AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Jeg har jobbet veldig mye i det siste, mens min mann har vært hjemme. I dag skal vi ha noe famile på julegrøt og jeg tenkte jeg kunne skjære opp en del spekemat fra en julegave jeg har fått . ( ja, vet det ikke er julaften enda, men synes det er innafor..) men så var det bare to skalker igjen😳mannen min som har hatt fri har sittet hjemme og goflet det i seg mens jeg har jobbet.. Herregud det er så teit.. jeg ble faktisk råskuffa... det er bare en bagatell men jeg synes ikke det er helt greit.. det var tydelig at det var gave også, for kortet (til meg for ekstra innsats på jobben) satt på. Jeg vet at han hater butikker, men jeg er faktisk frista til å sende ham ut på handel for å kjøpe mer spekemat.. får ikke tak i samme type men noe iallefall. Åhhh blir så irritert!!! Sånn! Nå har jeg sagt det!😤 Anonymkode: 6b4df...5d4 31
Populært innlegg Strikkemamsen Skrevet 23. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 23. desember 2020 Såklart. Bare vis han at du er skuffa , og send han på butikken . Skulle bare mangle 82
GrønnNellik68 Skrevet 23. desember 2020 #3 Skrevet 23. desember 2020 Huff glad jeg er single.. ingen som spiser opp godteriet mitt om jeg er på jobb 😂😂😂 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 Det som er så dumt, er at en sånn bagatell føles så stor når jeg er så sliten... da ser jeg liksom for meg han som har ligget i sofaen og spist og rapet og slengt føtter på bordet mens jeg har løpt rundt på jobben. Jeg måtte faktisk gå å ta en lang dusj for å roe meg Og unngå å bli nebbete🙈 huff.. blir vel bedre etter litt hvile.. men jo han skal nå ut å kjøpe spekemat👍 Anonymkode: 6b4df...5d4 42
nordlending Skrevet 23. desember 2020 #5 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): det var tydelig at det var gave også, for kortet (til meg for ekstra innsats på jobben) satt på. Jeg synes i grunn det er ekstra dårlig gjort når det er en ekstra påskjønnelse fra arbeidsgiver. Da er det bokstavelig talt ment til din fritid fra jobb, ikke at noen andre skal stikke av med det mens du er på jobb. 48
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Skrevet 23. desember 2020 På siden av tema, men å spise masse spekemat på en gang er ganske usunt pga alt saltet 😬 Det er bare meningen å spise litt om gangen Anonymkode: 8e01f...0c7 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På siden av tema, men å spise masse spekemat på en gang er ganske usunt pga alt saltet 😬 Det er bare meningen å spise litt om gangen Anonymkode: 8e01f...0c7 Han har spist det Ila en uke (han tok bare litt og litt så han hadde ikke skjønt at det var bare han som hadde spist av den) , men ja, han har vært ganske tørst i det siste. Anonymkode: 6b4df...5d4 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #8 Skrevet 23. desember 2020 Send han på butikken. Selv om det ligger noe godt hjemme så må man faktisk klare å tenke på andre enn seg selv og tenke at kanskje flere skal ha. Til pass for han å dra å kjøpe mer. Anonymkode: 52cff...190 15
malifika Skrevet 23. desember 2020 #9 Skrevet 23. desember 2020 Hadde fått et par dyre vinflasker i gave en gang. Jeg drikker ikke mye vin selv, så Jeg inviterte noen venninner på vin kveld. Da jeg skulle hente flaskene var de borte vekk. Det var samboer som hadde kost seg med dem, siden han ikke trodde jeg kom til å drikke dem uansett. Vel, gjett hvem som skulle på guttekveld den dagen mine venninner skulle komme og måtte pent gi fra seg all alkoholen han skulle ta med dit til oss 😁🥂 41
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #10 Skrevet 23. desember 2020 malifika skrev (2 minutter siden): Hadde fått et par dyre vinflasker i gave en gang. Jeg drikker ikke mye vin selv, så Jeg inviterte noen venninner på vin kveld. Da jeg skulle hente flaskene var de borte vekk. Det var samboer som hadde kost seg med dem, siden han ikke trodde jeg kom til å drikke dem uansett. Vel, gjett hvem som skulle på guttekveld den dagen mine venninner skulle komme og måtte pent gi fra seg all alkoholen han skulle ta med dit til oss 😁🥂 Huff da! Bra det ordnet seg da😝 Anonymkode: 6b4df...5d4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #11 Skrevet 23. desember 2020 Skjønner godt skuffelsen. Skulle bare mangle at han drar ut og kjøper ny spekemat, når han faktisk har spist opp alt. Anonymkode: de2d4...174 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #12 Skrevet 23. desember 2020 For en dust. Anonymkode: c25fd...a87 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #13 Skrevet 23. desember 2020 Huff så teit! Her vet mannen at det er ikke "fritt for alt" på kjøkkenet, jeg sier f.eks ifra at "ikke bruk det smøret som ligger der, det er reservert til baking". Eller "det er en matgave, vi venter med den til 1. juledag". Han lytter i alle fall Spurte senest i går om han fikk lov å bruke smøret nå, siden det var tomt ellers. Selvsagt er noe felles, men er det noe spesielt sier vi ifra til hverandre. Hadde blitt sinna om han gomlet i seg min julegave altså Anonymkode: 71bca...29c 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #14 Skrevet 23. desember 2020 Han har faktisk stjålet julegaven din. Kortet hang fast, og det var helt tydelig at spekepølsa tilhørte deg. Likevel har han valgt å spise opp gaven din, helt uten å spørre deg. Det er stjeling. Synes denne oppførselen burde få strengere konsekvenser enn at han må gå i butikken og kjøpe et produkt som er litt dårligere enn det opprinnelige. Hva lærer han egentlig av det? At det er helt i orden å stjele dine gaver og andre eiendeler, så lenge han erstatter det med noe som er litt dårligere? Så om noen uker skriver du et nytt innlegg her inne om at samboeren din har stjålet f.eks. PC-en din, men siden han kjøpte en kalkulator til deg på Clas O. så mener han at han har gjort opp for seg? Synes du det er Ok? Anonymkode: 164b7...a93 16
Snedig Skrevet 23. desember 2020 #15 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Huff så teit! Her vet mannen at det er ikke "fritt for alt" på kjøkkenet, jeg sier f.eks ifra at "ikke bruk det smøret som ligger der, det er reservert til baking". Eller "det er en matgave, vi venter med den til 1. juledag". Han lytter i alle fall Spurte senest i går om han fikk lov å bruke smøret nå, siden det var tomt ellers. Selvsagt er noe felles, men er det noe spesielt sier vi ifra til hverandre. Hadde blitt sinna om han gomlet i seg min julegave altså Anonymkode: 71bca...29c Og sånn som dette skjønner jeg ikke at folk orker å leve. Høres ut som et kollektiv der det rasjoneres på smør. Hvorfor ikke kjøpe inn 2 pakker hvis man vet man skal bake i julen. Hadde blitt sprø om jeg ikke følte jeg kunne forsyne meg i mitt eget kjøleskap uten å risikere kjeft. når det gjelder spekematen er jeg enig. En gave med lapp og navn på tar man ikke uten å spørre. 16
Kittykat Skrevet 23. desember 2020 #16 Skrevet 23. desember 2020 Jeg hadde sendt mannen min på butikken med beskjed om å ikke komme hjem uten spekemat. Hvis dette hadde vært min mann, så hadde jeg gjort nettopp det. Han må jo "erstatte" det han har "stjålet", som i dette tilfelle er en julegave fra jobben. Og jeg håper du sendte han på butikken for å gjøre opp for seg. 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. desember 2020 #17 Skrevet 23. desember 2020 Mannen min er lik. Med mindre jeg gir STRENG beskjed om at noe er off limit så sluker han det 🙄😅 Skjønner du ble skuffet. Hadde bedt han dra ut og kjøpe mer.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #18 Skrevet 24. desember 2020 Her i hus er jeg slukhalsen...har hatt en samboer som har vært skuffet mange ganger, men så har jeg som oftest kommet hjem med samme mat til han en annen dag som plaster på såret. Anonymkode: 5cfef...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #19 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her i hus er jeg slukhalsen...har hatt en samboer som har vært skuffet mange ganger, men så har jeg som oftest kommet hjem med samme mat til han en annen dag som plaster på såret. Anonymkode: 5cfef...c5e Men hva er det som gjør at du føler deg berettiget til å spise opp eller bruke av noe som tilhører andre? Anonymkode: 77321...47a 17
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #20 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vet at han hater butikker, men jeg er faktisk frista til å sende ham ut på handel for å kjøpe mer spekemat.. Anonymkode: 6b4df...5d4 Hva faen? «Faktisk frista»? Selvfølgelig skal dusten i butikken, jeg antar han er en voksen mann? Er det alltid du som handler fordi han «hater butikker?». Hater han å lage mat også, så du gjør det hver gang? Eller vaske også? Han virker temmelig tafatt og lite fungerende Anonymkode: ccf37...2f6 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå