Gå til innhold

Føde på Ahus i jan - 30 min besøkstid hvis man havner på tomannsrom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skikkelig skrekkslagen, stemmer det at det kun er 30 min besøkstid hvis man ikke kommer seg til barselhotellet? Eventuelt hvor lenge kan barnefar være med hvis man havner på barselhotellet - kan han da være med 24/7? 

Er planlagt keisersnitt, men begynner å tvile veeeeldig hvis man kun får ha besøk i 30 min. Er livredd sykehus allerede. Kjenner at jeg ikke vil være på sykehuset ett sekund lengre enn jeg absolutt må, men hvis det blir keisersnitt blir det jo fort noen dager...

Anonymkode: 21726...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må nesten ta kontakt med sykehuset. Dette er regler som nok er stadig i endring akkurat nå i disse tider. 

Anonymkode: 9aa0b...431

• Liker 6
Skrevet

Hør med sykehuset, men det er ganske vanlig at besøkstidene ikke gjelder far. På mitt sykehus er besøkstiden 16-17 og praktiseres strengt, men far kan være der fra 08 til 22. Besøkstiden gjelder altså ikke ledsager, men alle andre (besteforeldre, venner, søsken osv). Dette var dog før korona, men 30 min besøkstid for pappa høres jo ganske hårreisende ut. Jeg måtte være én uke på barsel, far hadde jo aldri blitt kjent med ungen ila 30 min daglig 😵 Håper det gjelder «andre» og ikke far. 

Anonymkode: 1268b...ba0

• Liker 2
Skrevet

Du får ikke dra rett på barselhotellet om du skal ha keisersnitt. Isåfall kanskje etter en dag eller to, men det er jo tross alt et stort inngrep. Reglene kan jo endre seg igjen(noe som sikkert skjer da smitten sikkert eksploderer etter jul) men besøkstiden er 16-19 på barsel nå, og fedrene får vel ikke være der samtidig om man har tomannsrom nei. 

Anonymkode: 2f40c...0e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hør med sykehuset, men det er ganske vanlig at besøkstidene ikke gjelder far. På mitt sykehus er besøkstiden 16-17 og praktiseres strengt, men far kan være der fra 08 til 22. Besøkstiden gjelder altså ikke ledsager, men alle andre (besteforeldre, venner, søsken osv). Dette var dog før korona, men 30 min besøkstid for pappa høres jo ganske hårreisende ut. Jeg måtte være én uke på barsel, far hadde jo aldri blitt kjent med ungen ila 30 min daglig 😵 Håper det gjelder «andre» og ikke far. 

Fødte på ahus i oktober, og besøkstiden gjaldt også far. Jeg hadde enerom. Om man lå på tomannsrom fikk ikke fedrene være der samtidig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og ingen andre enn far får uansett ikke besøke sykehusene nå. (Eller evt den ledsageren man har valgt) søsken får ikke besøke. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er skikkelig skrekkslagen, stemmer det at det kun er 30 min besøkstid hvis man ikke kommer seg til barselhotellet? Eventuelt hvor lenge kan barnefar være med hvis man havner på barselhotellet - kan han da være med 24/7? 

Er planlagt keisersnitt, men begynner å tvile veeeeldig hvis man kun får ha besøk i 30 min. Er livredd sykehus allerede. Kjenner at jeg ikke vil være på sykehuset ett sekund lengre enn jeg absolutt må, men hvis det blir keisersnitt blir det jo fort noen dager...

Det er 30 min. 1 besøk pr dag i 30 min. Hadde netopp et opphold der. Ikke på føden riktignok, men reglene er de samme for hele sykehuset. Men jeg tenker at det planlagte keisersnittet ikke akkurat er en nødvendighet om du vil droppe det fordi du ikke får ha mer besøk etter fødsel...      du må ha verdens tynneste grunnlag for å få innvilget keisersnitt etter innlegget ditt å dømme.......

Skrevet

Når jeg fødte dere i 2018, var de strenge på besøkstid. Far hadde tilgang, men søsken bare enda time på ettermiddagen. Jeg lå på enerom, hadde akkurat kommer meg ut av 48timer på overvåkning og ville svært gjerne komme meg over på nyfødtintensiven hvor babyen min lå. De på barsel kunne ikke hjelpe meg (jeg var ikke istand til å gå, måtte trilles) så jeg fikk beskjed om at far måtte komme og hjelper meg. Han var da hjemme med ettåringen og fikk ikke lov til å komme inn til meg med hun før besøkstiden, så da ble jeg pent nødt til å vente på rommet hele dagen før jeg fikk besøkt barnet mitt. De på nyfødtintensiven ble ganske forbanna på de ansatte på barsel når de fant grunnen til at jeg ikke kom meg over dit... 

Anonymkode: c6ae2...f2b

• Liker 1
Skrevet
theTitanic skrev (10 minutter siden):

Det er 30 min. 1 besøk pr dag i 30 min. Hadde netopp et opphold der. Ikke på føden riktignok, men reglene er de samme for hele sykehuset. Men jeg tenker at det planlagte keisersnittet ikke akkurat er en nødvendighet om du vil droppe det fordi du ikke får ha mer besøk etter fødsel...      du må ha verdens tynneste grunnlag for å få innvilget keisersnitt etter innlegget ditt å dømme.......

Jeg HAR innvilget ks. Står det tydelig i hi. Vurderer å be om å føde hvis det er større sjanse for å ha med far.. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg HAR innvilget ks. Står det tydelig i hi. Vurderer å be om å føde hvis det er større sjanse for å ha med far.. 

Skjønner du har fått det innvilget, men det var tydeligvis ikke nødvendig..    jeg syntes det er spesielt at noen får innvilget keisersnitt når det ikke er viktigere enn dette..  

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg blir helt oppgitt over at noen kan mase seg til keisersnitt og så var det plutselig ikke viktig likevel. 

Skrevet
9 minutter siden, theTitanic said:

Jeg blir helt oppgitt over at noen kan mase seg til keisersnitt og så var det plutselig ikke viktig likevel. 

Det er jo ikke sikkert TS har mast seg til keisersnitt. Det er jo mange potensielle grunner til at de kan anbefale ks eller gi mor et valg.

Anonymkode: 770df...bac

• Liker 3
Skrevet

All informasjon ligger på nett da...

https://www.ahus.no/nyheter/informasjon-til-fodende#om-barselopphold-og-innleggelse-ved-observasjonspost-for-gravide

Hentet fra siden:

• Fødende får ha med seg en ledsager under fødsel. Ledsager får ikke forlate avdelingen etter å ha kommet på plass, og må derfor ha med seg mat og drikke til fødeavdelingen. Når ledsager har fulgt fødende inn og parkert i parkeringshuset, kan hovedinngangen benyttes og det kan utstedes dokumentasjon ved fødeavdelingen som bekrefter at ledsager kan komme inn. 
  • Fra mandag 8. juni kan far/medmor eller ledsager være med inn på operasjonsstuen ved keisersnitt.

Og:

• Besøkstid på barselavdelingen og barselhotellet er 16.00 – 19.00 for far/medmor. Denne besøkstiden gjelder også observasjonspost for gravide.
  • Far/medmor kan være med mor og barn på barselhotellet på familierom til mor og barn skal reise hjem, mot at far/medmor er frisk og symptomfri. Ved enerom gjelder besøkstiden i forrige punkt.

Anonymkode: 095b3...740

• Liker 2
Skrevet

Ved keisersnitt får du ikke ligge på barselhotell på Ahus... Been there done that. Men fikk enerom på vanlig barsel og fikk lov å ha far boende der sammen med meg (siden jeg var dårlig etter ks og måtte ligge på overvåkning 24t etter fødsel, så i mitt tilfellet var far alene med baby på barsel). 

Vet ikke hvordan reglene er på det nå med korona.

Anonymkode: 0fd00...c9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert TS har mast seg til keisersnitt. Det er jo mange potensielle grunner til at de kan anbefale ks eller gi mor et valg.

Anonymkode: 770df...bac

Tusen takk for svaret, noen er bare ekstremt negative i tankegangen og forventer det ene og andre uten å spørre. Blir helt matt jeg.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ved keisersnitt får du ikke ligge på barselhotell på Ahus... Been there done that. Men fikk enerom på vanlig barsel og fikk lov å ha far boende der sammen med meg (siden jeg var dårlig etter ks og måtte ligge på overvåkning 24t etter fødsel, så i mitt tilfellet var far alene med baby på barsel). 

Vet ikke hvordan reglene er på det nå med korona.

Anonymkode: 0fd00...c9d

Så leit at du måtte på overvåking, men bra at du fikk enerom med far etterpå ❤️

Skrevet

Fødte på Ahus i august og var på barselavdelingen sammen med en kvinne som hadde tatt keisersnitt. Besøkstiden var 16-19, og både hennes mann og min mann var der hele den tiden. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Du er faktisk veldig heldig som kan ha med deg barnefar igjennom fødsel.. her sitter jeg og muligens må føde helt alene på sykehuset da far må være hjemme om vi ikke fikser barnevakt..

Anonymkode: 2899e...400

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du er faktisk veldig heldig som kan ha med deg barnefar igjennom fødsel.. her sitter jeg og muligens må føde helt alene på sykehuset da far må være hjemme om vi ikke fikser barnevakt..

Det er dårlig planlegging! 

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er dårlig planlegging! 

Nei det er faktisk ikke det kan være mange grunner til at barnepass ikke er mulig. Det vet du inventing om!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...