Gå til innhold

Hvordan få tak i faglærte til oppussing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et hus nylig som må pusses ganske mye opp. Det er to etasjer, hvor vegger må sparkles og males( strietapet i dag), gulv byttes, nytt kjøkken monteres og panel byttet ut. I tillegg skal det bygges et nytt bad. 

Vi har forsøkt å få tak i entreprenør som kan hjelpe å koordinere og styre prosjektet for oss. Vi har forsøkt å lese oss godt opp på hva vi bør gjøre i forkant og planlagt så mye vi kommer på. Vi har skrevet en prosjektplan med med både tekst og bilder så det ikke skulle være noe uklart. Men har også skrevet at vi er åpen for forslag fra deres side. 

Så langt så har vi kontaktet 4 stykker direkte med varierende grad av svar. To har ikke svart i det hele tatt, en sluttet å svare mens den siste skal komme på befaring. Vi la også ut et anbud men fikk ikke noe svar. 

Hva er det som skal til for å få tak i fagfolk? Hva slags prosjektet er det egentlig entreprenører vil ha? På sidene deres skriver de "ingen prosjekter er for små". Jeg forstår ikke, er prosjektet vårt for stort? For lite? For uklart? For detaljert? 

Anonymkode: 24eab...95a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor dere? Vi totalrenoverte nylig et bad og benyttet fagfolk. Da innhentet vi fire ulike tilbud fra firmaer i området. Vi la ingen konkret prosjektplan før vi hadde befaring. 

Anonymkode: c76de...991

Skrevet

Kanskje det er prosjektplanen de blir skremt av? Jeg ser for meg at fagfolk helst vil holde på med sitt håndtverk uten å bli diktert av kunder uten kompetanse, og at den prosjektplanen fikk dere til å fremstå som kunder som skal detaljstyre dem selv om de vet bedre enn dere. Det er ikke sikkert dere er sånn, men den prosjektplanen sendte nok noen signaler som kan ha skremt dem vekk fra å ta jobben.

Anonymkode: 43919...398

• Liker 2
Skrevet

Vi bor i Bergen, så skulle tro det var nok å velge mellom. 

Leste at det var lurt å ha en detaljert prosjektplan slik at det ikke oppstod noen misforståelser. Men vi har som sagt lagt til at vi er veldig åpne for forslag. Skrev også at vi gjerne vil ha tips til hvordan få best mulig utnyttelse av badet. 

Tips til hvordan vi skal formulere oss og hva vi skal spørre om for å i det hele tatt få noen til å komme på befaring? Tenker selvsagt å vente til over nyttår nå altså. 

Skrevet

De har nok arbeid og velger å jobbe på nybygg tror jeg. Mye som blir bygd av større ting rundt Bergen nå. Eventuelt må du kjenne noen. En kan bli tidlig grå og tynn i håret... 

Ring rundt og hør, ikke dra inn prosjektplanen med en gang. 

Anonymkode: 70e93...ecc

• Liker 2
Skrevet

Skal jo ikke være så vanskelig å få tak i folk🙄 mulig mange har det travelt framover med nybygg og andre prosjekter, men noen burde jo klart og kommet..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De har nok arbeid og velger å jobbe på nybygg tror jeg. Mye som blir bygd av større ting rundt Bergen nå. Eventuelt må du kjenne noen. En kan bli tidlig grå og tynn i håret... 

Ring rundt og hør, ikke dra inn prosjektplanen med en gang. 

Anonymkode: 70e93...ecc

Det er helt sant, det er mye som bygges nå. Det har jeg ikke tenkt på. 

Ringe og høre om de har tid å komme på befaring? 

Apekatten skrev (5 timer siden):

Skal jo ikke være så vanskelig å få tak i folk🙄 mulig mange har det travelt framover med nybygg og andre prosjekter, men noen burde jo klart og kommet..

Vi så for oss at det skulle være rimelig greit å få tak i folk. Det er jo snakk om oppussing for noen hundre tusen. Mistet litt motet når en anbudside ikke engang klarte å finne folk som var interessert. 

Skrevet

Jeg trenger å pusse opp mitt lille bad. Trenger nytt servantskap og dusjhjørne. Hvor mye koster det å gjøre det? 

Anonymkode: 4b163...18b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg trenger å pusse opp mitt lille bad. Trenger nytt servantskap og dusjhjørne. Hvor mye koster det å gjøre det? 

Anonymkode: 4b163...18b

Skal du kun bytte disse to tingene, eller skal du gjøre noe med gulv og vegger? 

Anonymkode: 51830...52a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...