, men etter det. Takk for svar. Vi vurder det. Det er 2,5 times kjøring en vei til nærmeste sted der vi kan få privat ultralyd, men det er absolutt verdt det. Har hatt flere private ultralyder allerede. Anonymkode: 9cff1...a09
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #4 Skrevet 24. desember 2020 Jeg har morkaken foran, og har sjekket med doppler hver gang siden jeg begynte å gå på kontroller i uke 15. Aldri vært noe problem å finne hjertelyden ☺️ Anonymkode: 8f0f1...0cc
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #5 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har morkaken foran, og har sjekket med doppler hver gang siden jeg begynte å gå på kontroller i uke 15. Aldri vært noe problem å finne hjertelyden ☺️ Anonymkode: 8f0f1...0cc Tusen takk for svar🙂Da skal jeg ta kontakt med jordmor over helga🙂 Anonymkode: 9cff1...a09 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå