Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pakker inn gaver i natten, og merket at både jeg og barna får 15-20 gaver hver, men min partner får 3. Så en fra hver av barna og en fra meg. Til vanlig har jeg kjøpt et par flere, men i år blir det en dyr gave som han trenger. Jeg har stor familie, han har kun oss.
Det ser så stusselig ut! Burde jeg springe ut i morgen å kjøpe mer? Er det for sent? Er dette bare fordi det er natt og dette er ingenting å tenke over? 😅

Anonymkode: 89bb5...ac5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting å tenke over! Sov godt, bare noen få timer til julaften 🙂

Anonymkode: e71b2...14b

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde heller ryddet bort/åpnet noen av mine gaver i skjul enn å løpe rundt på julaften og bruke ekstra penger. Synes forøvrig det er skikkelig rart at ingen i din store familie kom på å gi en eller annen symbolsk gave til partneren din.. 

• Liker 37
Skrevet
3 minutter siden, ella_b said:

Jeg hadde heller ryddet bort/åpnet noen av mine gaver i skjul enn å løpe rundt på julaften og bruke ekstra penger. Synes forøvrig det er skikkelig rart at ingen i din store familie kom på å gi en eller annen symbolsk gave til partneren din.. 

Ja, de har gjort det før så syns det er rart jeg og. Merket det ikke før nå når jeg puttet pakkene fra alle under treet.

TS

Skrevet

Jeg er normalt for at man bør etterstrebe å holde gaveantallet på et lavt nivå, men om han er den eneste med tre gaver og alle dere andre skal pakke opp 20 gaver, vil han kanskje kjede seg med å se dere pakke opp? Hva med å pakke inn et par sokker, dusjsåpe, en edamerost, en olivenolje eller noe annet hverdagslig som dere allerede har kjøpt inn i forbindelse med julen?

Anonymkode: e3436...906

• Liker 3
Skrevet

Med mindre han er en av de ytterst få voksne menneskene som er veldig opphengt i å få mange gaver, så tror jeg du kan ta det med ro :)

Men hvis du har tid og liker å gi gaver, så skader det jo ikke å stikke innom en butikk og finne en billig oppmerksomhet hvis du likevel er på farta i morra.

(..Bortsett fra at du utsetter deg/andre for unødvendig risiko for spredning av korona da, spesielt hvis det er mange folk ute og handler.)

• Liker 5
Skrevet

Ikke at din familie MÅ gi noe til din partner, men rart at han ikke får noe av dine, evt gaver til dere begge... I min familie gir vi alltid til partnere også, trenger ikke være noe dyrt. Ofte får par noe sammen, noe begge har nytte eller glede av. 

Anonymkode: 38e21...34a

• Liker 17
Skrevet

Samme her, min mann har ikke familie som feirer jul, men vi har levd sammen mange år, så dette er jo ikke noe nytt. 

Litt skjevt blir det, men jeg har løst det slik at jeg kun ønsker meg fellesgaver fra min familie. Da blir det likt der. Jeg og barna gir ham også flere gaver, og pakker hver ting i ulike pakker. 

Litt sent å tenke på nå, men jeg har fått utjevne det på denne måten. 

Anonymkode: 6df04...31e

• Liker 1
Skrevet

Kan du eventuelt skrive på hans navn på noen av pakkene du får? Hvis du f.eks. vet at søsteren din gir deg ny stekepanne, så kan du føye til hans navn på lappen?

Anonymkode: e3436...906

• Liker 4
Skrevet

Synes også det er rart at partneren din ikke får noe fra din familie når dere har barn sammen. Jeg får fra mine svigers og de er muslimer... Og jeg er hverken gift eller har barn med sønnen deres(enda).
Har også inntrykk av at menn generelt utveksler mindre gaver med andre menn, mens kvinner i større grad utveksler gaver med andre kvinner(kolleger, naboer, venninner osv.), så du får kanskje en del derfra? Kan jeg da anbefale å holde venninne-julaften hvor dere drikker gløgg osv. og åpner pakkene fra hverandre?:) Pleide å gjøre det fordi min bror fikk så få for han hadde ikke(og ønsket ikke) venner, mens jeg hadde et stort nettverk jeg fikk fra. Veldig koselig og mindre skjevt på selve julaften.
15-20 pakker på hver er mye, men mulig dere har stor familie:P

Anonymkode: 1207a...74d

Skrevet

Antall gaver er ikke så viktig. Det er tanken som teller.

Jeg har kun 2 gaver til mannen i år. En bukse og en ny dyne. (Begge to tingene står på ønskelista hans) Fra vår sønn får han sokker og det står også på ønskelista. 

• Liker 1
Skrevet

Her i huset kjøper vi ( jeg og samboer) masse gaver til hverandre, sånn vi alltid va har likt. Ikke nødvendigvis dyre ting heller, typ balsam, dusjsåpe, dopapir, bind, servietter osv. Og så klart seperat pakket inn, rett og slett for vi ELSKER pakker men ønsker oss ingenting utover forbruksting i hjemmet 😂🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 69826...74c

• Liker 5
Skrevet

hadde fjerna en del av mine egene da. Var ett år jeg kun fikk en gave under treet. DET var stusselig det

Anonymkode: 4fa73...b84

• Liker 2
Skrevet
ella_b skrev (8 timer siden):

Det stusser jeg også på. Her er det helt vanlig at begge får gaver fra begges familie. For en trist og gjerrig familie ts har. 

Anonymkode: 59fba...0cf

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Her i huset kjøper vi ( jeg og samboer) masse gaver til hverandre, sånn vi alltid va har likt. Ikke nødvendigvis dyre ting heller, typ balsam, dusjsåpe, dopapir, bind, servietter osv. Og så klart seperat pakket inn, rett og slett for vi ELSKER pakker men ønsker oss ingenting utover forbruksting i hjemmet 😂🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 69826...74c

Ville heller hatt mindre gaver, enn å pakke opp bind og dopapir ? :klo: Det er bare rart 

hadde også himla med øynene, hvis jeg måtte sitte der å se på for at du åpner en pakke bind 

hva med heller, god olivenolje, krydder slike ting? Som dere vet dere bruker i løpet av året 

Anonymkode: d9ae5...1dd

• Liker 8
Skrevet

3 gaver?? Det var da veldig generøst. Her nøyer vi oss med én. :) 

Skrevet

Så rart at du ikke har tenkt over det før, han har vel ikke fått andre gaver enn fra dere før?  Selv om han har fått et par til, er det lite sammenlignet Numedalen ca 20. Hvorfor gir ikke din familie gave til din partner? 

Anonymkode: 0702c...41c

• Liker 1
Skrevet

Men gir ikke din familie egen til han eller felles gave til dere?

Skrevet

Det rare er at han ikke får gaver fra din familie. Eller fellesgaver, i det minste.

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering :

Familien min hadde gått sammen og kjøpt min partner noe dyrt han trengte, men noen stjal pakken hans.
Pga Covid så feiret vi ikke sammen i år, så de sendte alle pakkene.
Esken vart åpnet, de tok hans ting, og pakket ned de andre og sendte de videre.
Så derfor fikk han ikke gave fra de i år.
Ikke fordi de var triste og gjerrige.

TS.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...