Gå til innhold

Øyeoperasjon, vente eller ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 20, og har nå i et år vurdert øyeoperasjon.

har nå spart opp penger, men hva tenker dere? 

har nå spart opp penger så jeg kan godt vente og ta operasjonen om 2-3 år også. Men ville ta nå.

ser noen ganger dårlig fra langt selv med linser og hadde sjekk for et år siden. Føler ikke de klarer å gi meg de perfekte linsene. Så vil ta øyeoperasjon.

er det verdt å ta øyeoperasjon? Er det veldig vondt? Er det farlig? Er det noen store bivirkninger? 

er mest redd for at noe alvorlig bivirkning kan skje og smertene? 

min styrke er -3.00 og -2.7

Anonymkode: 442d8...321

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenket laseroperasjon? Jeg har tatt det selv og var kjempefornøyd. Jeg hadde ganske mye dårligere syn enn deg og fikk praktisk talt ett nytt liv. MEN - jeg var noen år eldre. Personlig ville jeg ventet et par år til, for å være 100% sikker på at synet var stabilt. De som kan svare deg best er uansett en laserklinikk, du må gjennom en undersøkelse for å sjekke om du er kandidat for operasjon, det er ikke alle som kan få det. Spør om eventuelle bivirkninger også. 

Anonymkode: ced8a...692

• Liker 1
Skrevet

De venter som regel til synet stabiliserer seg. Jeg vurdere det i 20-årene, men opplevde å bli mer og mer nærsynt til jeg var 30. Dersom jeg hadde tatt operasjon for 10 år siden så hadde jeg likevel hatt -1 i styrke (fra -3,25 til - 4, 25 på 10 år). Vil operere meg, men har ikke råd akkurat nå. 

Anonymkode: 81425...0b8

• Liker 1
Skrevet

Du er fortsatt så ung at du mest sannsynlig vil bli avvist og bedt om å vente noen år til synet ditt blir stabilt.

Laseroperasjon kan for øvrig ikke bli bedre enn linsene dine. Synet blir like godt som med linser/briller. Blir de bedre er det på grunn av (u)flaks, men uflaks kan like gjerne gi dårligere syn også. Da må du inn igjen for en ny korrigerende operasjon.  For kirurgen får målene fra optikeren som måler styrken din på samme måte som når du skal ha linser.

Anonymkode: c0f6a...be8

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er fortsatt så ung at du mest sannsynlig vil bli avvist og bedt om å vente noen år til synet ditt blir stabilt.

Laseroperasjon kan for øvrig ikke bli bedre enn linsene dine. Synet blir like godt som med linser/briller. Blir de bedre er det på grunn av (u)flaks, men uflaks kan like gjerne gi dårligere syn også. Da må du inn igjen for en ny korrigerende operasjon.  For kirurgen får målene fra optikeren som måler styrken din på samme måte som når du skal ha linser.

Anonymkode: c0f6a...be8

Er 18+ grense for synsoperasjon

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er 20, og har nå i et år vurdert øyeoperasjon.

har nå spart opp penger, men hva tenker dere? 

har nå spart opp penger så jeg kan godt vente og ta operasjonen om 2-3 år også. Men ville ta nå.

ser noen ganger dårlig fra langt selv med linser og hadde sjekk for et år siden. Føler ikke de klarer å gi meg de perfekte linsene. Så vil ta øyeoperasjon.

er det verdt å ta øyeoperasjon? Er det veldig vondt? Er det farlig? Er det noen store bivirkninger? 

er mest redd for at noe alvorlig bivirkning kan skje og smertene? 

min styrke er -3.00 og -2.7

Jeg var for utålmodig og synet hadde nok ikke stabilisert seg helt - jeg reopererte det ene øyet kort tid etterpå, og fikk tilnærmet perfekt syn på begge øyene... Det hold seg slik en fem-ish år, men så måtte jeg begynne med skjermbriller, så briller når jeg kjørte bil i mørket, nå uansett når jeg kjører og har nok en - 2 eller noe på begge øynene... Men jeg er evig takknemlig for de årene jeg var helt brillefri, men tenker kanskje at kostnaden (40 000) var litt høy når jeg måtte begynne med briller igjen såpass fort... 

Skrevet
Teatrica skrev (1 time siden):

Jeg var for utålmodig og synet hadde nok ikke stabilisert seg helt - jeg reopererte det ene øyet kort tid etterpå, og fikk tilnærmet perfekt syn på begge øyene... Det hold seg slik en fem-ish år, men så måtte jeg begynne med skjermbriller, så briller når jeg kjørte bil i mørket, nå uansett når jeg kjører og har nok en - 2 eller noe på begge øynene... Men jeg er evig takknemlig for de årene jeg var helt brillefri, men tenker kanskje at kostnaden (40 000) var litt høy når jeg måtte begynne med briller igjen såpass fort... 

forstår, hvor lenge bør jeg vente tror du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

forstår, hvor lenge bør jeg vente tror du?

Det er egentlig umulig å si, dette tror jeg er veldig individuelt. Jeg ville ha snakket med de som foretar operasjonen, de tilbyr jo vurderingstimer. Det er nok bare de som kan hjelpe deg på vei i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...