AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Bor alene og er i slutten av 20-årene. Jeg har nå vært hos min mor i ca. tre dager, og skal nok være her omtrent tre dager til. Det er mye meg og min mor, og søsken som kommer mer innom av og til. Hver gang jeg er her, og spesielt rundt juletider, merker jeg hvor utrolig lett hun irriterer meg. På dagtid går det greit. Der har jeg jobbet litt mer med meg selv, tenkt at "hun er som hun er", teller til 10 og forsøker å holde meg rolig. Dette var verre da jeg var litt yngre, da klarte jeg ikke å holde meg "sammen" heller på dagtid. Kveldene irriterer meg likevel fremdeles. Jeg har heldigvis et rom som jeg kan hjemme meg på om det blir for mye. Greien er at moren min alltid drikker noen glass vin om kveldene. Hun gjør ikke dette om ukedagene, men da er jo heller ikke jeg normalt sett her. Og jeg synes hun ender seg til en mer sløv utgave av seg selv, og irritasjonsgraden bare øker. Hun er mye vanskeligere å kommunisere med (hun hører også dårlig), kan stille snodige spørsmål og gjøre småting jeg bare blir gal av. Hun kan f.eks. da bare sitte å stirre på meg mens jeg ser noe på TV. Og selv om jeg vet at det sikkert bare er fordi hun er glad i meg, så irriterer det meg noe voldsomt! Jeg har alltid synes at det er ubehagelig at hun drikker vinen sin, det har hun gjort siden jeg var tidlig i tenårene. Og den endringen jeg ser i henne da har jeg aldri vært komfortabel med. Jeg får fryktelig kort lunte. Jeg prøver å holde det sammen, bare si at jeg bare går inn på rommet for å se på Netflix eller noe sånt, men av og til så bare får jeg et lite utbrudd. Da kan jeg si f.eks. at "nå er det nok, du irriterer meg, du drikker for mye vin, nå gidder jeg ikke mer", og så stikker jeg inn på rommet mitt. En del av meg blir flau for at jeg ikke klarer unngå dette. Jeg vet jo at slikt ikke skjer om jeg bare er på rommet om kveldene. Samtidig blir det fryktelig mange timer alene, og noen ganger ser vi jo gjerne noe sammen på TV. HAR dere noen tips til hva jeg kan gjøre her for å endre meg selv? Å endre moren min går jo virkelig ikke. Hadde også hjulpet om det er noen andre her som har lignende irritasjonsproblemer med sine egne foreldre. Anonymkode: 13504...9bd
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #2 Skrevet 23. desember 2020 På er tidspunkt må du bare slutte å oppføre deg som en opprørsk tenåring når du er hjemme. Du irriterer deg over ikke-problemer, det er bare deg, mora di gjør jo ikke noe galt. Anonymkode: 39d87...123 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #3 Skrevet 23. desember 2020 Min mor er alkoholiker og ga meg hundefór og muggent brød da jeg var under to. Faren min er psykopat og narkomat, som i tillegg drikker en sixpack eller to daglig. Nyt hva du har, er alt jeg har å si Anonymkode: 6a1f0...9f6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 Kan du ikke si rolig fra til moren din en gang hun er edru? «Jeg synes det er ubehagelig når du drikker vin, kan du være så snill å la være de dagene jeg er her?» Anonymkode: 260e1...b27 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #5 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du ikke si rolig fra til moren din en gang hun er edru? «Jeg synes det er ubehagelig når du drikker vin, kan du være så snill å la være de dagene jeg er her?» Anonymkode: 260e1...b27 Dette! Og bare fordi mange bagatelliserer problemet her så betyr det ikke at du skal ha det så ubehagelig, og spesielt ikke nå i jula. Anonymkode: 9b678...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå