Karoline1907 Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 Hva funker best av kjemisk peeling, dermapenn, laser, microneedeling osv? Det er så sykt dyrt, men merkene mime går ikke vekk😭 Har begynt med niacinamide, og vil kjøpe glykolsyre, alpha arbutin og azealic syre fra the ordinary, men vet ikke om det er vits... Hjelp?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Du kan prøve en krem med a-vitamin på resept. Anonymkode: f474f...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 Lactic Acid, en krem med a-vitaminsyre, skinoren med 20% azelain syre er alle ting som hjelper. Men det viktigste er å beskytte huden mot uv stråler, altså bruke solkrem hver eneste dag. Hvis ikke så er alt annet bortkastet. UV strålene vil gjøre hyperpigmenteringen verre, og da nytter det ikke hva enn du smører på. Anonymkode: d7f29...e5a
Karoline1907 Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lactic Acid, en krem med a-vitaminsyre, skinoren med 20% azelain syre er alle ting som hjelper. Men det viktigste er å beskytte huden mot uv stråler, altså bruke solkrem hver eneste dag. Hvis ikke så er alt annet bortkastet. UV strålene vil gjøre hyperpigmenteringen verre, og da nytter det ikke hva enn du smører på. Anonymkode: d7f29...e5a Jeg gjør det, men de går ikke vekk selvom det har gått flere år, vil bare gråte nå, skulle ønske jeg hadde normal hud...
Karoline1907 Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lactic Acid, en krem med a-vitaminsyre, skinoren med 20% azelain syre er alle ting som hjelper. Men det viktigste er å beskytte huden mot uv stråler, altså bruke solkrem hver eneste dag. Hvis ikke så er alt annet bortkastet. UV strålene vil gjøre hyperpigmenteringen verre, og da nytter det ikke hva enn du smører på. Anonymkode: d7f29...e5a Er det like effektivt som kjemisk peeling?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #6 Skrevet 24. desember 2020 Karoline1907 skrev (36 minutter siden): Jeg gjør det, men de går ikke vekk selvom det har gått flere år, vil bare gråte nå, skulle ønske jeg hadde normal hud... Du kan prøve dermapen/microneedling. Det er effektivt, men du bør ha 3 behandlinger og litt dybde på nålene. Anonymkode: f474f...5a3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #7 Skrevet 24. desember 2020 Det kommer til å gå vekk. Min erfaring er at glykolsyre er mest effektivt. I tillegg Retinol hver kveld, være nøye med rens og solkrem, peeling 1-2 ganger i uken. Anonymkode: c0c15...785 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #8 Skrevet 24. desember 2020 Husk at det kan ta rundt 1 år før det er helt borte. Anonymkode: f474f...5a3
Karoline1907 Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #9 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan prøve dermapen/microneedling. Det er effektivt, men du bør ha 3 behandlinger og litt dybde på nålene. Anonymkode: f474f...5a3 Men hva er mest effektivt av dermapen, microneedling og kjemisk peeling? Når det koster så mye vil jeg at det faktisk skal fungere, er så lei av produkter osv som lover ting uten resultat😭
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #10 Skrevet 24. desember 2020 Karoline1907 skrev (4 timer siden): Men hva er mest effektivt av dermapen, microneedling og kjemisk peeling? Når det koster så mye vil jeg at det faktisk skal fungere, er så lei av produkter osv som lover ting uten resultat😭 Dermapen er en nyere form for microneedling bare. Tror det er mer effektivt enn syrer da nålene går dypere ned. Anonymkode: f474f...5a3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #11 Skrevet 24. desember 2020 Evt ville jeg sjekket ut laser. Anonymkode: f474f...5a3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #12 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dermapen er en nyere form for microneedling bare. Tror det er mer effektivt enn syrer da nålene går dypere ned. Anonymkode: f474f...5a3 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Evt ville jeg sjekket ut laser. Anonymkode: f474f...5a3 Eller spørs om du har arr eller bare røde merker? Anonymkode: f474f...5a3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 Karoline1907 skrev (17 timer siden): Er det like effektivt som kjemisk peeling? Solkrem er det mest effektive du kan gjøre for huden din uansett mtp hyperpigmentering og rynker. Lactic Acid er en mild form for peeling. Anonymkode: d7f29...e5a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det kommer til å gå vekk. Min erfaring er at glykolsyre er mest effektivt. I tillegg Retinol hver kveld, være nøye med rens og solkrem, peeling 1-2 ganger i uken. Anonymkode: c0c15...785 Nettopp! Mirakler skjer ikke, og du må være tolmodig og flink å opprettholde hudpleierutinen hver eneste dag om du skal se resultater 😊 Anonymkode: d7f29...e5a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Det som fungerer best er acelaic acid. Du kan kjøpe forskjellige serum eller andre hudpleieprodukter med dette i. Men dersom du har mye merker du ønsker å bli kvitt anbefaler jeg en tur til hudlege å få resept på Finacea gel. Det er en krem som er super for acne arr/pigmentering, benyttes også mye til Rosacea. Denne inneholder store konsentrasjoner av azelain syre/acelaic acid som vil fjerne dette over tid. Anonymkode: e9c29...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå