Gå til innhold

Eks svigermor som lager et helvete hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en eks svigermor som sender meg stygge meldinger hver gang jeg og barnefar har en diskusjon. Er så lei av at hun skal blande seg hele tiden. Sagt ifra til eksen at våre diskusjoner trenger han ikke å legge ut om til henne. 

Blir vel aldri kvitt det kvinnemennesket. Truet meg nettopp med å politianmelde meg for hets og sjikane. Jeg kontakter henne aldri og det er alltid hun som sender meg stygge meldinger. Nå har jeg blokkert henne for å få fred. Jeg er bare saklig når jeg har svart henne. 

Siden jeg har blokkert henne har hun møtt opp på jobben min. Måtte be henne om å gå hvis ikke ringte jeg politiet. 

Flere som sliter med slikt? Hva har dere gjort for å få fred ?

Anonymkode: 8b079...27e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gjort det hun truer med, å politianmelde.. Ta vare på meldinger og alt annet bevis.

Anonymkode: a11a4...9ba

• Liker 37
Gjest Blondie65
Skrevet

Hjelpe meg for et vesen du har til eks svigermor.

Har du fortalt hennes sønn at det blir politianmeldelse dersom mennesket ikke slutter med å oppsøke deg? Hvorfor trodde hun det var OK å oppsøke deg på jobb? Hva var det som var så viktig at hun mente at dette var OK, og hva er det dere krangler så voldsomt om at hun blir involvert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en eks svigermor som sender meg stygge meldinger hver gang jeg og barnefar har en diskusjon. Er så lei av at hun skal blande seg hele tiden. Sagt ifra til eksen at våre diskusjoner trenger han ikke å legge ut om til henne. 

Blir vel aldri kvitt det kvinnemennesket. Truet meg nettopp med å politianmelde meg for hets og sjikane. Jeg kontakter henne aldri og det er alltid hun som sender meg stygge meldinger. Nå har jeg blokkert henne for å få fred. Jeg er bare saklig når jeg har svart henne. 

Siden jeg har blokkert henne har hun møtt opp på jobben min. Måtte be henne om å gå hvis ikke ringte jeg politiet. 

Legg ut noen screen shots fra telefon så vi forstår bedre

• Liker 2
Skrevet

Neste gang ringer du politet og tar opp alt hun sier.

Anonymkode: 9b507...56a

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anmeld henne og få besøksforbud. 

Skrevet
Blondie65 skrev (3 timer siden):

Hjelpe meg for et vesen du har til eks svigermor.

Har du fortalt hennes sønn at det blir politianmeldelse dersom mennesket ikke slutter med å oppsøke deg? Hvorfor trodde hun det var OK å oppsøke deg på jobb? Hva var det som var så viktig at hun mente at dette var OK, og hva er det dere krangler så voldsomt om at hun blir involvert?

Kranglet om en julegave som jeg glemte å sende med sønnen vår. Forlangte å få den. Jeg sa at ungen kunne få åpne den når han kom hjem 2 juledag. Så var det krangling om et fond jeg har opprettet i ungen og har satt inn sparepengene hans der. Far krever halvparten av de pengene skulle han ha siden det ble slutt mellom oss. For han skulle spare selv til ungen. Det sa jeg nei til for det er ungens penger og har gitt han tilgang til å sette inn selv. 

Tenker jeg ikke er urimelig her. Er bare så sliten av styr hele tiden med den familien. 

• Liker 13
Skrevet
WhisperingWind skrev (45 minutter siden):

Anmeld henne og få besøksforbud. 

Ja vurderer det snart. Hun plager foreldrene mine også. De har blokkert henne fra alt. 

Aldri en høytid eller noe i fred. Trodde jeg skulle bli kvitt henne da det ble slutt med barnefar, men hun gir seg aldri. 

ts

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Neste gang ringer du politet og tar opp alt hun sier.

Anonymkode: 9b507...56a

Kan jeg ta opp uten at hun vet det ?

ts

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg ta opp uten at hun vet det ?

ts

Ja 

Skrevet
KjellYngvar skrev (3 timer siden):

Legg ut noen screen shots fra telefon så vi forstår bedre

Nei redd for at det blir kjent igjen. 

men hun skriver at hun skal anmelde meg for div ting. Hatet meg etter at datteren hennes ble meldt til barnevernet. Hun trodde det var jeg som hadde sendt bekymringsmelding, men det var det ikke. Hun trodde ikke på meg. 
Ringer meg og truer meg med div. Påstår at det er jeg som lager problemer i familien, noe som ikke er sant. Er ganske konfliktsky av meg. Men eksen min er flink med å manipulere og snakke dritt om meg. Så det gjør liksom ikke saken bedre. Så blir ganske fortvilt. Synes synd på sønnen min som må sitte midt oppi dette. Prøver så godt jeg kan å skjerme han. 

ts

• Liker 6
Skrevet

Åherregud for en familie. Du gjør ikke noe galt mht fondet, og faren skal ikke ha halvparten av pengene. Han har mulighet til å sette inn. 

Er moren hans rusmisbruker av noe slag? Det er så typisk sånn horribel oppførsel. Hun skal ikke troppe opp hverken hjemme hos deg eller på jobb. Da ringer du politiet. De vil gi henne advarsel, du kan anmelde henne for å forstyrre privatlivet og trakkasering. Kanskje ikke det du vil, men hun må stoppes når det går ut over velværet ditt. 

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kranglet om en julegave som jeg glemte å sende med sønnen vår. Forlangte å få den. Jeg sa at ungen kunne få åpne den når han kom hjem 2 juledag. Så var det krangling om et fond jeg har opprettet i ungen og har satt inn sparepengene hans der. Far krever halvparten av de pengene skulle han ha siden det ble slutt mellom oss. For han skulle spare selv til ungen. Det sa jeg nei til for det er ungens penger og har gitt han tilgang til å sette inn selv. 

Tenker jeg ikke er urimelig her. Er bare så sliten av styr hele tiden med den familien. 

Foreldre har faktisk rådighet over barns penger opp til en sum (hvor overformynderiet kommer inn). Så far har faktisk lov å disponere pengene til barnet. Men jeg er enig at det er barnets penger og derfor synes jeg det er riktig av deg at du sørger for at det gir avkastning i fond isteden for at det står på en konto med 0 verdiøkning

• Liker 2
Skrevet

Du må srtte foten tydelig ned og anmelde. Sånne som henne gir seg ikke. 

• Liker 3
Skrevet
Morten1 skrev (15 minutter siden):

Foreldre har faktisk rådighet over barns penger opp til en sum (hvor overformynderiet kommer inn). Så far har faktisk lov å disponere pengene til barnet. Men jeg er enig at det er barnets penger og derfor synes jeg det er riktig av deg at du sørger for at det gir avkastning i fond isteden for at det står på en konto med 0 verdiøkning

Nå er det vel ikke noe overformynderi lengre. Ellers er det vel relevant om kontoen står i barnets navn eller mors og om foreldrene var gift eller samboere

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (1 time siden):

Åherregud for en familie. Du gjør ikke noe galt mht fondet, og faren skal ikke ha halvparten av pengene. Han har mulighet til å sette inn. 

Er moren hans rusmisbruker av noe slag? Det er så typisk sånn horribel oppførsel. Hun skal ikke troppe opp hverken hjemme hos deg eller på jobb. Da ringer du politiet. De vil gi henne advarsel, du kan anmelde henne for å forstyrre privatlivet og trakkasering. Kanskje ikke det du vil, men hun må stoppes når det går ut over velværet ditt. 

Nei hun er ikke rusmisbruker, men tror hun kan herse over alle. Litt sånn penfrue som sitter hjemme hele dagen og ikke gjør noe annet enn å shoppe og bruke mannens penger. Fint og flott skal det være. Baksnakker alle og tror hun er bedre enn andre. Jeg har aldri vært bra nok i hennes øyne. For min familie er ikke så høytstående og fiffen som hennes. 
Min familie har alltid jobbet hardt og hatt et godt samhold. Vokst opp med dugnadsånd og hjelpe nestemann. Mye kjærlighet og omtanke. Det inntrykket har jeg ikke i deres hjem. 

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei hun er ikke rusmisbruker, men tror hun kan herse over alle. Litt sånn penfrue som sitter hjemme hele dagen og ikke gjør noe annet enn å shoppe og bruke mannens penger. Fint og flott skal det være. Baksnakker alle og tror hun er bedre enn andre. Jeg har aldri vært bra nok i hennes øyne. For min familie er ikke så høytstående og fiffen som hennes. 
Min familie har alltid jobbet hardt og hatt et godt samhold. Vokst opp med dugnadsånd og hjelpe nestemann. Mye kjærlighet og omtanke. Det inntrykket har jeg ikke i deres hjem. 

ts

Ok. Hun høres bare ufordragelig ut. Ikke finn deg i for mye før du gjør noe. Hun skal ikke drive å trakkasere deg! 

• Liker 3
Skrevet

Hun har kanskje så mye makt i og med at hun er bestemor til barna dine?.  Dere har en bånd der som gjør at det er en relasjon du helst skulle vært foruten. Og hun høres absolutt ut som svigermoren fra helvetet, ja 

Anonymkode: a9a61...1fd

Skrevet
Morten1 skrev (1 time siden):

Illuminatum skrev (1 time siden):

Nå er det vel ikke noe overformynderi lengre. Ellers er det vel relevant om kontoen står i barnets navn eller mors og om foreldrene var gift eller samboere

Barns midler (i barnets navn) disponeres av foreldrene i fellesskap, så far har ikke lov å disponere pengene alene. Det har ingen betydning om foreldrene var gift eller samboere. Det som betyr noe er om de har felles foreldreansvar.

Anonymkode: 1b2e0...1a8

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barns midler (i barnets navn) disponeres av foreldrene i fellesskap, så far har ikke lov å disponere pengene alene. Det har ingen betydning om foreldrene var gift eller samboere. Det som betyr noe er om de har felles foreldreansvar.

Anonymkode: 1b2e0...1a8

Jeg vil likevel sterkt anbefale at foreldre som ikke er enig om disposisjonen slik som i dette tilfellet oppretter egne kontoer til barna som de disponerer alene og setter inn gavene fra egen familie på disse. Da slipper man at barna senere blir utsatt for utilbørlig press fra en forelder om å låne pengene (da er det i så fall bare pengene fra den ene siden av familien som er borte). Kjenner noen som smertelig fikk erfare at barnet hadde "lånt" pengene fra sin konto til den ene forelderen uten samtykke og de pengene var samlet i over ti år og ble aldri sett igjen.

Så, TS, det er dessverre ikke helt feil at begge foreldre skal disponere pengene. Men jeg hadde nok laget egen konto for midler fra egen familie for å sikre at ikke alt forsvant i et jafs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...