Gå til innhold

Merker du forskjell på dyr og billig sjampo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer sikkert veldig ann på hvordan hår man har. Flatt og tynt, eller stort og krusete. 

Anonymkode: 725de...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enorm forskjell, særlig etter litt brukstid. Jeg startet med å prøve shampo og balsam for tørt hår, kuret det også, og håret gikk fra å være kjempefrizzy og uregjerlig, til bølgete og fint. Så glemte jeg shampo en juleferie og brukte min fars shampo fra xtra. Så ut som en tegnefilmfigur som hadde blitt truffet av lynet...

(lånt fra google)

9dbc8b5b8144fe3c17f137aa4139a9f8.jpg

Men det kommer jo selvsagt an på hårtype og behov, jeg kan hive oppi med fukt uten at håret mitt blir tungt eller fett, mens for venninna mi med fetere hår så ut som om hun hadde klint en pakke smør i knollen etter å ha overnattet hos meg :fnise:

Anonymkode: 59362...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 12.20):

Du er vel ikke enig med meg når jeg sier det motsatte? :vetikke:

Anonymkode: ed1fc...272

The Body Shop sine shampoer er veldig sterke og ganske dårlige, da :) 

Jeg merker forskjell ja, men ikke alt dyrt er bra. 

Redken er ikke egentlig noe særlig til kvalitet, men synes den er bedre enn butikkshampo - og litt dårligere enn Kerastase for eksempel. 

Av sulfatfrie merker jeg og forskjell. 

Forskjellen synes jeg er størst fra billig til mellomsjiktet. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker overhodet ingen forskjell, og jeg har vært borti det meste men håret mitt vet ikke forskjell på first price og kerastase. Så jeg velger bare shampoo utifra om jeg liker lukten. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enorm forskjell, særlig etter litt brukstid. Jeg startet med å prøve shampo og balsam for tørt hår, kuret det også, og håret gikk fra å være kjempefrizzy og uregjerlig, til bølgete og fint. Så glemte jeg shampo en juleferie og brukte min fars shampo fra xtra. Så ut som en tegnefilmfigur som hadde blitt truffet av lynet...

(lånt fra google)

9dbc8b5b8144fe3c17f137aa4139a9f8.jpg

Men det kommer jo selvsagt an på hårtype og behov, jeg kan hive oppi med fukt uten at håret mitt blir tungt eller fett, mens for venninna mi med fetere hår så ut som om hun hadde klint en pakke smør i knollen etter å ha overnattet hos meg :fnise:

Jeg har også sånn hår, hvilken shampo og balsam bruker du?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også sånn hår, hvilken shampo og balsam bruker du?😊

Jeg har prøvd meg gjennom et hav av ulike typer for å teste de siste årene, og har ikke direkte mislikt noen, men alle gjorde noe for håret mitt jeg ønsket å oppnå basert på beskrivelsen og tilbakemeldinger fra kunder. Forsøkt fra redken, kreastase, joico, moroccanoil m.m, + kurer fra de ulike. Og jeg tror denne reisen i hårprodukter som alle skulle tilføre noe jeg følte håret manglet gjorde at håret roet seg:) Nå har jeg landet på en co-wash som jeg elsket, men den gikk ut av produksjon så nå venter jeg å på at en co-wash fra joico skal dukke opp i postkassa.  Så har jeg oppi balsam etterpå. Hårolje i vått hår gjør også underverker! Kur det gjerne en gang eller to i uka, jeg brukte samme merkene som over her:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Har brukt Kerastase en god periode, men fikk så innmari flatt hår. Den bananshampoen fra Garnier til 50 kr derimot...! Får masse volum og blir lettere å style. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke balsam, og med butikksjampo får jeg skikkelig statisk og tørt hår. Med frisørsjampo får jeg nok fukt og ingen friss. 

Anonymkode: 8d737...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 12.12):

Altså de som koster mellom 20-100 vs 100 og oppover?

Absolutt, uten at jeg kan si at alle dyre er gode. Shampoo synes jeg er noe det virkelig lønner seg å bruke penger på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TulleJenny skrev (På 24.12.2020 den 12.29):

Ja, klart det. 😊 Jeg er glad i olaplex og Maria Nila (dyrt), men John Frieda er også veldig bra. Siste jeg har prøvd nå er Garnier sin Banan balsam/kur. Veldig god den også 😊 kan være en fordel å se på ingrediensene, og lære seg hva som er bra og ikke. 

Maria Nila sine er de beste jeg har prøvd 😃 

Anonymkode: 3065c...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...