AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Familiemedlemmer har vært i Italia, kom hjem i går. De måtte teste seg da de kom hjem, og testen har i dag vist negativ. Kan jeg da besøke dem eller er de fremdeles i karantene i ti dager i fra i går, som betyr at de ikke kan få besøk? Anonymkode: 3aacc...19a
Mezzosoprena Skrevet 23. desember 2020 #2 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Familiemedlemmer har vært i Italia, kom hjem i går. De måtte teste seg da de kom hjem, og testen har i dag vist negativ. Kan jeg da besøke dem eller er de fremdeles i karantene i ti dager i fra i går, som betyr at de ikke kan få besøk? Anonymkode: 3aacc...19a Fremdeles karantene... 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #3 Skrevet 23. desember 2020 Teatrica skrev (Akkurat nå): Fremdeles karantene... Som betyr at de ikke kan få besøk, ikke sant? Anonymkode: 3aacc...19a 1
Mezzosoprena Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som betyr at de ikke kan få besøk, ikke sant? Anonymkode: 3aacc...19a Ja, selvfølgelig - det er jo liksom hele poenget med karantene det da.... 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #5 Skrevet 23. desember 2020 Teatrica skrev (Akkurat nå): Ja, selvfølgelig - det er jo liksom hele poenget med karantene det da.... Regnet med det! Jeg tenker som deg, men familiemedlemmet mener det er helt i orden siden de har negativt test, men jeg vet jo at det kan ta opp til to uker før noen utvikler symptomer. Takk for svar! Anonymkode: 3aacc...19a 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Skrevet 23. desember 2020 Man kan ikke teste seg ut av karantene, så du kan ikke dra på besøk. Du har tenkt helt riktig. men jeg tipper det er mange som kommer til å slurve med karantene denne julen og smittetallene i januar kommer til å gå opp. Håper regjeringen får på plass støtteordninger til restauranter og barer på nyåret. Anonymkode: a2b2e...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan ikke teste seg ut av karantene, så du kan ikke dra på besøk. Du har tenkt helt riktig. men jeg tipper det er mange som kommer til å slurve med karantene denne julen og smittetallene i januar kommer til å gå opp. Håper regjeringen får på plass støtteordninger til restauranter og barer på nyåret. Anonymkode: a2b2e...4ac Jeg tror du har helt rett dessverre. Vet at familiemedlemmet mitt har invitert flere i julen fordi hen mener det er greit på grunn av negativ test. Men hen var i Italia til og med i går. Anonymkode: 3aacc...19a 1
Frøyamor Skrevet 23. desember 2020 #8 Skrevet 23. desember 2020 Du KAN hvis du vil. Altså, du havner ikke i fengsel hvis du gjør det... Staten kan ikke nekte deg, du er enn så lenge et fritt menneske som kan gjøre det du vil. Det er bare å ikke si det til noen. Karantene er bullshit uansett, folk går på butikken og besøker hverandre selv om de liksom er i «karantene». «Fri fra jobb» kaller vi der her... 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #9 Skrevet 23. desember 2020 Da sender du slektningen din info fra fhi om karantene, og gjerne en link til en avisartikkel om noen som har fått bot pga. karantenebrudd. Anonymkode: 0c0b9...a97 4
Capt. Obvious Skrevet 23. desember 2020 #10 Skrevet 23. desember 2020 Nei, strengt tatt kan du ikke det. Men dere kan f. eks. gå tur sammen (i områder der det ikke er tett med folk) så lenge dere holder anbefalt avstand, og så lenge dere ikke flyr på butikker, bruker kollektivtransport osv. 2
LeneXCII Skrevet 24. desember 2020 #11 Skrevet 24. desember 2020 Det står du skal "unngå" besøk, dvs at det ikke er forbudt. Du bør jo ha en god grunn.. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/karantene-og-isolering/
Anbefalte innlegg