Gjest vunni Skrevet 24. september 2002 #1 Del Skrevet 24. september 2002 ..på en gammel elto symaskin? *fotvila* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2002 #2 Del Skrevet 24. september 2002 :D 1 : Ta tak i julet på høyre side av symaskinen. 2 : Dra hjulet mot deg til nålen går ned i spolehuset. 3 : Dra til nålen kommer opp igjen. 4 : Vips så kan du ta den lille trådenden som stikker opp og legg den bakover. 5 . Så er det bare og sy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg igjen Skrevet 26. september 2002 #3 Del Skrevet 26. september 2002 ...noe er galt! For når jeg begynner å sy, stopper det opp etter 2 sekunder, og undertråden har viklet seg i en eneste stor vase. Lurer på om jeg har satt snella inn på riktig måte? Flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillje Skrevet 26. september 2002 #4 Del Skrevet 26. september 2002 Har du prøvd å smøre maskina med symaskin olje? Tråen i snella skal ligge mot venstre når du henter tråden opp med nåla. Er overtråen for stram? Setter stoffet seg fast? Dette kan ofte være noe av årsaken til at tråen baller seg i store floker. Evt. at stoffet setter seg fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2002 #5 Del Skrevet 26. september 2002 Du kan umulig ha satt inn spolehuset riktig. Da skjer dette. Først setter du spolen inn i spolehuset og tråderetningen til venstre når du holder spolen mot deg. og så dras tråden til høyre. Så setter du spolehuset inn i maskina. Husk da å trykke spolehuset med spolen inn til du hører et klikk. Får du ikke til å høre klikket så vri den litt til høyre eller venstre så treffer du vel hullet til du hører et klikk. Da skal du kjenne at spolehuset er på plass. Dette har ingen ting med smøring å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå