Gå til innhold

Sparekonto med høyest rente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag en sparekonto hos Avida finans, som per nå har rente på 1,1 %. Ser at Svea finans har 1,35 % for øyeblikket, men mulig de også setter ned snart? Er det noe poeng i å bytte?

Anonymkode: f4b84...ee6

• Liker 1
Skrevet

Har ikke fått vite noe enda i alle fall om at SveaFinans skal sette ned, jeg byttet akkurat over dit. Om ikke noe annet så sender det i alle fall et lite signal om at kunder forsvinner når man setter ned renten.

Anonymkode: f155c...fad

Skrevet

Det ser ikke slik ut. Svea setter opp renten fra 1,25 % til 1,35 % (for eksisterende kunder) fra 27. januar. De satt også opp renten i november med 0,05 %.

Anonymkode: 8f4c8...704

Skrevet

0,05% ekstra? Jippi, det blir 50 kr på et år om du har 100.000.....

Bank norwegian hadde høy rente men betaler kun ut rente 1 gang pr. år. Lureri.

Anonymkode: 72b4b...5d0

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Har i dag en sparekonto hos Avida finans, som per nå har rente på 1,1 %. Ser at Svea finans har 1,35 % for øyeblikket, men mulig de også setter ned snart? Er det noe poeng i å bytte?

Anonymkode: f4b84...ee6

Det er alltid et poeng å opprette en konto når renten er "høy", for da må de varsle deg en god stund i forkant før de kan sette renten ned for en eksisterende kunde.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er lureri, mener du? Inntil for noen år siden betalte alle banker ut rente bare en gang i året, og mange gjør det fortsatt. Det har ingenting å si for hvor mye man får. Trenger man plutselig rentene, kan man alltids si opp kontoen og få dem utbetalt før.

Anonymkode: 6d128...c22

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 8.19):

Så lenge du sammenligner effektiv rente spiller det ingen rolle om rentene utbetale månedlig eller årlig. Summen blir den samme.

Anonymkode: a3bd6...325

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet
On 12/23/2020 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Det ser ikke slik ut. Svea setter opp renten fra 1,25 % til 1,35 % (for eksisterende kunder) fra 27. januar. De satt også opp renten i november med 0,05 %.

Tok ikke lang tid før de satte den ned igjen - nå er den 1% for alle nye kunder. Tar nok ikke lang tid før de også setter den ned for eksisterende kunder (er på 1,35% nå). Da tar det heller ikke lang tid før jeg flytter kontoen min videre. 

Skrevet

Hvor kan jeg se hvilken rente jeg har på kontoen hos Svea?

Anonymkode: 42aee...f88

Skrevet

Svea: Du må klikke på Sparekonto - Kontooversikt. Trykk deretter på sparekontonr og så på pil ned til høyre for saldoen på kontoen.

Skrevet
Miah skrev (1 time siden):

Tok ikke lang tid før de satte den ned igjen - nå er den 1% for alle nye kunder. Tar nok ikke lang tid før de også setter den ned for eksisterende kunder (er på 1,35% nå). Da tar det heller ikke lang tid før jeg flytter kontoen min videre. 

Hvorfor setter du ikke lengene i ett fond? Eller nedbetaler boliglån?

Anonymkode: a8ff4...822

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor setter du ikke lengene i ett fond? Eller nedbetaler boliglån?

Anonymkode: a8ff4...822

Fordi det er penger som skal brukes snart, og ikke spares. Jeg har ikke boliglån, så det er vanskelig å betale ned på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...