AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 Jeg er på juleferie hos svigers. I går fikk jeg veldig vondt øverst i magen. Det er smerter ved bevegelse spesielt, og det stråler frå navlen og rett oppover og mot høyre. Kan dette være ligamentsmerter? Jeg er gravid i uke 30, og vet det er julaften men krysser fingrene for at noen er innom har erfaringer. Sitter på ei hytte og vegrer meg veldig for å lage "drama" på hytta 🤞🤞🤞 Anonymkode: b9354...4d7
ablaze Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Ring føden og forklar. Et av symptomene for svangerskapsforgiftning er «vondt på toppen av magen». Jeg sier ikke at det er dette du har, men den telefonen er faktisk verdt bryet. Dersom de mener du må komme inn, så får du heller gjøre det.. Lykke til 🥰 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 Ring føden. Smerter i øvre høyre kvadrat av mage skal undersøkes.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #4 Skrevet 24. desember 2020 @ablaze og @Lama_Drama takk for svar 🧡 Det har roa seg veldig i løpet av dagen, så jeg ser det litt an. Men siden det kan i verste fall være noe alvorlig skal jeg også ta det på alvor. Anonymkode: b9354...4d7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #5 Skrevet 24. desember 2020 Har du blodtrykksmåler? Anonymkode: 42b4a...d66
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #6 Skrevet 24. desember 2020 Om du har vondt oppe i høyre ribbeinsbue kan det være tegn på svangerskapsforgiftning, men da med følge symptomer(panne hodepine kvalme, høyt blodtrykk, proteiner i urin), men ville uansett ringt med føden om smerten skulle komme på nytt. Anonymkode: eb994...abd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 Ts her, tusen takk for svar🧡 Skal absolutt ta kontakt dersom det kommer skikkelig tilbake. Jeg har hatt lavt blodtrykk gjennom hele svangerskapet, og har ikke mulighet til å måle nå. Men skal ta en hjemme uvi test i morgen og se om den slår ut. Skal til jordmor første uke i januar og skal senest ta det opp da! Anonymkode: b9354...4d7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her, tusen takk for svar🧡 Skal absolutt ta kontakt dersom det kommer skikkelig tilbake. Jeg har hatt lavt blodtrykk gjennom hele svangerskapet, og har ikke mulighet til å måle nå. Men skal ta en hjemme uvi test i morgen og se om den slår ut. Skal til jordmor første uke i januar og skal senest ta det opp da! Anonymkode: b9354...4d7 Jeg vil bare si at jeg har hatt lavt blodtrykk hele vegen, selv før svangerskapet, men i uke 26 begynte ser å stige, og nå i uke 35 må jeg inn på kontroll hver uke pga høyt blodtrykk. Jeg prøver ikke å skremme, men det går an at det plutselig snur, så noen ting tar man på alvor med en gang. Anonymkode: eb994...abd 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Hvordan gikk det? Anonymkode: 2b745...a91
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 Ts her. Jeg har ikke hatt noe videre vondt i magen etter lille julaften/julaften, så jeg har ikke gjort noe med det enda. Mulig det var luft og ligament🙈 Om jeg får vondt igjen skal jeg kontakte legen med en gang 😊 Tusen takk for gode råd alle sammen❤❤ Anonymkode: b9354...4d7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå