Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er den verste julen jeg har hatt. Han har gått inn på min tlf, og sett en sms som barnefar har sendt. Den har dreid seg om et spm om barnet kan få lov til å ta med seg spillmaskinen fra han til meg i jula. 

Da ble han så sint at han tok en slik fast dunpute og meide den så hardt han kunne rett i fjeset mitt så jeg begynte å blø. Så sa han at vi skulle pelle oss ut. Han sa ingenting til barna og trampet ut. 

Jeg leste en ganske lik tråd her, og følte for å skrive om kor jævlig dette er. 

Jeg har minimal kontakt med barnefar. Det er kun om det angår ungene eller praktiske ting. Hvorfor skal ikke dette være greit? 

Jeg er sint, lei meg og skuffet. Til dere som sliter med sjalusi og behandler partneren deres slik, med psykisk vold, hvorfor?? 

Barnefar har samboer og et eget liv, han er lykkelig med kona si, og jeg unner dem all lykke. 

Min samboer derimot. Er redd for å miste meg sier han. Jeg holder ut med han fordi JEG ER GLAD I HAN. Men nå.. Han er rett og slett slem. 

Anonymkode: 1f578...a01

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at dette ikke er verken greit eller til å leve med antar jeg. Da bør du også ta de nødvendige konsekvenser av det. Spesielt siden du har barn. 

Å være glad i noen er ikke alltid god nok årsak til å bli i et forhold. Vi er vel mange som har vært glad i, og likevel måtte innse at forholdet ikke kan fortsette. Det er vondt, men nødvendig å gå når ting ikke kan bli bra. 

Jeg tror det er få som angrer på at de var fornuftige og forlot slike forhold i etterkant. En kjærlighetssorg mot et trist og usikkert liv med problemer... det er egentlig ikke et veldig vanskelig valg, selv om vondt der og da. 

Du har to viktigere relasjoner å ivareta enn den til en mann. Din til deg og din til ditt barn. Ingen partner er verdt å ødelegge det for! 

• Liker 37
Skrevet

Ja, dette skal du selvsagt ikke finne deg i, hverken for din skyld eller barnas skyld. Om han meier deg ned med pute for noe så lite, så kan du bare tenke deg hva som skjer om han blir enda med sjalu ved en senere anledning.

Anonymkode: 955cf...23e

• Liker 22
Skrevet

Har dere barn sammen? Hvis ikke må du jo forlate ham. På røde rappen. 

Var det deg og barna dine som skulle pelle seg ut? Altså, det er jo veldig ødeleggende for barna også. Du må vise dem at dette skal de slippe mer av, og gjøre alvor av det. Hvis ikke er du mer glad i den kjipe mannen enn du er i dem... 

• Liker 12
Skrevet

Dette er jo fysisk vold, han meide til deg med en pute så du begynte å blø.

IKKE greit på noen måte ❤️ Du må komme deg vekk. At han reagerer slik på en helt ok melding, OG har snoket på mobilen din, vitner om at dette er en farlig mann. Dette vil aldri bli bedre. Du har ikke gjort noe som helst galt her, dette er han.

Han er ikke bare litt slem, han har nå gjort det slutt for godt. Kan du bytte lås eller sørge for at du ikke er alene hjemme i jula?

• Liker 18
Skrevet

Du skal da ikke finne deg i å bli behandlet slik? Hvordan kan du være glad i en person som er voldelig mot deg? Hva om han blir voldelig mot barna?? Her har du et ansvar, du må komme deg bort fra denne personen. Spiller ingen rolle om du er aldri så glad i han, du må være føre var og skåne barna! 

Anonymkode: 38cc7...410

• Liker 13
Skrevet

Uavhengig om har barn eller ikke med han.. SÅ BARNETS SKYLD FORLATER DU DEN VOLDSMANNEN DER! 

Det gjør du for BARNETS skyld! Hadde du akseptert en sånn type oppførsel mot ditt barn?! Svaret er NEI! Og da skal du faen meg ikke finne i deg sånn type oppførsel mot deg selv!

• Liker 18
Skrevet

TS, jeg beklager så mye at du må gjennom dette nå. Og ja, så sinnsykt unødvendig, trist, grusomt at den prosessen begynner nå i jula. For dine vegne, for dine barns. Men ja, du skjønner jo selv, du må prøve å komme deg ut. Du kan jo ikke la deg bli mishandlet. Har du noen du kan snakke med? Venner, søsken, familie? 

Anonymkode: d6511...c31

• Liker 10
Skrevet

Psykisk vold?  Nei, fysisk vold TS. Dette lar du barnet ditt vokse opp i. Her må du ta ansvar selv å komme deg bort. Hjelper ikke å klage på han når du velger å leve med det. 

Anonymkode: 23e8c...e79

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er den verste julen jeg har hatt. Han har gått inn på min tlf, og sett en sms som barnefar har sendt. Den har dreid seg om et spm om barnet kan få lov til å ta med seg spillmaskinen fra han til meg i jula. 

Da ble han så sint at han tok en slik fast dunpute og meide den så hardt han kunne rett i fjeset mitt så jeg begynte å blø. Så sa han at vi skulle pelle oss ut. Han sa ingenting til barna og trampet ut. 

Jeg leste en ganske lik tråd her, og følte for å skrive om kor jævlig dette er. 

Jeg har minimal kontakt med barnefar. Det er kun om det angår ungene eller praktiske ting. Hvorfor skal ikke dette være greit? 

Jeg er sint, lei meg og skuffet. Til dere som sliter med sjalusi og behandler partneren deres slik, med psykisk vold, hvorfor?? 

Barnefar har samboer og et eget liv, han er lykkelig med kona si, og jeg unner dem all lykke. 

Min samboer derimot. Er redd for å miste meg sier han. Jeg holder ut med han fordi JEG ER GLAD I HAN. Men nå.. Han er rett og slett slem. 

Se det fra mannen din sin vinkel.

For det første så må du forlate ham. Man skal aldri være sammen med et menneske som slår. Du vil ødelegge barnet ditt enda mer hvis barnet blir vitne til vold. Jobb for å stå på egne ben økonomisk så du kan forsørge barnet. Et barn blir dyrere med alderen. Du er alt for verdifull til å bli slått ikke engang en ektemann har lov til å slå.

Når det gjelder denne samboeren din så takler han ikke at du er alenemor. Mange menn behandler alenemødre som second class fordi de kan. Derfor ender mange alenemødre opp på tinder karusellen med forferdelige konsekvenser for barnet. Mange gifte menn bruker alenemødre for et enkelt ligg.

Til og med i menigheten hvor jeg går så blir det ikke helt akseptert. Det er et par der som har vært gift i 14 år og har fire barn. Det første barnet ble født utenfor ekteskap og selv om de er gift så har de aldri kommet innenfor. Damen fikk barn før hun ble kristen. Det er vanlig at menn blir velsignet som eldste i menigheten etter 15 års ekteskap og god vandel. Jeg har vært gift i 17 år og ble velsignet som eldste etter 15 års ekteskap.

Her på kvinneguiden er det høy aksept for skilsmisse, alenemødre, men det er ikke slik i menigheten jeg tilhører. Det er også tall som viser at barn fra alenemødre klarer seg dårligere i livet og det har nok mye med hvordan alenemødre blir behandlet av samfunnet.

Jeg anbefaler deg å bli selvhjulpen økonomisk. Ta deg utdannelse, få deg ordentlig jobb, kjøp din egen leilighet og da vil du kunne finne en mann som ikke føler at du bruker ham. Da vet mannen at du ikke er sammen ham for penger. Jeg var arbeidsløs før jeg ble sammen med kona og det brukte hun mot meg siden hun eide leilighet. Etter at jeg fikk meg jobb, kjøpte leilighet så ville hun ha meg. Da giftet vi oss, solgte leilighetene og kjøpte hus med foreldrene hennes sin hjelp.

• Liker 3
Gjest Hesten88
Skrevet

Høres ut som min eks, han var helt lik og hatet at jeg måtte ha kort og saklig dialog med barnefar (som er gift og er lykkelig på sin kant, han var mao. aldri noen trussel for eksen).

Dump han, både du og ungene fortjener så mye bedre.❤️

Livet er 10 000 ganger bedre uten slike mennesker.

Begynn 2021 med blanke ark, ro og fred.

Skrevet

Du lar ungene dine vokse opp med vold, og så forsøker du å lage kontakt med ekser til et generelt tema?

Ser du ikke selv hvor sykt det er?

Anonymkode: 90779...f5f

• Liker 7
Skrevet
KjellYngvar skrev (1 time siden):

Se det fra mannen din sin vinkel.

For det første så må du forlate ham. Man skal aldri være sammen med et menneske som slår. Du vil ødelegge barnet ditt enda mer hvis barnet blir vitne til vold. Jobb for å stå på egne ben økonomisk så du kan forsørge barnet. Et barn blir dyrere med alderen. Du er alt for verdifull til å bli slått ikke engang en ektemann har lov til å slå.

Når det gjelder denne samboeren din så takler han ikke at du er alenemor. Mange menn behandler alenemødre som second class fordi de kan. Derfor ender mange alenemødre opp på tinder karusellen med forferdelige konsekvenser for barnet. Mange gifte menn bruker alenemødre for et enkelt ligg.

Til og med i menigheten hvor jeg går så blir det ikke helt akseptert. Det er et par der som har vært gift i 14 år og har fire barn. Det første barnet ble født utenfor ekteskap og selv om de er gift så har de aldri kommet innenfor. Damen fikk barn før hun ble kristen. Det er vanlig at menn blir velsignet som eldste i menigheten etter 15 års ekteskap og god vandel. Jeg har vært gift i 17 år og ble velsignet som eldste etter 15 års ekteskap.

Her på kvinneguiden er det høy aksept for skilsmisse, alenemødre, men det er ikke slik i menigheten jeg tilhører. Det er også tall som viser at barn fra alenemødre klarer seg dårligere i livet og det har nok mye med hvordan alenemødre blir behandlet av samfunnet.

Jeg anbefaler deg å bli selvhjulpen økonomisk. Ta deg utdannelse, få deg ordentlig jobb, kjøp din egen leilighet og da vil du kunne finne en mann som ikke føler at du bruker ham. Da vet mannen at du ikke er sammen ham for penger. Jeg var arbeidsløs før jeg ble sammen med kona og det brukte hun mot meg siden hun eide leilighet. Etter at jeg fikk meg jobb, kjøpte leilighet så ville hun ha meg. Da giftet vi oss, solgte leilighetene og kjøpte hus med foreldrene hennes sin hjelp.

Jeg har god utdanning, har fast jobb, og 2 barn. Det ene barnet har vi sammen. Vi er forlovet. Eller var. Jeg vet ikke. Jeg er ikke second class! Men jeg er glad i han. Og jeg ville så gjerne kjempe for forholdet. " i gode og onde dager". TS

• Liker 2
Skrevet

Ser han selv at atferden ikke er akseptabel eller unnskylder han den? Hvis han innser selv at det er feil, så må han få hjelp til å endre seg eks her https://atv-stiftelsen.no

Den eneste grunnen til at jeg foreslår dette er fordi du selv sier at du ikke vil gi slipp. 

• Liker 5
Skrevet

Om du ikke går fra han nå kan jeg love deg at dette blir verre. Tenk; når han blir sint for så lite, hvor mye han kommer til å skade deg den dagen du faktisk har gjort noe det går an å bli sur for...

Anonymkode: 4bfe1...a04

• Liker 10
Skrevet

Kan dere hjelpe meg med å gå frem? 

Jeg har lyst til å gå til politiet. Men ringer de andre instanser da? Som barnevern feks? 

Hva med krisesenter? 

Eller skal jeg bare pent og pyntelig for ungenes skyld pakke sakene og finne et nytt sted? 

• Liker 6
Skrevet
PM75 skrev (2 minutter siden):

Ser han selv at atferden ikke er akseptabel eller unnskylder han den? Hvis han innser selv at det er feil, så må han få hjelp til å endre seg eks her https://atv-stiftelsen.no

Den eneste grunnen til at jeg foreslår dette er fordi du selv sier at du ikke vil gi slipp. 

Dette er en barnevernssak, ikke en ATV-sak. Hun lar ungene lide all den tid han faktisk er voldelig. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere hjelpe meg med å gå frem? 

Jeg har lyst til å gå til politiet. Men ringer de andre instanser da? Som barnevern feks? 

Hva med krisesenter? 

Eller skal jeg bare pent og pyntelig for ungenes skyld pakke sakene og finne et nytt sted? 

Ja, ta kontakt med krisesenter. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...