AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 Erfaring om dette gir luft til baby? han reagerer veldig på mandarin og sitrus og søtningsmiddel ellers så er litt i stuss om det er verdt det i kveld.., spør derfor dere med litt erfaring Takk for svar og god jul 😁 Anonymkode: 3cc87...905
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Kan noe jeg spiser eller drikker gi barnet vondt i magen? Mange får høre at de ikke må spise for eksempel kål, løk, jordbær, reker eller drikke brus mens de ammer. Men forskning har ikke vist noen sammenheng mellom disse matvarene og luft i magen hos barnet (5) https://ammehjelpen.no/mat-og-drikke/ .. Anonymkode: bee2b...be6 5
Snekkerfruen Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan noe jeg spiser eller drikker gi barnet vondt i magen? Mange får høre at de ikke må spise for eksempel kål, løk, jordbær, reker eller drikke brus mens de ammer. Men forskning har ikke vist noen sammenheng mellom disse matvarene og luft i magen hos barnet (5) https://ammehjelpen.no/mat-og-drikke/ .. Anonymkode: bee2b...be6 Takk, har lest innpå her men er ute etter folks erfaringer 😁
boblevann Skrevet 24. desember 2020 #4 Skrevet 24. desember 2020 (endret) Min var 5 uker gammel på julaften i fjor, og ble fullammet. Ble fortalt fra alle eldre mødre at jeg måtte ligge laaaaangt unna kålrotstappa, men jeg hadde lest det overnevnte på ammehjelpen så jeg tok sjansen og gaflet innpå. Gikk helt fint, merket nada på baby Edit: jeg merket heller ingenting på baby ved andre matvarer folk ofte fraråder, jeg spiste løk, drakk kaffe, spiste erter og kål akkurat som normalt hele ammeperioden. Endret 24. desember 2020 av boblevann 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #5 Skrevet 24. desember 2020 Har ikke merket noe, spiser som vanlig. Løk, erter, chili, kål, etc. Anonymkode: 73fd3...675 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #6 Skrevet 24. desember 2020 Kun en promille går i melken. Du kan spise som du vil Anonymkode: d9982...ea3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #7 Skrevet 24. desember 2020 Jeg spiste en salat av rå brokkoli og rå løk en kveld da jeg ammet, babyen gråt hele natten. Det har aldri skjedd hverken før eller siden. Om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men jeg spiste ikke den salaten igjen før etter jeg var ferdig med å amme. Anonymkode: c922a...4f0
GulSitron Skrevet 24. desember 2020 #8 Skrevet 24. desember 2020 Hørte mye rart på føden.. Skulle ikke spise kål, ikke løk, ikke ditt og ikke datt, ikke drikke brus, ikke drikke kaffe, ikke drikke ditt og ikke drikke datt. Hadde det vært skadelig så er det jo litt rart at middagen på sykehuset inneholdt nettop løk, kål, kålrot etc og at vi fikk servert kaffe. kom hjem og drikker en del brus (det er den eneste måten jeg får i meg mer enn 500ml ila en dag), kaffe, saft med søtning, kål, løk, hvitløk etc. merker ingenting på baby. Jeg merker der i mot hvis han ikke raper etter amming, eller når han får mme (selv om det er den typen som er super mild mot magen).. Er uansett fysisk umulig at kullsyra går i morsmelka fordi det er usannsynlig at vi hadde overlevd bobler i blodet. Er heller ikke mye som baby får i seg. Drikker du og får en promille på 1.5, vil melka baby får i seg "bare" inneholde 0.05‰ 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #9 Skrevet 24. desember 2020 Ingenting som gir deg luft i magen vil gi baby luft i magen. Det sier seg egentlig selv. Så løk, kål, erter, kålrot, det er bare å spise Anonymkode: 42145...6c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå