AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Jeg har min sønn og kjæresten hans her i jula. Og de har så mye de må gjøre for å få jule følelsen. Vi har bakt laget masse mat fra bunnen av sett filmer osv Koselig det. Men nå begynner jeg å glede meg litt tul de drar. Julaften ser ut som et hinder løp med poster. Våkne da og da se det og det gå tur . Så tv før mat som de skal "hjelpe" meg med. Så detaljert når vi skal spise og når gaver osv osv. Igjen koselig men har hatt knappe 5 min for meg selv pga de har mitt soverom jeg har sofan i stua. Jeg sover elendig og føler meg syk av lite søvn. Prøver ofte å få litt hvile med da er det noe som skal gjøres . Jeg føler presset på å gjøre deres jul god. Men hva jeg trenger er noe annet. Nå klager jeg her . Får ikke respons av de for de forventer at jeg gjør alt dette med glede. Men har blitt vandt å bo alene å trives med det . Men denne samvittighet da. Vil jo ikke ødelegge jula som min sønn har hatt igjenom hele livet. Anonymkode: d2577...194
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #2 Skrevet 23. desember 2020 Hvorfor innfinner du deg i dette? For meg virker det som om de bruker deg som dørmatte. Du er da en del av julefeiringen du og! Anonymkode: e8d42...6f7 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #3 Skrevet 23. desember 2020 Skjønner - både at det er vanskelig og at du ønsker tid alene. Mødre har også lov til å sette grenser. De tror kanskje du liker å ha kontroll og selv styre med det som skal gjøres, noen gjør jo det. Hvordan kan de vite når du ikke sier fra, eller overlater oppgaver til dem? Ikke alle som er proaktive og på tilbudssiden. Kan du snakke med dem om det? Synes synd på deg som ikke får søvn. Kan de være litt hos hennes familie? Anonymkode: 2407c...6ab
Nymerïa Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 Informer dem om at i morgen tar du deg en lang skitur/ gåtur alene og at du gleder deg til å komme hjem til middag. Det høres ut som de er fullt ut kapable til å organisere jula selv. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #5 Skrevet 23. desember 2020 Kan du sette opp et skjermbrett rundt sofaen i stua og utstyre deg med ørepropper, så får de styre så mye de vil! Anonymkode: d4f40...56f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Skrevet 23. desember 2020 Dette hørtes litt rart og kravstort ut....? Snakk med ham før neste jul - at de er velkomne, men må ordne litt selv. Det er nok normalt at svigerforeldre/foreldre steller i stand litt, men da på egne premisser. Anonymkode: f92d6...203 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 og ja, skaff en madrass så kan de ta sofa og madrass. Du sengen! Ikke sikkert de blir så lenge heller da... Anonymkode: 2407c...6ab 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. desember 2020 #8 Skrevet 23. desember 2020 Kjøp romskiller, ha madrasser klar og la de sove der. Ønsker de å styre, gå turer og gudene vet hva så kan DE gjøre det. Sett ned foten. Ditt hjem og de skal ikke bestemme over deg og hvordan juleferien skal tilbringes. Ta tilbake soverommet ditt og nyt julefreden.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #9 Skrevet 23. desember 2020 Hvor gammel er sønnen din? Om jeg hadde en unge i 18 års alderen eller over, så hadde jeg sagt at han kan komme på besøk, men må ikke forente mye fra meg da jeg vil slappe av. Alle har rett til å slappe av. Anonymkode: f2709...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå