Gå til innhold

Hvordan få bort håndtakene?

liljemor

Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt å se meg grundig lei på disse håndtakene som jeg syntes blir større og større... :frustrert:

Jeg er vel normalt slank egentlig, men bare ikke rundt magen og nå også på sidene. Derfor er det ikke noen jeg egentlig kan klage til, for alle sier bare at du er jo tynn du.... Men jeg er ikke det når jeg tar av meg klærne....

Hvordan skal jeg bli kvitt dem?

Jeg spiser vel verken sunt eller usunt, og har en jobb der jeg er i aktivitet hele dagen. Jeg prøver å trene 2-3 ganger i uken, men det er ikke alltid at jeg får det til.

Jeg har nå begynt med pilates, og prøver å ikke spise usunn mat. Vet at jeg ikke klarer å holde meg helt unna det, men moderer meg skal jeg vel klare. ;)

Jeg har alltid hatt stor matlyst og stor forbrenning, men når jeg for en stund siden bikket 30 syntes jeg det har gått en vei.... :roll:

Og matlysten er like stor....

Jeg vil ikke slanke meg, bare få strammet opp en del og få bort disse ekle håndtakene! Syntes det er superstygt, og liker ikke meg selv lenger. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med akkurat det samme - de forbaskede håndtakene.. Fra siden av ser jeg slank ut som bare det, men forfra så er det de håndtakene... Desverre går det ikke å punktslanke seg... Så da er det nok å slanke seg generellt som er løsningen.. Men jeg har en øvelser som hvertfall er oppstrammende! Den heter sideplanken og er rett og slett planken på siden.

Ligg på siden, støtt deg på den ene albuen og løft hele kroppen opp sånn at du er helt rett ned til bena. Det kan hjelpe å holde den andre (øverste) armen rett opp for å holde balanse. Hold så lenge du greier og gjør det tre ganger. Vet ikke om du skjønte det jeg... :sjenert:

Noen som har noen formening om det å trene magemuskler hver dag forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magemuskler vil ikke føre til mindre mage, heller motsatt (pga. muskler). Musklene ligger dessuten under fettet, så de vil ikke være særlig synlige.

Spiser du mye karbo? Dette fører til høy insulinmengde, som igjen kan ha en tendens til at fettet legger seg rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusepine: Jeg vet hva planken er, jeg hater den øvelsen! ;)

Så jeg klarer å se for meg hvordan den blir på siden.

Jeg har begynt med pilates 20 min hver morgen.Vet en ikke skal trene de samme musklene hver dag, men ellers er jeg redd det glir ut.

Tusseline: Men selv om musklene gjør magen større, så må den da bli strammere også? Det må da være mulig å få bort den magen? :tristbla:

Har tenkt å trene kondis også altså, ikke bare styrke.

Karbo? Du mener karbohydrater da? Er ikke så inne på sånne ting, og vet ikke så mye om hva som er karbohydrater i. Men mye av det som inneholder sukker er vel karbohydrater?

Jeg spiser mye knekkebrød og frukt, salat og kjøtt. Prøver å ikke spise fett kjøtt, og unngår sauser og dressinger. Melkeprodukter prøver jeg heller ikke å spise så mye av. Men av og til spiser jeg nok litt annet, ellers får jeg helt fnatt. Jeg skal tross alt ikke slanke meg, ikke så mye iallfall. Ellers drikker jeg stort sett vann, litt kaffe og te innimellom.

Takk for svarene begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusseline: Men selv om musklene gjør magen større, så må den da bli strammere også? Det må da være mulig å få bort den magen? :tristbla:

Jo, den vil bli strammere, men den vil ikke bli mindre (tynnere). Husk også på å trene ryggen dersom du tar en del situps, ellers vil det bli en litt "skjev" fordeling.

Karbo? Du mener karbohydrater da? Er ikke så inne på sånne ting, og vet ikke så mye om hva som er karbohydrater i. Men mye av det som inneholder sukker er vel karbohydrater?

Det finnes både raske og langsomme karbohydrater. Karbo av den langsomme (grovt brød, bønner, linser, melk, enkelte frukter osv.) typen er mest gunstig, prøv å unngå raske (lyst brød, sukker, hurtigris, nudler, bananer osv.)

Få i deg en grei dose proteiner daglig, det metter mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. :)

Og ja, jeg trener ryggen også. :)

Finnes det en oversikt noen plass, slik at en kan se hva som er protiner f.eks?

Vet jo om noen, men det er sikkert mange jeg ikke vet.

Visste f.eks ikke at bananer og nudler var langsomme karbohydrater. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fått håndtaker etter en fyldig sommer med søtt og kos. Skal kutte ut smør, ha magert pålegg på skiven, tynne skiver og mye frukt. Skal bli flinkere med fisk til middag. Så skal jeg kutte ut snopen på hverdager. Det vet jeg fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer det altså?

Det var noe slikt jeg hadde tenkt også. Har ikke spist snop på lenge, ikke i helgen heller. :)

Med unntak av noen saltstenger, men litt må en vel unne seg.

Skal også trene litt mer kondis, kanske tørke støv av trimsykkelen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...