Gå til innhold

Jeg får "ingenting" i julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i år sagt at jeg ikke vil ha julegaver, og ser at det er ingenting til meg under treet. Er hos mine foreldre nå, ser at det bugner  av julegaver,  men ingen er til meg. Må si jeg er skuffet, jeg har ingenting å pakke opp i kveld. Mens jeg har kjøpt gaver til alle. Riktignok har flere vippset penger til meg, inkludert min ektemann.  Men syntes dette er kjipt selvom jeg ba om det. Jeg sa dette fordi jeg tidligere har fått masse jeg ikke har bruk for som enda ligger å støver ned i skuffer og skap. I år ønsket jeg meg ingenting. 

Barnslige tanker fra en mor, kone, datteren kone i slutten av 20 årene :sjenert:.  Er det legitimt at jeg er skuffet?

Anonymkode: 895c6...136

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke greit at du er skuffet. Du gir beskjed om at du ikke vil ha noe, og så har du fått penger. Så du har egentlig fått noe. Hvis du ville ha noe å pakke opp skulle du kjøpt noe du ønsket deg av pengene du fikk. 

Neste år får du komme med noen ønsker i tillegg til penger. 

Anonymkode: 51a8f...b09

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har i år sagt at jeg ikke vil ha julegaver, og ser at det er ingenting til meg under treet. Er hos mine foreldre nå, ser at det bugner  av julegaver,  men ingen er til meg. Må si jeg er skuffet, jeg har ingenting å pakke opp i kveld. Mens jeg har kjøpt gaver til alle. Riktignok har flere vippset penger til meg, inkludert min ektemann.  Men syntes dette er kjipt selvom jeg ba om det. Jeg sa dette fordi jeg tidligere har fått masse jeg ikke har bruk for som enda ligger å støver ned i skuffer og skap. I år ønsket jeg meg ingenting. 

Barnslige tanker fra en mor, kone, datteren kone i slutten av 20 årene :sjenert:.  Er det legitimt at jeg er skuffet?

Anonymkode: 895c6...136

Du har sagt du ikke vil ha noe, men har fått penger. Og er skuffet over at du ikke har fått noe under treet? Butikken er åpen på julaften også, du får kjøpe noe med de pengene, pakke inn og legge under da.

Anonymkode: 9b6ab...1ed

• Liker 35
Skrevet

Seriøst? 😂 Jaja, da lærte du av det. Man lærer så lenge man lever.

Anonymkode: 5e896...61a

• Liker 31
Skrevet

I alle dager. Nei, det er ikke legitimt at du er skuffet. Det var jo det du ba om? 

Anonymkode: f3cf0...4d8

• Liker 19
Skrevet

Nei, du har fått det du ba om, nemlig ingen ting.

Fremover håper jeg du har lært deg å si hva du mener og mene det du sier.

Anonymkode: eb3ca...cf4

• Liker 15
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Hvis du ikke ønsket deg noe og ba om ingenting, synes jeg egentlig de rundt deg har vist omtanke ved at de likevel husket på deg og ga deg penger i stedet så du kan kjøpe noe du faktisk trenger. Prøv å snu tankegangen din og tenk på det i stedet 😊 Neste år får du tenke gjennom ila året hva du kunne trengt og ønsket deg, og si det før jul når noen spør 😊

Skrevet

Jeg og mannen sa det sammen men angret oss i går. Jeg dro ut og kjøpte en gave til hver av oss, så da har vi noe å pakke opp vi også.

Kan du ta en liten tur ut og kjøpe deg en ting for noen av pengene du har fått? Eller kjøpe et gavekort på nett og printe ut? 

• Liker 5
Skrevet

Kanskje du nå har lært at du ikke skal be om det motsatte av det du faktisk har lyst på? Lag en ønskeliste neste år.

Du fikk i det minste penger, det er jo noe.

Anonymkode: 8a94c...28a

• Liker 7
Skrevet

Såklart du ikke bør være skuffet for noe du ba om! Det er uansett SÅ deilig å slippe masse ræl du ikke trenger, bare vent å se. Gammel vane med pakker, men det går over! 

• Liker 5
Skrevet

Nei, du bør vel strengt tatt være glad for at du får akkurat det du ville ha, altså ingenting. 

• Liker 7
Skrevet

Du blir jo respektert! Jeg prøvde å si det samme noen år fordi jeg ikke hadde råd eller energi til å gi noe tilbake. Det endte med at ingen respekterte ønsket mitt og jeg satt der som en idiot som fikk masse gaver og ikke hadde gitt noe tilbake. 

Hvis noen sier til meg at de ikke vil ha gaver så respekterer jeg det. Vil du egentlig hva gaver så må du si det. Er du lei av å få unyttige ting, lag en ønskeliste.

Anonymkode: c9c2e...998

• Liker 11
Skrevet

Du har erfart at det du trodde du ønsket deg ikke var det du virkelig (ikke) ville ha.  Du har fått deg en lærepenge.

Du kan så klart føle deg skuffet, men da håper jeg du er mest skuffet over deg selv, ikke skuffet over dem som respekterte deg, og som gjorde som du ba om.

Neste år forteller du familien din hva du virkelig ønsker deg.  Forbruksvarer er det beste tipset jeg kan gi.
Tøfler, en spesiell sjampo, gavekort på massasje osv en noen ting som ikke blir liggende ubrukt i en skuff.

Ha en riktig god jul!  :)

Anonymkode: 2a37d...81c

• Liker 9
Skrevet

Noen jenter:

"Jeg vil ha ingenting" = "Jeg vil ha noe"

🤔

Anonymkode: a8479...2c2

• Liker 8
Skrevet

Jeg har vært slik i mange år. Det at jeg ønsket meg ingenting. Satte heller barna foran meg selv og lot dem få fokuset. Ble glad på barnas vegne og fokuserte ikke på min egen skuffelse at jeg mer eller mindre ikke fikk gaver. Jeg vil jo ikke virke grådig, så det er en av grunnene at jeg i alle år ikke har ønsket meg noe.

Men dette har endret seg. Så på love actually i går der hun ene på kontoret (mørkt hår) svarer opp sjefen sin som hun flørter med på kontoret «jeg vil ikke ha noe som jeg trenger, jeg ønsker meg noe jeg vil ha»  (sikkert ikke helt ordrett, og det var vel mer rettet mot sjefen enn en gave).

Men poenget mitt er at vi må tillate oss selv å ønske oss noe vi virkelig har lyst på, og ikke bare noe vi ‘trenger’

I år så har jeg ønsket meg en jakke som er litt dyr eller et smykke fra mannen. Tror dette er det første året jeg har våget å ønske meg noe jeg vil ha.

Jeg gir fine gaver tilbake. Kjøpt noe veldig fint til mannen som jeg han ønsker selv.

Anonymkode: 2836d...829

• Liker 4
Skrevet

Skuffet over deg selv, i såfall. Ville ha omsatt penger til gaver. Ville stusset som giver, om det fremkom i ettertid at mottaker var så utakknemlig. 

Anonymkode: f9255...90b

• Liker 3
Skrevet

Da har du lært. Neste år ønsker du deg noe spesifikt. Jeg skriver ned på notater på tlf det jeg kommer på i løpet av året, og når noen spør ser jeg på den og nevner 2-3 ting innenfor rimelig prisklasse så vedkommende har litt å velge i og at det ikke blir en "bestiling". 

Anonymkode: 00c03...f3b

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du sa jo du ikke ville ha julegaver.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...