Gå til innhold

Rett til fri ved tilvenning

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Lurer bare på en ting:

Er det noen som vet om man har krav på fri med lønn når egne barn skal ha tilvenning i barnehagen?

(Kan man evt. bruke av "sykt-barn-dagene"?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer vel litt mellom de ulike arbeidsgiverne, tror jeg.

Jeg jobber i staten og søker om velferdspermisjon til innkjøring i barnehage, SFO og skole. Fikk vel 2 dager til barnehagen og 1 dag på hhv. SFO og skole - men så søkte jeg ikke om mer heller.

Du kan ikke bruke av "sykt barn dagene" - det er jeg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ikke bruke av sykt barn dagene nei.

Jeg skal være med sønnen min i barnehagen for første gang neste uke, og har fått en dag fri med lønn, og måtte deretter ta to feriedager. Mannen min, som jobber i kommunen, hadde fått alle dagene med lønn (altså tre dager), men han er ute i pappapermisjon og blir med likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplasss. Jeg jobber i det private. Mener å huske at vi har krav på én dag fri med lønn. Dette gjelder bare tilvenning første gang de begynner i barnehagen, ikke ved bytte av barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Guapa i.i

I det offentlige har man krav på inntil tre dager med lønn.

I private bedrifter varierer dette veldig!

La Guapa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det private arbeidslivet må du rett og slett spørre arbeidsgiver. Jeg fikk 1 dag med lønn og beskjed om at om jeg ønsket mer, så fikk jeg bruke feriedager. I tillegg fikk jeg beskjed om at det ikke var vanlig at de gav slike dager, men at jeg som et unntak kunne få denne ene dagen (uvisst av hvilken grunn...)

Mannen er i staten, og de har rett på 3 dager med lønn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar... Det gjelder mannen min det her - han jobber i det private - vi får høre hvordan det gjøres hos dem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...