Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen feirer jul annenhvert år hos min og hans familie. Familien hans bor langt unna så når vi er der er det gjerne en uke i slengen. Annenhver jul, hver sommer og ellers en gang i blant. Når vi er der forventer han at jeg skal også skal være med på besøk til andre i familien, venner o.l. Det blir en del farting rundt og jeg føler meg ofte som en bag som drasses hit og dit. Skjønner at barna skal få treffe familie o.l. men når jeg en sjelden gang sier at i dag orker jeg ikke dra på besøk, kan ikke bare dere dra uten meg? får jeg stygge og oppgitte blikk og jeg er tydeligvis verdens Værste og mest egoistiske person. Er jeg det? Gir meg jo dårlig samvittighet men noen ganger blir det for intenst med en ukes familiebonanza (hans familie/venner). Når vi er hos min familie er det bare en dag her og der og julaften. De bor nære. Er det jeg som er sær eller forventer han for mye? Noen meninger?

Anonymkode: 91a12...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor feirer dere ikke bare jul hjemme for dere selv?

Anonymkode: 2730c...db6

• Liker 3
Skrevet

Han vil gjerne se familien forståelig nok. Det blir nok tur uansett om ikke akkurat julaften. Gjelder forsåvidt ikke bare jula men også sommer og andre tilfeller. Største utfordringen min er nok alle besøkende i løpet av turen, blir sprø noen ganger. Mister all følelse av egen vilje.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

når jeg en sjelden gang sier at i dag orker jeg ikke dra på besøk, kan ikke bare dere dra uten meg? får jeg stygge og oppgitte blikk og jeg er tydeligvis verdens Værste og mest egoistiske person. Er jeg det?

Når du en sjelden gang sier at du ikke orker noe i dag, og dere er der én uke annenhvert år, om jeg forstår deg rett?

Ja, da er du i grunn det.

Anonymkode: 2783c...fc7

Skrevet

Om dere inviterer familien til dere i stedet, så er det dere som har regien, og du slipper alle denne fartingen.

Anonymkode: 2730c...db6

Skrevet

Corona, man skal ikke møte så mange mennesker----------skyld på det.

Anonymkode: f279c...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...