AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Jeg var på senteret i dag for å gjøre unna siste rest før jul. Møtte på en som jobber på avdelingen til sønnen min. Prøvde å unngå øyekontakt men så i sidesynet at hun kastet blikk på meg av og til. Til slutt møttes blikket vårt og hun hilste høyt. Jeg ga henne et lite smil tilbake. Dette var i en stor folkemengde i dag lillejulaften. Jeg hadde kanskje hatt litt forståelse for dette hvis jeg hadde barnet mitt med meg, men hun var hjemme med sin far. Jeg jobber selv som psykiatrisk helsearbeider og vi har strenge regler på dette. Vi skal unngå øyekontakt, ikke hilse med mindre pasienten kommer bort å hilser. Anonymkode: 7c625...23a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 23. desember 2020 Er vel litt mer taushetsbelagt å være psykiatrisk pasient enn mamma til en i barnehage? Anonymkode: 81f94...aad 234
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 23. desember 2020 Er gansk stor forskjell på din jobb og å jobbe i bhg !! Hadde heller syntes det var rart om hun unngikk deg totalt. Anonymkode: 0f984...1b2 160
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 (endret) Litt forskjell på en barnehageansatt og en i helsebransjen. Hvordan taushetsplikt er det en barnehageansatt burde ha for en forelder? Er det hemmelig at ungen din går i bhg? Endret 23. desember 2020 av WhisperingWind
Populært innlegg solmåneogstjerner Skrevet 23. desember 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 23. desember 2020 (endret) Det er forskjell på barnehageansatte og psykiatriske sykepleiere. Du gjør det riktige for din jobb. Den barnehageansatte gjør det riktige for sin jobb. Hva slags privat og sensitiv informasjon kommer ut av at hun hilser på deg? Kaaanskje går ungen din i barnehage? Det er ikke spesielt sensitivt.... Endret 23. desember 2020 av solmåneogstjerner 71
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 23. desember 2020 Haha, tuller du? Jeg snakker alltid med de barnehageansatte hvis jeg møter dem. Ærlig talt. Anonymkode: 60630...9c6 122
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 23. desember 2020 Å hjelpes 😅 Du hilser da på et menneske som har ansvar for barnet ditt opptil 40 timer i uka. Er vel ingen hemmelighet at barnet ditt går i barnehage. Anonymkode: 1915e...3be 110
solmåneogstjerner Skrevet 23. desember 2020 #8 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er gansk stor forskjell på din jobb og å jobbe i bhg !! Hadde heller syntes det var rart om hun unngikk deg totalt. Anonymkode: 0f984...1b2 Det hadde virkelig vært rart! Og frekt. 32
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #9 Skrevet 23. desember 2020 Enda en trolletråd? Anonymkode: 5ed31...238 42
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #10 Skrevet 23. desember 2020 Litt overrasket over at du som psykiatrisk helsearbeider tenker at dere har taushetsplikt på nøyaktig samme grunnlag? Hadde hun diskutert barnet ditt med en utenforstående tredjeperson hadde hun selvsagt brutt taushetsplikten. Anonymkode: 2e131...b2f 49
SoWhat? Skrevet 23. desember 2020 #11 Skrevet 23. desember 2020 Jeg tror ikke på dette. Herlighet så mange trolletråder det skulle være i dag 29
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #12 Skrevet 23. desember 2020 Ja, dette MÅ være trolling. Om du faktisk er seriøs - stakkars deg! Anonymkode: ed961...63e 18
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #13 Skrevet 23. desember 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvde å unngå øyekontakt men så i sidesynet at hun kastet blikk på meg av og til. Til slutt møttes blikket vårt og hun hilste høyt. For et overtramp. Dette må du ta opp når barnehagen er åpnet igjen, får håpe det ikke får noen ringvirkninger for deg. Anonymkode: 2ae7f...8e8 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #14 Skrevet 23. desember 2020 Kan du ihvertfall skrive HVORFOR du mener at en som jobber i barnehage ikke kan hilse på foreldrene til et barn som går i barnehagen? Jeg regner med at dere snakker sammen i barnehagen også? Eller skyr du unna der også? Anonymkode: ed961...63e 14
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #15 Skrevet 23. desember 2020 Kjære vene. Taushetsplikt i opplæringsloven er ikke like streng som den i helsepersonelloven. For øvrig : dersom DPSet ditt praktiserer en slik prosedyre, så bør den endres. Det går an å forsiktig se på/anerkjenne den kjente som et menneske, for så å hilse dersom man får respons. Tidligere pasienter bør hvertfall ikke oppleve å bli ignorert på den måten. Dere tror kanskje det er profesjonelt, men tvert imot. Det finnes en mellomting mellom totalt ignorering eller overhjertelig hilsen. Anonymkode: 7a4b9...565 28
Ulrikke Skrevet 23. desember 2020 #17 Skrevet 23. desember 2020 Jeg har jobbet i barnehage og skole i mange år, og vi har ikke forbud mot å hilse på noen av våre "kunder"! Jeg vet at feks fastleger aldri hilser først (fastlegen min bor på samme sted som meg), og jeg kan forstå det i psykiatrien og lignende steder. Hvis noen tydelig unngikk meg hadde jeg nok ikke oppsøkt dem, men jeg kan nok ha sagt "hei" først ja, dersom noen møter meg med et blikk! Ville oppfattet det som veldig uhøflig å late som om jeg ikke kjente vedkommende! Men som sagt, gjelder det behandler/pasient blir det noe annet! Sikkert advokat/klient også for alt jeg vet. 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #18 Skrevet 23. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: For øvrig : dersom DPSet ditt praktiserer en slik prosedyre, så bør den endres. Det går an å forsiktig se på/anerkjenne den kjente som et menneske, for så å hilse dersom man får respons. Tidligere pasienter bør hvertfall ikke oppleve å bli ignorert på den måten. Dere tror kanskje det er profesjonelt, men tvert imot. Det finnes en mellomting mellom totalt ignorering eller overhjertelig hilsen. Noe uenig her, jeg har møtt flere behandlere opp igjennom, og er glad for at de ikke hilser om jeg ikke gjør det. Anonymkode: 2ae7f...8e8 6
Gjest theTitanic Skrevet 23. desember 2020 #19 Skrevet 23. desember 2020 Bhg ansatte er mennesker man snakker med daglig ved henting og levering, så det er mer enn et perifert bekjentskap. En speped i bhg snakket jeg sø mye med at vi ble venninner og har vært i mange år nå selv om hun sluttet der og barna har sluttet i bhg. Snakker jo med andre derfra også. Ingen hemmelighet å ha barn i bhg. Hadde jeg vært innlagt på psykiatrisk derimot så ville jeg nok ikke hatt noe lyst til kontakt/tilfeldig snakk. Ansatte i psykiatrien hilser sikkert ikke med mindre den andre tar initiativ først.
missg Skrevet 23. desember 2020 #20 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe uenig her, jeg har møtt flere behandlere opp igjennom, og er glad for at de ikke hilser om jeg ikke gjør det. Anonymkode: 2ae7f...8e8 Enig med deg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå