Gå til innhold

Barnesikring hos familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har deres familie tilrettelagt hjemmet og barnesikret skap, trapper og lignende?

Er på julebesøk og her er det fri tilgang på alt, også kjøkkenskap... Må løpe etter ettåringen og avlede/avbryte hele tiden, blir bare dårlig stemning fordi det er vanskelig for en så liten unge å forstå. Veldig kjedelig at de ikke omstiller seg nå som de vil ha småbarn på besøk i årene framover. 

Anonymkode: 5a10e...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjorde de ikke. Tror svigermor fjernet litt av nipset, men ellers ikke. 

Vi kjøpte en pakke med kompostgrinder på biltema til 99kr som vi satt opp foran trappa. Ellers løp jeg som en gal etter ungen(e). 

Slitsomt i de årene det holder på. 

Anonymkode: fb2cb...3b9

• Liker 7
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at folk uten barn barnesikrer huset. Mulig med unntak av et-par grep hos besteforeldre som ofte er barnevakt. 

Slikt løser man sammen. Vi tar en runde og løfter ting opp i høyden. Og skyver en stol foran trappeoppgangen. 

Og om kjøleskapet er et stort problem ville jeg bare svippet innom butikken, og kjøpt og montert selv. 

Anonymkode: 46c18...33b

• Liker 18
Skrevet

Besteforeldre hadde trappegrind, ikke noe mer. Og det er virkelig ikke innafor å kreve heller. Merkelig at du i det hele tatt tenker tanken, det får du stå for selv. 

• Liker 17
Skrevet

Hadde jeg hatt barnebarn hadde jeg selvfølgelig sikret huset for å gjøre det trygt og mer barnevennlig. 

Rart at mange mener det motsatte når det vil forebygge både skader på barn og gjenstander. 

Anonymkode: 5a10e...a66

• Liker 7
Skrevet

Besteforeldrene hadde trappegrind, ikke noe mer. Men vi hadde også bare trappegrind hjemme.

Anonymkode: bb1b3...187

• Liker 3
Skrevet

Må bare legge til: Det er ingenting som er til fare for liv og helse, utover trappa. 

Begge besteforeldrepar har jo hatt barn hjemme i 20-30 år, så der oppbevares fortsatt vaskemidler og kniver i høyden. Ellers ville selvfølgelig slikt blitt ryddet bort. 

Anonymkode: 46c18...33b

• Liker 2
Skrevet

Ingen barnesikring hos noen av besteforeldrene.

Nå har ikke vi barnesikret noe hjemme heller utover trappegrind.

Lar 2 åringen få «rote» i kjøkkenskuffene som hun vil. De mest brukte lekene her i huset er kjøkkenredskaper (visper/stekespader osv), pannelokk og Tupperware.

Hun har aldri åpnet kjøkkenskuffene på besøk hos andre.

Anonymkode: f6a52...5f9

• Liker 6
Skrevet

Nei, og jeg har aldri tenkt over at de burde gjort det heller. Hos mormor og bestefar har de hatt én skuff de har fått lov å rote i, ellers har de fort lært hva som er lov og ikke. 

Anonymkode: 83715...f27

• Liker 9
Skrevet (endret)

Mine foreldre har gjort litt, men ikke alle de tingene jeg gjorde hjemme. Jeg ba dem om å flytte vaskemidler og slikt. 

Jeg har selv sikret hytta. Nå er mine store, men alt på hytta kommer godt med nå når det er andre småbarn i familien. (Familiehytte som brukes av alle)

Endret av solmåneogstjerner
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Besteforeldrene tok bort pynt de var glad i (knuselig) og droppet tøyduk. Det var vel det

Skrevet

Jeg pleide å hjelpe til med å fjerne dyre/knuselige ting som ligger lett tilgjengelig. Men ellers synes jeg ikke man kan forvente barnesikring hos andre. 

Det blir mye påpassing, slik er det bare. Vi feiret med 1-åring hos noen med mange kjempedyre gitarer plassert i vaklevorne stativer. De virket som en magnet på ungen 🤯

Anonymkode: ede39...0d2

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke barn, og har derfor ikke behov for å barnesikre huset. Jeg forventer at folk som har med seg barn på besøk passer på dem selv, og ikke bare slipper dem løs.

Huset er derimot «hundesikret», og det er gjerne litt av det samme som barnesikret (trappegrind, tohåndsgrep for å åpne enkelte dører osv).

Anonymkode: 46d37...a3d

• Liker 16
Skrevet

Har aldri barnesikret hjemme heller, men heller lært barna hva de ikke får lov til og lært dem hvordan de klatrer opp og ned av ting uten å falle osv. Derfor har det heller aldri vært noe problem hos andre.

• Liker 7
Skrevet

De første årene er slitsomme i forhold til å passe på. 

Var aldri noen sikring når vi dro på besøk, og det forventet vi heller ikke. 

Sånn er livet med små barn. 

Anonymkode: 9f31a...3e7

• Liker 10
Skrevet

Nei, det har de aldri gjort.

Nå har jeg heller ikke barnesikret noe hjemme med unntak av trappegrind. De må jo bare lære hva som er greit og ikke.

Anonymkode: 76e8e...0d0

• Liker 4
Skrevet

Ja det er slitsomt å løpe etter ett barn, men slik er det når du velger å få ett :) Ikke sitt å forvent at andre skal tilpasse seg og bruke penger på ditt barn

Anonymkode: 505a5...466

• Liker 12
Skrevet

Foreldrene mine lukket døra til gangen (trapper), fylte nederste kjøkkenskuff med tupperware og la kniver og krystall litt høyt. Ellers trengs ikke så mye sikring.

Anonymkode: 89e0e...458

• Liker 3
Skrevet

Det ene besteforeldreparet fikset skuffestopper osv. Ellers var det trappegrind hos begge par.

Vi hadde ikke sikring til skuffer hjemme heller.

Men pynteting og nips kan godt stå utenfor rekkevidde! Altså, farlige/verdifulle ting kan flyttes/fjernes. Rot får man tåle (type dra ut sleiver fra skuffen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...