ajarRun Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Er jeg den eneste som blir mektig forbannet når noen sutrer i nyhetene om at de ikke får ta meg seg nye varianter av koronavirus hjem til jul? Er de virkelig så korttenkt at de ikke bryr seg om å ta livet av tusenvis av besteforeldre? Vi har jo nok å stri med nå som neste bølge starter. 15
Kaptein Klein Skrevet 23. desember 2020 #2 Skrevet 23. desember 2020 Blir mer forbannet av folk som har latt seg hjernevaske til å tro at et virus med lav dødelighet er verdens undergang. Men for all del, keep drinking the kool-aid. 6
Collan Skrevet 23. desember 2020 #3 Skrevet 23. desember 2020 3 minutter siden, Kaptein Klein said: Blir mer forbannet av folk som har latt seg hjernevaske til å tro at et virus med lav dødelighet er verdens undergang. Men for all del, keep drinking the kool-aid. Hvor mange ganger må det sies: Vi har ikke tall for Coronarvirusets sanne dødelighet, det vil si hva den ville vært hvis folk ikke kan regne med å få behandling fordi sykehusene allerede er fulle. Fordi vi har hatt kraftige tiltak har vi ikke opplevd det i Norge. Det er ingen grunn til at vi ikke skal kunne komme dit hvis mange nok gir blaffen i reglene. Vil du melde deg frivillig til å ikke få behandling hvis du blir smittet og får alvorlig forløp? 17
Kaptein Klein Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 Collan skrev (Akkurat nå): Vil du melde deg frivillig til å ikke få behandling hvis du blir smittet og får alvorlig forløp? Absolutt. 2
ajarRun Skrevet 23. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2020 I USA har jo gjennomsnittlig levealder gått ned med 3-4 år... Hele viruset kan jo fjernes hvis vi bare bruker sunn fornuft, stenger grensene og legger ned kjøpesenterne (og gjerne hele varehandelen). 5
Gjest Linny111 Skrevet 23. desember 2020 #6 Skrevet 23. desember 2020 Jeg bor i Storbritannia og blir litt irritert over alle nyhetsartiklene vinklet til at "jula er reddet" fordi noen greide å komme seg til Norge eller så er det HELT krise fordi man ikke kommer seg hjem. Nordmenn i Storbritannia som kjøper kilovis av pinnekjøtt og titalls poser grøt i tilfelle de mister flyet og må feire jul med typen i London. Det er som om norsk jul er det eneste som finnes. Jeg bor i Skottland. Jeg synes det er helt greit å feire jul med typen her, med kalkun og pigs in blankets og Christmas crackers, og det er sikkert mange som meg. Jula er ikke ødelagt fordi jeg ikke får Hamar julebrus ett år. Og jeg skjønner at det er trist om man er helt alene, men disse artiklene handler nesten utelukkende om folk som har både mann og barn i landet de bor i. Jeg skjønner at noen virkelig vil til Norge, men hva med et par nyhetsartikler om nordmenn i utlandet som omfavner lokale juletradisjoner og synes det er helt greit? Og de som mister flyet på lille julaften må sitte jo i karantene i Norge på julaften uansett, eller har jeg misforstått?
Kaptein Klein Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 ajarRun skrev (2 minutter siden): I USA har jo gjennomsnittlig levealder gått ned med 3-4 år... Hele viruset kan jo fjernes hvis vi bare bruker sunn fornuft, stenger grensene og legger ned kjøpesenterne (og gjerne hele varehandelen). La oss også la inngangsdøren bli sveiset igjen av militæret ved positiv PCR-test. La det bli innstallert overvåkningskameraer i alle hjem slik at myndighetene kan overvåke oss for å sørge for at vi overholder smittevernsreglene. La oss alle bli chippet med en mikrochip med GPS slik at myndighetene kan vite hvor vi er til enhver tid. Kun da kan vi overvinne denne massemorderen av et virus som allerede har krevet over 400 dødsfall! 3
ajarRun Skrevet 23. desember 2020 Forfatter #8 Skrevet 23. desember 2020 Linny111 skrev (9 minutter siden): Jeg bor i Storbritannia og blir litt irritert over alle nyhetsartiklene vinklet til at "jula er reddet" fordi noen greide å komme seg til Norge eller så er det HELT krise fordi man ikke kommer seg hjem. Nordmenn i Storbritannia som kjøper kilovis av pinnekjøtt og titalls poser grøt i tilfelle de mister flyet og må feire jul med typen i London. Det er som om norsk jul er det eneste som finnes. Jeg bor i Skottland. Jeg synes det er helt greit å feire jul med typen her, med kalkun og pigs in blankets og Christmas crackers, og det er sikkert mange som meg. Jula er ikke ødelagt fordi jeg ikke får Hamar julebrus ett år. Og jeg skjønner at det er trist om man er helt alene, men disse artiklene handler nesten utelukkende om folk som har både mann og barn i landet de bor i. Jeg skjønner at noen virkelig vil til Norge, men hva med et par nyhetsartikler om nordmenn i utlandet som omfavner lokale juletradisjoner og synes det er helt greit? Og de som mister flyet på lille julaften må sitte jo i karantene i Norge på julaften uansett, eller har jeg misforstått? Sikkert litt knotete for VG journalistene å reise til england for å lage reportasje i england. Kaptein Klein skrev (4 minutter siden): La oss også la inngangsdøren bli sveiset igjen av militæret ved positiv PCR-test. La det bli innstallert overvåkningskameraer i alle hjem slik at myndighetene kan overvåke oss for å sørge for at vi overholder smittevernsreglene. La oss alle bli chippet med en mikrochip med GPS slik at myndighetene kan vite hvor vi er til enhver tid. Kun da kan vi overvinne denne massemorderen av et virus som allerede har krevet over 400 dødsfall! Eventuelt dropp arbeidsinnvandring i et år eller så. Det er ingen prosjekt som haster så mye. Tapes det litt penger så får det bare vare. Skolene kan også med fordel stenges. 2
Kaptein Klein Skrevet 23. desember 2020 #9 Skrevet 23. desember 2020 ajarRun skrev (Akkurat nå): Sikkert litt knotete for VG journalistene å reise til england for å lage reportasje i england. Eventuelt dropp arbeidsinnvandring i et år eller så. Det er ingen prosjekt som haster så mye. Tapes det litt penger så får det bare vare. Skolene kan også med fordel stenges. Akkurat innvandring kan jo droppes, da det ifl statistikk fra SSB er et enormt økonomisk tapsprosjekt uansett. 2
mima Skrevet 23. desember 2020 #10 Skrevet 23. desember 2020 ajarRun skrev (36 minutter siden): I USA har jo gjennomsnittlig levealder gått ned med 3-4 år... Hele viruset kan jo fjernes hvis vi bare bruker sunn fornuft, stenger grensene og legger ned kjøpesenterne (og gjerne hele varehandelen). Hvis man stenger butikker, kjøpesentre, kafeer,barer, flyplasser, universiteter, skoler, barnehager, kurs - språkkurs, dansekurs etc. Treningssentre, klatresentre, stenger ned alle tog og buss ruter og t baner, tannlegebehandling(kun åpent ved alvorlige tilfeller), portforbud, ingen kan besøke hverandre inne - kun stå ute med 2 meters avstand. La alle sitte alene hjemme uten jobb og med halv lønn. Og ha det slik i et års tid- kanskje to. Usikkerheten får man bare tåle. Kanskje det blir lite virustilfeller da. Det virker som mange ikke ville hatt noe imot å ha det slik 😄 Og da blir vel regjeringen endelig fornøyd eller? Da skal man se levealderen øker og folk blir glade og friske med et godt immunforsvar 👍 3
Gjest Linny111 Skrevet 24. desember 2020 #11 Skrevet 24. desember 2020 3 hours ago, ajarRun said: Sikkert litt knotete for VG journalistene å reise til england for å lage reportasje i england. Eventuelt dropp arbeidsinnvandring i et år eller så. Det er ingen prosjekt som haster så mye. Tapes det litt penger så får det bare vare. Skolene kan også med fordel stenges. Det kryr av artikler om folk som er strandet.
Outlander Skrevet 24. desember 2020 #12 Skrevet 24. desember 2020 (endret) Ja, ble irritert når jeg leste det på VG. Ganske tydelig personen intervjuet hadde null planer i å gå i karantene gitt. Endret 24. desember 2020 av Outlander 4
Outlander Skrevet 24. desember 2020 #13 Skrevet 24. desember 2020 4 hours ago, Kaptein Klein said: Blir mer forbannet av folk som har latt seg hjernevaske til å tro at et virus med lav dødelighet er verdens undergang. Men for all del, keep drinking the kool-aid. 😬😂😂😂😂🖕👍
Vera Skrevet 24. desember 2020 #14 Skrevet 24. desember 2020 Kaptein Klein skrev (7 timer siden): Blir mer forbannet av folk som har latt seg hjernevaske til å tro at et virus med lav dødelighet er verdens undergang. Men for all del, keep drinking the kool-aid. Kari, er det deg? 6
Betasuppe Skrevet 24. desember 2020 #15 Skrevet 24. desember 2020 jo mer smittsomt et virus er jo svakere er det som regel når det har mutert. dette er jo å foretrekke i forhold til vanlig corona, da du nærmest får en gratis "vaksine" med milde symptomer 2
Gjest Føsleguri Skrevet 24. desember 2020 #16 Skrevet 24. desember 2020 Jeg gidder ikke å bruke tid og energi på å bli forbannet over det - hva hjelper det?
Gjest Godhelg2019 Skrevet 24. desember 2020 #17 Skrevet 24. desember 2020 Føsleguri skrev (11 minutter siden): Jeg gidder ikke å bruke tid og energi på å bli forbannet over det - hva hjelper det? Folk vil i større grad reflektere over sine handlinger, dersom du blir viser tydelig at du er fly forbanna!
Gjest Føsleguri Skrevet 24. desember 2020 #18 Skrevet 24. desember 2020 Godhelg2019 skrev (2 minutter siden): Folk vil i større grad reflektere over sine handlinger, dersom du blir viser tydelig at du er fly forbanna! Ja, sikkert 🤣🤣
Gjest Godhelg2019 Skrevet 24. desember 2020 #19 Skrevet 24. desember 2020 Føsleguri skrev (6 minutter siden): Ja, sikkert 🤣🤣 Det var ironi. Bare at du tok den!
Anbefalte innlegg