Gå til innhold

Hvordan glede seg over jula..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er så mange barn som har det vanskelig? 

Så mange som må være sammen med voksne som er voldelige, rusa 

Alle de barna som må se på hvor koselig alle andre har det, og alle gavene de ikke får. 

Det gnager i meg å tenke på. 

Anonymkode: 8e8a7...ee9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er et godt menneske❤️

Anonymkode: daf3f...6f7

Skrevet

Jeg sender disse barna en tanke ofte, ikke bare i jula. Og prøver å bidra det jeg kan, feks ved å støtte Stine Sofie stiftelsen og lignende. Men jeg kan ikke la tankene ta overhånd, da hadde man blitt evig deprimert. Jeg må skape en trygg og god jul for mine små også, med en mamma som er glad og leker med dem. Det er så mye grusomt i verden som mange av oss er helt forskånet fra. At barn kommer til verden og må lide under sine foreldre er forferdelig. Verden er ikke rettferdig. 

Anonymkode: 2167b...efd

• Liker 1
Skrevet

Det er mye som kan gnage og gjøre ting vondt om man tar ting inn over seg hver dag. Barn som er sammen med voldelige og rusa foreldre i Norge er ingenting mot det misbruket mange barn i mange land opplever hvert eneste minutt vi puster og lever, døgnet rundt, året rundt. Barn som sulter i hjel. Barn med alvorlige sykdommer som enkelt ville fått hjelp i Norge. 

Man kan rett og slett ikke gå rundt og tenke for mye på dette. Man kan gjøre sitt, vi er faddere, vi donerer gaver, vi støtter og hjelper der vi kan. Men ut over det må vi rett og slett bare leve vårt liv, og være lykkelig i vår "boble". 

Anonymkode: 14a87...a56

• Liker 1
Skrevet

Det er viktig å bry seg om andre, og det er også viktig å bry seg om seg selv. Det hjelper ikke de som lider at du sitter og har det vondt for dem. Det er viktig at du skaper hygge og glede rundt deg selv i jula, og du har mulighet kan du gjøre noe hyggelig for de rundt deg. Jo flere som skaper hygge og glede rundt seg, jo mer positivitet blir spredt videre til andre mennesker som igjen sprer glede og positivitet videre. 

På denne måten kan du hjelpe mange. Et smil eller en hyggelig kommentar kan løfte en person opp, eller redde en person. 

Du kan ikke redde hele verden, men du kan redde de rundt deg. Om alle redder de rundt seg over hele verden vil verden etterhvert bli et godt sted å bo for alle 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg ts, jeg har det litt sånn med dyr. Jeg tar godt vare hunden jeg har og tenker ofte på dyr som ikke har det bra. Må tvinge meg litt til å ha det fint, det går vel bare ut over meg om jeg blir deprimert av å tenke på det. Er fadder for barn i 3verden og gleder meg litt over at jeg hjelper de med skole og mat. Og så er det fint med organisasjoner og stiftelser som jobber med å hjelpe både i Norge og ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...