Gå til innhold

Jeg er lei elendige kjøpere og selgere på finn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som hobby å kjøpe og selge brukte ting. Noe samler jeg på selv, andre ting kjøper jeg bare med tanken på å selge videre med fortjeneste. Jeg handler med mange forskjellige mennesker i løpet av en måned på finn. Jeg er så lei av useriøse personer på finn, spesielt selgere. Enkelte folk skriver for eksempel ikke hva gjenstanden de selger koster. Siden jeg har erfaring med hva tingene jeg kjøper og selger er verdt kommer jeg som oftest med et generøst tilbud til selger for å sikre meg gjenstanden. Enten svarer ikke selger. Eller så skriver de bare nei uten å komme med et motbud. Hvis jeg prøver å spørre mer om gjenstanden for å se om jeg vil gi mer, bare blokkerer noen meg. Mange mangler fullstendig forståelse for hva ting er verdt. Noen tåler heller ikke at folk forsøker å forhandle med pris og blir dypt fornærmet. 

Siden jeg har et stort nettverk kan jeg ofte selge ting med litt fortjeneste siden jeg kjenner de rette folkene som er villig til å kjøpe. Derfor tilbyr jeg ofte mer enn hva man ellers får med å selge varen selv på finn til andre privatpersoner. Siden jeg kanskje er litt for generøs noen ganger er marinen mellom fortjeneste eller tap liten. Noen mener imidlertid at varen er mye mer verdt enn det jeg kan klare å få for den, og da ser jeg at det de selger blir liggende på finn utsolgt. Det er så utrolig kjipt at ting ikke blir solgt fordi selger ikke kan kommunisere med kundene sine, og har helt urealistiske foreventninger til det de har er verdt. 

I kveld skulle ville jeg kjøpe en gjenstand på finn. Ny koster den rundt 2000. Først sende jeg melding fra min private konto med spørsmål om hvor mye han ville ha siden det ikke sto noe pris. Jeg fikk ikke noe svar, ble bare blokkert. Sendte melding fra min samboer sin konto litt senere. Gav et bud på 1500  kroner. Denne gjenstanden får jeg ikke solgt for mer selv, men jeg har en tilsvarende gjenstand som ikke har like fin finish. Ville altså bare ha den for å oppgradere til en litt mer velholdt gjenstand. Fikk bare nei til svar fra selger med 1500 som bud. Jeg spurte om personen kunne si en pris. Ble bare blokkert igjen. 

Jeg har også opplevd kjøpere som har kommet over et år etterpå og klaget på at det de har kjøpt ikke fungerer som det skal, og at den aldri har fungert siden de kjøpte den. Jeg er en person som ordner opp når det er problemer, men man kan ikke komme et år etterpå og klage på noen som burde vært oppdaget med en gang gjenstanden ble pakket ut. Man har riktig nok 2 års reklamasjonstid på privatsalg, men man kan ikke klage på ting som burde har vært oppdaget med en gang. Det heter seg at man skal klage inne rimelig tid. Når man har hatt en ting i over et år og påstår at den har vært ødelagt siden de fikk den, men at de har ikke giddet å klage før — er det noe som skurrer. 

Anonymkode: 473e1...149

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blokkerer deg uten grunn, for at du spør om pris? Det var da meget spesielt.

Har for det meste gode opplevelser med finn, bortsett fra at folk er grådige og jeg har dermed måttet selge mine bomkjøp meget billig og tapt en del.

Anonymkode: 97d6c...885

Skrevet

Kan jeg spørre hva du driver og kjøper og selger som de andre tydeligvis ikke har peiling på prisen på? Kanskje de syns du kommer med helt absurde bud og dermed blokkerer deg

Anonymkode: 97d6c...885

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...