Gå til innhold

Jeg har fødselsangst og tør ikke få meg kjæreste for da kan jeg bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en forferdelig fødselsangst som gjør at jeg ikke kan få meg kjæreste for da kan jeg jo bli gravid. Det er min største frykt. Har så ille fødselsangst at jeg kan bryte sammen og gråte om jeg ser eller hører om fødsel. Blir så psykisk dårlig. 

Husker godt første gangen jeg fikk fødselsangst. Jeg var vel 14 år og lærte om sex, graviditet og fødsel på skolen, og jeg hadde er voldsom reaksjon da jeg fikk høre om dette. Det brant seg veldig fast i meg, og jeg fikk et traume? Jeg vet ikke. Jeg hadde heller ikke fått mensen på dette tidspunktet. Fikk ikke mensen før jeg var 15, om sommeren husker jeg, og skulle begynne på siste året på ungdomsskolen den høsten. 

Flere som har fødselsangst og har fått profesjonel hjelp? 

Anonymkode: 4644a...6f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig lett å forhindre eller stoppe graviditet. Her er noen av hjelpemidlene du kan bruke:

- Kondom

- P-piller

- Spiral

- Angrepille

- Abortpille

- Abort på sjukehuset

Så slapp helt av, du kommer ikke til å komme i en situasjon hvor du er nødt til å føde, uansett hvor mye sex du har. :)

• Liker 3
Skrevet

Gå til psykolog

Anonymkode: 52a16...7f6

• Liker 4
Skrevet

Hvis du er fortrolig med at du aldri vil gjennomføre en graviditet kan du vel vurdere å fjerne livmor? Da vil du jo bli kvitt din største frykt. 

Anonymkode: 981c3...3d3

Skrevet

Trolling?

Anonymkode: c7c8a...f1c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fødselsangst, og det er ikke trolling. Er livredd for å bli gravid, og jeg burde pratet med en psykolog, ja. Har holdt meg unna kjærester pga angsten. Ønsker å komme over angsten... 

• Liker 1
Skrevet

Bli sammen med en dame 😼

Anonymkode: d0f0d...40c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bli sammen med en dame 😼

Anonymkode: d0f0d...40c

Ja, men jeg vil ha sex med en mann... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...