Gå til innhold

Eks svigermor som lager et helvete hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan jeg ta opp uten at hun vet det ?

ts

Anonymkode: 8b079...27e

Ja, så lenge du deltar er det lov😄

Anonymkode: 6f665...d5f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barns midler (i barnets navn) disponeres av foreldrene i fellesskap, så far har ikke lov å disponere pengene alene. Det har ingen betydning om foreldrene var gift eller samboere. Det som betyr noe er om de har felles foreldreansvar.

Anonymkode: 1b2e0...1a8

Jo, det betyr noe om de var gift eller ikke dersom kontoen står i en av de voksnes navn

Skrevet (endret)

Her synes jeg  tiden er inne for å anmelde dama og be om besøksforbud. Man skal ikke måtte finne seg i hva som helst fra gale mennesker. Problemet med det er at de høres absolutt ut som mennesker som er tilbøyelig til å dra gutten (ennå mer) inn i voksenkonflikten og eskalere derfra. (Selvom jeg knapt vet om konflikt er det riktige ordet når det er så ensidig...) Og det er ganske ironisk  at din ex-svigermor føler seg bedre enn andre, når hun selv oppfører seg som dette! 

Endret av Kattugla
  • Liker 3
Skrevet
Kattugla skrev (4 timer siden):

Her synes jeg  tiden er inne for å anmelde dama og be om besøksforbud. Man skal ikke måtte finne seg i hva som helst fra gale mennesker. Problemet med det er at de høres absolutt ut som mennesker som er tilbøyelig til å dra gutten (ennå mer) inn i voksenkonflikten og eskalere derfra. (Selvom jeg knapt vet om konflikt er det riktige ordet når det er så ensidig...) Og det er ganske ironisk  at din ex-svigermor føler seg bedre enn andre, når hun selv oppfører seg som dette! 

Ja jeg er litt redd for det. Han er liten enda og forstår ikke så mye heldigvis, men generelt har hele den familien bare skapt krangler og splittelse. 
Eksen min isolerte meg fullstendig og svindlet meg for mye penger. Så han stoler jeg ikke på når det kommer til penger. Derfor har jeg kontroll på sparepengene til ungen. 
Han er truende til å ta pengene selv. 

ts

• Liker 4
Skrevet
Kattugla skrev (4 timer siden):

Hvis hun ikke gir seg snart så anmelder jeg henne evnt skaffer besøksforbud. 

Hun endrer seg nok aldri. Har gjort det jeg kan for å distansere meg fra henne mest mulig. Har ingenting med henne å gjøre. 

ts

• Liker 3
Skrevet

Anmelde er helt meningsløst. Det er ikke politiets oppgave å rydde opp i familier og relasjoner som ikke virker. Er egentlig ganske lei av at det offentlige må bruke masse penger på voksne folk som ikke klarer å oppføre seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvis hun ikke gir seg snart så anmelder jeg henne evnt skaffer besøksforbud. 

Hun endrer seg nok aldri. Har gjort det jeg kan for å distansere meg fra henne mest mulig. Har ingenting med henne å gjøre. 

ts

Huff... Du har all min sympati, den familien høres helt forferdelig ut 😟

Bra at du passer på gutten din og ikke lar far få tilgang til pengene, han er heldig som har deg!
God jul og håper at ting vil bedre seg for deg i 2021! 🤗

Skrevet
Brunello skrev (28 minutter siden):

Anmelde er helt meningsløst. Det er ikke politiets oppgave å rydde opp i familier og relasjoner som ikke virker. Er egentlig ganske lei av at det offentlige må bruke masse penger på voksne folk som ikke klarer å oppføre seg. 

Her er jeg uenig, når det har gått så langt i trakassering og sjikane at eks-svigermor dukker opp på arbeidsplassen til ts, da er tiden inne for å politianmelde og be om besøksforbud. 

• Liker 8
Skrevet
Kattugla skrev (5 timer siden):

Her er jeg uenig, når det har gått så langt i trakassering og sjikane at eks-svigermor dukker opp på arbeidsplassen til ts, da er tiden inne for å politianmelde og be om besøksforbud. 

Besøksforbud brukes når det er fare ikke ubehagelig.

Skrevet
Brunello skrev (19 minutter siden):

Besøksforbud brukes når det er fare ikke ubehagelig.

Du tar litt feil her. Om en trakkaserer en person eller "stalker" uten å skade fysisk, så kan en likevel bli ilagt besøksforbud. Det er skremmende adferd uansett når folk oppsøker deg og krenker en. 

• Liker 3
Skrevet
SoWhat? skrev (1 time siden):

Du tar litt feil her. Om en trakkaserer en person eller "stalker" uten å skade fysisk, så kan en likevel bli ilagt besøksforbud. Det er skremmende adferd uansett når folk oppsøker deg og krenker en. 

Besøksforbud benyttes på helt andre forhold enn litt irriterende eks-svigermødre. Hadde hun hatt skremmende og truende adferd, er det en viss mulighet for å få det gjennom. At det er pinlig og irriterende holder ikke. Det er i tillegg misbruk av både politiets og domstolenes tid.

Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Besøksforbud benyttes på helt andre forhold enn litt irriterende eks-svigermødre. Hadde hun hatt skremmende og truende adferd, er det en viss mulighet for å få det gjennom. At det er pinlig og irriterende holder ikke. Det er i tillegg misbruk av både politiets og domstolenes tid.

Så vær påståelig da. Gidder ikke akkurat diskutere det videre, men du tar fremdeles feil. 

• Liker 2
Skrevet

Liten oppdatering fra meg. 

Nå er siste dråpen nådd. Jeg hentet sønnen min til far og der var eks svigermor tilstede. Jeg ble angrepet av damen og hun kalte meg så stygge ting foran barna. Jeg er helt rystet. Barnefar gjorde ingenting for å stoppe det. Hun dyttet meg og forlangte pengene. Jeg ble så sint og lei meg at jeg tok ungen og løp. 

Hun blir nå anmeldt og jeg kommer ikke til å sende ungen hjem til far noe mer. 

ts

• Liker 1
Skrevet
KjellYngvar skrev (På 23.12.2020 den 18.39):

Legg ut noen screen shots fra telefon så vi forstår bedre

Det her må du ikke ta som et godt råd  

Anonymkode: 44959...57f

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Liten oppdatering fra meg. 

Nå er siste dråpen nådd. Jeg hentet sønnen min til far og der var eks svigermor tilstede. Jeg ble angrepet av damen og hun kalte meg så stygge ting foran barna. Jeg er helt rystet. Barnefar gjorde ingenting for å stoppe det. Hun dyttet meg og forlangte pengene. Jeg ble så sint og lei meg at jeg tok ungen og løp. 

Hun blir nå anmeldt og jeg kommer ikke til å sende ungen hjem til far noe mer. 

ts

Jeg er helt sjokkert, hun må jo være mentalt ustabil!?

Anonymkode: 72f74...2ed

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er helt sjokkert, hun må jo være mentalt ustabil!?

Anonymkode: 72f74...2ed

Noe galt er det med damen. Glad min far var der og klarte å stoppe henne. 

Jeg sørget for at det var vitne tilstede som så dette. Jeg kommer til å kontakte min advokat etter juleferien. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...