*nordby* Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Hei, hvor lenge lå du på sykehuset etter keisersnitt? Kunne du reist hjem tidligere? Og klarte du å stelle baby og gå på do selv etter keisersnittet? Takk for svar 😊
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #2 Skrevet 23. desember 2020 2 dager på sykehus. Kunne ikke reist hjem tidligere. Første døgnet klarte jeg knapt å gå, hadde kateter og var ganske bundet til senga. Måtte ha hjelp til alt. Dagen etter var jeg på beina, men var svak og hadde veldig vondt i såret. Anonymkode: 87397...ae6
IkkeStudentLenger Skrevet 23. desember 2020 #3 Skrevet 23. desember 2020 2 dager på barsel, 3. På barselhotell. Kunne reist hjem etter andre dag, men var fortsatt tester som skulle tas av baby. Var på do selv etter at kateteret var tatt ut dagen etter. Men stelte ikke baby selv før på barselhotellet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 Dro hjem etter 3 dager og da maste jeg meg til det. Fikk ikke noe hjelp likevel så da var det bedre å være hjemme hos seg selv. Mye falt på mannen de første dagene da jeg ikke klarte å bøye meg ned eller reise med opp av senga uten å bruke masse tid. Men det gikk seg til. Anonymkode: d47c5...441 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #5 Skrevet 23. desember 2020 Hadde hastekeisersnitt på en søndag, hjem på onsdag. Hadde mye operasjonssmerter, men stelte og ordnet baby. Anonymkode: 06f68...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Skrevet 23. desember 2020 Planlagt keisersnitt en mandag kl.10.19 (da var ungen ute) dro hjem onsdag kl. 13. Hadde veldig vondt samme dagen, men oppe og gikk og tok ut kateteret på ettermiddagen, og morgenen etter gikk jeg selv bort på nyfødtintensiven da baby skulle ta noen tester der. Det verste var vel luftsmertene på kvelden etter keisersnittet 😅 Etter det første døgnet hadde jeg veldig lite vondt, men tok jo smertestillende forebyggende da. Anonymkode: d1889...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Planlagt keisersnitt en mandag kl.10.19 (da var ungen ute) dro hjem onsdag kl. 13. Hadde veldig vondt samme dagen, men oppe og gikk og tok ut kateteret på ettermiddagen, og morgenen etter gikk jeg selv bort på nyfødtintensiven da baby skulle ta noen tester der. Det verste var vel luftsmertene på kvelden etter keisersnittet 😅 Etter det første døgnet hadde jeg veldig lite vondt, men tok jo smertestillende forebyggende da. Anonymkode: d1889...b9e Luftsmerter, mener du kolikk? 🙈 Anonymkode: b91fd...cfb
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #8 Skrevet 24. desember 2020 Første keisersnittet dro jeg hjem på dag 4. Ville hjem før men fikk feber så måtte være der til de fant ut av det. Kunne nok ha dratt hjem på dag 3 der ellers. På andre keisersnitt fikk jeg kranglet meg til å dra ut på dag 2. De var redd for jeg ikke skulle klare meg uten morfin, men jeg var i så latterlig god form at man skulle trodd jeg bare hadde vært inne å plastret magen litt, kjente ingen smerter. Anonymkode: 106cf...bde 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #9 Skrevet 24. desember 2020 4 netter. Hadde keisersnitt med full narkose. Gjorde alt av stell og slikt. Likte meg på sykehuset med all hjelpen. Hadde ikke dratt hjem før pga ammeproblemer. Fant ut av det på dagen før vi dro. Anonymkode: 42f6e...5fa 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #10 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 4 netter. Hadde keisersnitt med full narkose. Gjorde alt av stell og slikt. Likte meg på sykehuset med all hjelpen. Hadde ikke dratt hjem før pga ammeproblemer. Fant ut av det på dagen før vi dro. Anonymkode: 42f6e...5fa Fikk forresten en sprøyte hver dag også. Anonymkode: 42f6e...5fa 1
Gjest Dorey Skrevet 24. desember 2020 #12 Skrevet 24. desember 2020 Med førstemann ble han tatt med KS på lørdag og jeg dro hjem tirsdag. Andremann ble tatt med KS på mandag kl. 10 og jeg reiste hjem tirsdag kl. 15
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #13 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Luftsmerter, mener du kolikk? 🙈 Anonymkode: b91fd...cfb Nei, jeg hadde skikkelige luftsmerter 😅🙈 Leste at det var visst vanlig etter keisersnitt 😄 Anonymkode: d1889...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #14 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Luftsmerter, mener du kolikk? 🙈 Anonymkode: b91fd...cfb Luftsmerter hos mor er veldig vanlig etter keisersnitt, fikk jeg høre. Synes det var vondere der og da enn selve smertene fra operasjonssåret. Var rett og slett grusomt. 😬 Men gikk heldigvis over i løpet av noen dager... Anonymkode: d31ea...51b 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #15 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Luftsmerter hos mor er veldig vanlig etter keisersnitt, fikk jeg høre. Synes det var vondere der og da enn selve smertene fra operasjonssåret. Var rett og slett grusomt. 😬 Men gikk heldigvis over i løpet av noen dager... Anonymkode: d31ea...51b Uff, skikkelig inn med teskje: mener du luftsmerter som at du ikke klarer å prompe? 🙊🙈 Flaut å spørre men.. Anonymkode: b91fd...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #16 Skrevet 24. desember 2020 Jeg ble på sykehuset i 9 dager etter ks. Det begynner å bli noen år siden og det tydeligvis annerledes nå. Anonymkode: 88dea...29b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #17 Skrevet 24. desember 2020 5 dager! Kunne overhodet ikke reist hjem før! Var avhengig av sterke smertestillende som jeg bare fikk på sykehuset. Først på dag 3 klarte jeg å kreke meg ut av rommet og til kantina. Klarte imidlertid etter 1 døgn å stelle baby men var grusomt å komme seg opp av senga! Anonymkode: 9a178...76f 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #18 Skrevet 24. desember 2020 Reiste hjem om morgenen dag 2, rett etter nyfødtscreening. Trengte da kun paracet og ibux, som jeg brukte max en dag hjemme. Kunne stelle baby på dag 1 (dvs dagen etter ks) Anonymkode: 9d473...dac 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #19 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, skikkelig inn med teskje: mener du luftsmerter som at du ikke klarer å prompe? 🙊🙈 Flaut å spørre men.. Anonymkode: b91fd...cfb Nei, luftsmerter som vandrer i kroppen. Tror det er luft som kommer inn under operasjonen. Kan ofte vandre opp til skuldra. Det gjorde mine! Jævlig vondt! Som å ha en kink i nakken som var intens og ikke gikk bort på mange dager. Anonymkode: 87397...ae6 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Reiste hjem om morgenen dag 2, rett etter nyfødtscreening. Trengte da kun paracet og ibux, som jeg brukte max en dag hjemme. Kunne stelle baby på dag 1 (dvs dagen etter ks) Anonymkode: 9d473...dac Samme her, med unntak av at vi ble i tre dager. Ønsket å reise hjem på dag to. Jeg var positivt overrasket over hvor greit det gikk etter keisersnittet. Anonymkode: 328cf...b14 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå