lolady Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Er det noen her med erfaring med å gå fra barnefar når barnet et nyfødt? Hva gjorde at du skjønte at det var det riktige? Hvordan var den prosessen? Angrer du? Er selv veldig i tvil og usikker på når nok er nok.. Her gjelder det lite hjelp med baby, sinne og heving av stemmen og rett og slett for lite engasjement og tilstedeværelse. På grunn av aggresjon er jeg redd en eventuell 50/50 fordeling og føler meg tryggere på å bli for å kunne sørge for at mini har det bra. 1
Sansx Skrevet 23. desember 2020 #2 Skrevet 23. desember 2020 Det blir ikke delt omsorg for en baby. Ikke før barnet er 3 år. Og da kun hvis begge ønsker det og samarbeidet er bra. 19
lolady Skrevet 23. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2020 Sansx skrev (2 minutter siden): Det blir ikke delt omsorg for en baby. Ikke før barnet er 3 år. Og da kun hvis begge ønsker det og samarbeidet er bra. Om jeg ikke ønsker det når barnet wr 3 år og han vil ha 50/50 da? Vil isåfall kreve at han får hjelp med problemene sine lg bli fulgt tett opp. Men ingen kan tvinge meg til å sende barnet til far før det har vært sak? 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #4 Skrevet 24. desember 2020 Noen menn har annerledes tankegang, dette burde du sett røde flagg på før du fikk barn med vedkommende (så lenge det var planlagt såklart da). Men når det er sagt, jeg har selv en storebror som har vært til sinnemestring og blitt mye bedre. Om du elsker barnefaren, og ser potensiale for forbedring ved evt sinnemestring, så kunne dette hjulpet mye. Jeg tror noen menn generelt kanskje er redd for å prøve ting og hjelpe til med barna når de er så unge. Det er jo tross alt annerledes for en mann, enn for en kvinne, som jo har fått en tilknytning på en helt annen måte. Tenk litt over dette også, se om det går ann å ta en prat med han om dette. Det er nesten 100% sikkert at barnefar kommer til å få 50/50 omsorgsrett. Han får ganske garantert omsorgsrett etterhvert, når barnet ikke lenger er avhengig av mor. Jeg tror også han har rett på et slags samvær med barnet når det er under 3 år. Det må da vel være bedre å få med barnefar på sinnemestringskurs, enn å la ungen være alene hos han senere, uten at du vet om han har blitt bedre sinnemessig? Masse lykke til uansett! Håper det ordner seg for deg og mini💞 Anonymkode: eee8b...52a 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #5 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen menn har annerledes tankegang, dette burde du sett røde flagg på før du fikk barn med vedkommende (så lenge det var planlagt såklart da). Men når det er sagt, jeg har selv en storebror som har vært til sinnemestring og blitt mye bedre. Om du elsker barnefaren, og ser potensiale for forbedring ved evt sinnemestring, så kunne dette hjulpet mye. Jeg tror noen menn generelt kanskje er redd for å prøve ting og hjelpe til med barna når de er så unge. Det er jo tross alt annerledes for en mann, enn for en kvinne, som jo har fått en tilknytning på en helt annen måte. Tenk litt over dette også, se om det går ann å ta en prat med han om dette. Det er nesten 100% sikkert at barnefar kommer til å få 50/50 omsorgsrett. Han får ganske garantert omsorgsrett etterhvert, når barnet ikke lenger er avhengig av mor. Jeg tror også han har rett på et slags samvær med barnet når det er under 3 år. Det må da vel være bedre å få med barnefar på sinnemestringskurs, enn å la ungen være alene hos han senere, uten at du vet om han har blitt bedre sinnemessig? Masse lykke til uansett! Håper det ordner seg for deg og mini💞 Anonymkode: eee8b...52a Hvorfor mener du det er nesten sikkert at far får 50/50? Det er svært sjelden utfallet i rettssaker. Anonymkode: 41054...8ee 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #6 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor mener du det er nesten sikkert at far får 50/50? Det er svært sjelden utfallet i rettssaker. Anonymkode: 41054...8ee De aller fleste kriminelle fedre jeg vet om, får til og med 50/50 omsorgsrett, flere med sinneproblemer. Trenger ikke bety at de er dårlige fedre. Og dette er kriminelle folk, som har hatt livet på feil kant, de er fortsatt fantastiske fedre. Har aldri hørt en far ikke får 50/50 bare pga sinneproblemer. Om han derimot skader barnet fysisk eller psykisk, er noe annet, men slikt er veeeldig vanskelig å bevise i så tidlig alder. Da må barnet selv stå frem senere. Jeg hsr inntrykket av at de fleste fedre får 50/50, iallefall får de ha ungen hver helg eller annenhver helg. Det er sjeldent en far ikke får være alene med ungen, om ikke bevis strider imot det at han er en god far. Mulig jeg tar feil, men har alltid vært omvendt i alle saker jeg kjenner til. Alle fedrene har fått ha barnet enten 20% eller 50%, kommer vel ann på situasjon, reisevei og alder på barnet såklart. Anonymkode: eee8b...52a 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #7 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De aller fleste kriminelle fedre jeg vet om, får til og med 50/50 omsorgsrett, flere med sinneproblemer. Trenger ikke bety at de er dårlige fedre. Og dette er kriminelle folk, som har hatt livet på feil kant, de er fortsatt fantastiske fedre. Har aldri hørt en far ikke får 50/50 bare pga sinneproblemer. Om han derimot skader barnet fysisk eller psykisk, er noe annet, men slikt er veeeldig vanskelig å bevise i så tidlig alder. Da må barnet selv stå frem senere. Jeg hsr inntrykket av at de fleste fedre får 50/50, iallefall får de ha ungen hver helg eller annenhver helg. Det er sjeldent en far ikke får være alene med ungen, om ikke bevis strider imot det at han er en god far. Mulig jeg tar feil, men har alltid vært omvendt i alle saker jeg kjenner til. Alle fedrene har fått ha barnet enten 20% eller 50%, kommer vel ann på situasjon, reisevei og alder på barnet såklart. Anonymkode: eee8b...52a Høres ut som jeg kjenner mange kriminelle hahh, men jeg har selv to brødre som har vært i dårlig miljø, og enkelte brødre av venninner/bekjente. Eksen til søstra mi hadde også litt sinneproblemer, men han er en fantastisk far fordet. Anonymkode: eee8b...52a
Kenelz Skrevet 24. desember 2020 #8 Skrevet 24. desember 2020 Så lenge han er en god far (Merk: GOD far på samme måte som en god mor) så synes jeg 50/50 er på sitt plass! Barnet fortjener å vær like mye med far som mor. ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #9 Skrevet 24. desember 2020 Det er bedre for barnet å vokse opp i et trygt hjem uten foreldre som ikke har det godt sammen. Så om det betyr at du går fra far så synes jeg det høres ut som det beste. Hvordan far utvikler seg de neste tre årene vil jo avgjøre om han da blir egnet til å ha delt omsorg. Om han ønsker 50/50 må jo han i hvertfall ta større ansvar i løpet av tiden når han først har samvær de neste årene, og hvis ikke så er jo det noe å vise til om du går til sak. Anonymkode: 8e3b7...5dc
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #10 Skrevet 24. desember 2020 Retten dømmer sjelden 50/50, og hvis du sier nei er han nødt til å gå til retten. Hvis du går nå, får du etablert status quo med omsorg til deg, det vil gjøre det enklere senere. Slik du beskriver ham vil han ikke stille opp på en måte som gir sjanse til 50/50 når barnet blir eldre. Og skulle han mot formodning gjøre det, er vel det også bare bra for barnet. Anonymkode: 30895...8e0 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #11 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er nesten 100% sikkert at barnefar kommer til å få 50/50 omsorgsrett. Han får ganske garantert omsorgsrett etterhvert, når barnet ikke lenger er avhengig av mor. Anonymkode: eee8b...52a Dette er ikke sant ts. Og du skal ikke bli hos denne fyren pga det. Mye bedre å gå nå og gi ham muligheten til å jobbe med seg selv. Om du blir, bidrar du bare til hans problemer og gjør oppveksten utrygg for barnet ditt. AnonymBruker skrev (6 timer siden): De aller fleste kriminelle fedre jeg vet om, får til og med 50/50 omsorgsrett, flere med sinneproblemer. Trenger ikke bety at de er dårlige fedre. Og dette er kriminelle folk, som har hatt livet på feil kant, de er fortsatt fantastiske fedre. Har aldri hørt en far ikke får 50/50 bare pga sinneproblemer. Anonymkode: eee8b...52a Igjen, du tar feil. Og det er faktisk ganske skremmende det du skriver, sånne utsagn får kvinner til å bli hos voldelige og/eller aggressive menn for å beskytte barna. Anonymkode: b8a1d...cbf 9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #12 Skrevet 24. desember 2020 Det er ditt ansvar å trygge barnets oppvekst, så hvis du oppriktig ikke tror at denne mannen vil være en positiv voksenperson for barnet, så er det ditt ansvar å fjerne barnet fra situasjonen (les; å gå) Men samtidig så er det viktig å huske på at graviditets og barselperioden er en tøff og vanskelig tid for alle, og at mor er full av hormoner og fort kan mistolke ting. Så man skal ikke gjøre forhastede beslutninger i denne tiden. Kanskje far er overveldet og det vil bli bedre når dere har landet i situasjonen, og kanskje du overreagerer og ser ting mye verre en de er. Eller kanskje ikke... Det er kun du som kan svare på hva som er rett her, men uansett hvilket valg du lander på, sørg for at du har gjort et veloverveid valg. Anonymkode: 63065...ae2 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #13 Skrevet 24. desember 2020 Dra nå. Det er ikke lettere å gå senere. Det burde jeg ha gjort. Anonymkode: 7c9ad...8ca 1
Sansx Skrevet 24. desember 2020 #14 Skrevet 24. desember 2020 Ingen rett dømmer delt omsorg. Far kan heller ikke ha alenesamvær med en baby. Samværet må foregå hos mor til barnet er stor nok. Dvs rundt 1 år. Nei voldelige fedre får ikke delt omsorg eller hovedomsorg. Slutt med feilinformasjon. 2
lolady Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #15 Skrevet 24. desember 2020 Sansx skrev (10 timer siden): Ingen rett dømmer delt omsorg. Far kan heller ikke ha alenesamvær med en baby. Samværet må foregå hos mor til barnet er stor nok. Dvs rundt 1 år. Nei voldelige fedre får ikke delt omsorg eller hovedomsorg. Slutt med feilinformasjon. Hvem avgjør da om det blir delt omsorg?
lolady Skrevet 26. desember 2020 Forfatter #17 Skrevet 26. desember 2020 Sansx skrev (På 25.12.2020 den 4.22): Foreldrene. Ja så om jeg ikke vil at han skal ha barnet men han vil, hva skjer da?? Trodde det ble ført rettsaker på spnn jeg men.
Sansx Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 Da må han gå til sak mot deg. Men ingen rett vil gi delt omsorg for et lite barn. De har fokus på barnets beste.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 Har han alltid vært sånn? Mannen min ble psykisk syk da jeg gikk gravid, og var sånn som du beskriver. Vi har gått gjennom en enormt turbulent tid, der jeg selvsagt har skjermet barnet så mye som mulig. Barnet er to år nå og etter behandling er mannen mye bedre. Aggresjon er borte, han hjelper til og er til stede. Det tok nesten to år før barnet sa "pappa", men nå har de et veldig godt forhold. Men min mann, etter en stund, var villig til å få hjelp. Så hvis barnefar hos deg setter seg på bakbeina og nekter hjelp, om det er personligheten hans, osv., så anbefaler jeg å tenke gjennom om han er noen du vil leve livet med. Du har ansvar for livet til barnet ditt. Håper det går bra ❤ Anonymkode: 88c9b...e74 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 1.39): De aller fleste kriminelle fedre jeg vet om, får til og med 50/50 omsorgsrett, flere med sinneproblemer. Trenger ikke bety at de er dårlige fedre. Og dette er kriminelle folk, som har hatt livet på feil kant, de er fortsatt fantastiske fedre. Har aldri hørt en far ikke får 50/50 bare pga sinneproblemer. Om han derimot skader barnet fysisk eller psykisk, er noe annet, men slikt er veeeldig vanskelig å bevise i så tidlig alder. Da må barnet selv stå frem senere. Jeg hsr inntrykket av at de fleste fedre får 50/50, iallefall får de ha ungen hver helg eller annenhver helg. Det er sjeldent en far ikke får være alene med ungen, om ikke bevis strider imot det at han er en god far. Mulig jeg tar feil, men har alltid vært omvendt i alle saker jeg kjenner til. Alle fedrene har fått ha barnet enten 20% eller 50%, kommer vel ann på situasjon, reisevei og alder på barnet såklart. Anonymkode: eee8b...52a Så kriminelle er «fantastiske» fedre. OK. Anonymkode: c965c...07a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå