Gå til innhold

Så sykt vondt i korsryggen er det meningen? Gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er gravid i uke 30 med nr to og merker jeg sliter veldig med smerter nå sammenlignet med første gang. 

Jeg sliter en del med smerter i korsryggen fra før (før jeg ble mor også) , og nå den siste uken har det blitt ganske ille på min venstre korsryggside, som stråler nedover benet. Hver gang jeg løfter benet eller skal snu meg i sengen, så kommer smertene. Jeg rydder leker og det blir mye bøy osv ut over dagen. 

Jeg leste at aktivitet er viktig, så jeg har gått turer og vært aktiv med treåringen. I går etter fem timer på ikea (med joggesko) var jeg helt utkjørt og det lynte i hele understellet mitt.. 

Skal det være sånn? Nå er klokka tre og jeg er ferdig. Idag har vi gått tur ca tjue minutter og ellers har jeg ryddet og gjort husarbeid. 

Måtte ta paracet og slappe av. Har termin i mars liksom, blir jo bare verre for hver dag med mindre jeg tar det fysisk med ro, men det går jo ikke.. 😕

Anonymkode: e5078...a69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som isjias-smerter. Hadde det samme da jeg hadde prolaps for en haug med år siden, og kan tidvis kjenne på det fortsatt. Diagnostiseres med MR, så det er nok ikke aktuelt nå men bør nok sjekkes opp når du ikke er gravid. Ta kontakt med lege eller fysioterapeut for behandling nå. 

Anonymkode: 4279d...004

Skrevet

Kan det være bekkenlåsning? Jeg er også gravid i uke 30, og sliter med korsryggen. Men hos meg stråler det bare ned i setet, spesielt om jeg sitter lenge eller går mye (mye er relativt her, jeg er i ganske dårlig form for tiden 😫😅)

Anonymkode: 813ea...074

Skrevet

Hei! Hadde det samme på samme tid som deg. Spesielt etter lengre turer. Var så vidt jeg klarte gå hjem. Da var det korsryggen, stråling ned til benet og smerter i lysken. Bekkenet blir jo løsere, så har tenkt det er det og overanstrengelse..men vet ikke.

Anonymkode: aa49f...44f

Skrevet

Høres ut som bekkenplager. Gå til kiropraktor? Hadde god effekt av det selv

Anonymkode: 95eee...a6c

Skrevet

Bekkenløsning er mest sannsynlig. Ikle løft noe særlig, det blir verre av det. Spesielt utover kveld/natt. Typisk det du beskriver med smerter når du snur deg i sengen og stråling ned i beina. Fysio/lege og unngå tunge løft og tung aktivitet. Gå tur med små skritt. Ikke gjør ting som gjør vondt, det kan gjøre det verre. Silkepysj for smidigere bevegelser. Altså, får du vondt når du tar beina langt fra hverandre? Eks tr et langt skritt? 

Anonymkode: 61ce6...ae8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...