Gå til innhold

Noen her som har hatt rester av morkaken etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 4 mnd siden, og fikk påvist rester av morkaken 2 mnd etter fødsel pga. jeg ikke sluttet å blø. 

Sykehuset valgte å ikke gjøre noe med det, fordi de ville se om det kom ut av seg selv/ i forbindelse med når jeg fikk mensen tilbake. 

Det gikk ca. en måned uten blødninger, men nå har det tatt seg opp igjen. Blør som en kraftig mensentrasjon, med litt klumper i. Tenker at dette er et godt tegn og at kroppen kvitter seg med restene? Eller bør jeg kontakte lege? Har kontroll på sykehuset igjen om en måned.

Noen som har erfaring med dette? Fikset kroppen opp selv eller måtte du ha utskrapning? Kjenner jeg er litt redd for infeksjon, men stoler jo på at sykehuset vet hva de gjør pluss jeg er obs på tegn. 

Anonymkode: e4a7e...cbf

Skrevet

Jeg har tatt utskrapning to ganger. En gang dagen etter fødsel og en gang 7 dager etter fødsel. Det ble aldri snakk om at de skulle la kroppen ordne opp selv. Utskrapning ble bestilt straks restene ble oppdaget.

Anonymkode: f7c16...3d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har tatt utskrapning to ganger. En gang dagen etter fødsel og en gang 7 dager etter fødsel. Det ble aldri snakk om at de skulle la kroppen ordne opp selv. Utskrapning ble bestilt straks restene ble oppdaget.

Takk for svar. Det er dette jeg også trodde var vanlig, men kanskje annerledes siden det ikke ble oppdaget før 2 mnd etter fødsel? Hvordan var utskrapningen, er det veldig vondt? (Er nokså traumatiske etter en fæl fødsel..)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Det er dette jeg også trodde var vanlig, men kanskje annerledes siden det ikke ble oppdaget før 2 mnd etter fødsel? Hvordan var utskrapningen, er det veldig vondt? (Er nokså traumatiske etter en fæl fødsel..)

Jeg mistet veldig mye blod under/rett etter fødslene, over 2 liter, så det var kanskje ikke forsvarlig å la meg blø så mye lengre. Kanskje derfor jeg fikk det så raskt. 
Utskrapning er uproblematisk, tok vel 20 min ca. Jeg ble lagt i en lett narkose. Våknet noen timer etter, helt uthvilt. Ingen smerte eller bivirkninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg mistet veldig mye blod under/rett etter fødslene, over 2 liter, så det var kanskje ikke forsvarlig å la meg blø så mye lengre. Kanskje derfor jeg fikk det så raskt. 
Utskrapning er uproblematisk, tok vel 20 min ca. Jeg ble lagt i en lett narkose. Våknet noen timer etter, helt uthvilt. Ingen smerte eller bivirkninger.

Hadde også blødning under fødsel, men "bare" 1,3 liter i forbindelse med når morkaken skulle ut. Men ingen sjekket om det var noe igjen etterpå.. men hadde fine verdier på blodprosent så sikkert derfor de ikke har gjort noe ja☺

Skrevet

Hadde rester med begge to, og det ble infeksjon med begge to. Med første kom infeksjonen snikende uten forvarsel etter ca 3 - 4 uker. Blødningen hadde stoppet og jeg trodde jeg var ferdig, inntil jeg fikk feber som raskt ble svært høy(over 40). Jeg ringte inn, men ble bedt om å vente. Endte med akutt innleggelse midt på natta. Restene kom ut ved hjelp av cytotec. 

Med andremann fikk jeg forvarsel i form av en lang, slimete ekkel rest fulgt av en blødning dagen etterpå. Ringte inn, men ble bedt om å se det an og ta kontakt om jeg fikk enda en styrtblødning. Styrtblødningen kom, og jeg fikk komme inn til sjekk. Fikk cytotec tirsdag kveld, påfølgende sjekk fredag morgen viste såpass med rester at de foretok en utskrapning. Dro hjem og våknet med 39. 7 i feber ca kl 01. Kl 05 hadde feberen steget til 40.5. 

Sjekk viste at den som utførte utskrapninga ikke hadde fått med noe særlig, så da ble det antibiotika, ny utskrapning og 5 døgn på sykehus for å få infeksjonen under kontroll. 

Neste gang(det blir ingen neste gang) får jeg utskrapning og full sjekk med en gang etter fødsel, og jeg skal aldri mer etter større fysiske traumer "vente og se", og jeg skal aldri igjen på Ahus. 

Anonymkode: 7f06b...a8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...