AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 kanskje de selv skulle prøve å ha ansvar for flere småbarn samtidig, Hadde dere foreldre godtatt og hatt et så store ansvar for en så liten lønn, og samtidig bli kritisert for diverse småting? Anonymkode: fa800...d95 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #2 Skrevet 23. desember 2020 Jeg er i samme bhg med barn nr 2 nå, og har stort sett vært ganske fornøyd med bhg!! Det har vel bare vært en ansatt jeg ikke har likt så godt! De ansatte i min bhg er omsorgsfulle og gode! Jeg leverer barnet uten problemer til dem😀 Anonymkode: 93494...d31 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #3 Skrevet 23. desember 2020 Jeg er fornøyd med min bhg og har klaget kanskje 2 ganger på 8 år og da om vesentlige ting. Men å dra inn at du har liten lønn og blabla blir bare🤦🏻♀️ Du har valgt den selv! Sånn som alle andre i alle andre jobber som opplever kjipe situsjoner. Bhgansatte er ikke de eneste utsatte. Anonymkode: dda1d...dc5 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 Problemet er at de dyktige ansatte forsvinner pga dårlige arbeidsvilkår. Så da sitter man igjen med kaffeslabberas og dårlige assistenter som har vært i bhg i 30 år, som for ALL del ikke skal la seg diktere av "de derre pedagogene". Og styrere som nekter å sette inn vikar/øke bemanning "for foreldrene er jo så fornøyde på foreldreundersøkelsen". Så jo takk, jeg er ferdig. Jeg er en av de dyktige som forsvinner i noe HELT annet. Mye god og lang kompetanse som forsvinner, men det er politikernes feil som nekter å høre på sektoren. Anonymkode: 0dca5...43d 18
Gjest Lama_Drama Skrevet 23. desember 2020 #5 Skrevet 23. desember 2020 Mange av oss klarer å ta vare på nokså ganske mange mennesker og samtidig holde en vis kvalitet. Vi hadde en barnehage som og takler dette. Det er mulig å både passe barn og gi god kvalitet samtidig, det er en tjeneste man betaler for. Jeg forventer oppvakte oppegående barnehageansatte, som klarer gjøre de helt enkle ting de er ansatt for. Akkurat som jeg forventer det samme av meg på jobb.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Skrevet 23. desember 2020 Lama_Drama skrev (Akkurat nå): Mange av oss klarer å ta vare på nokså ganske mange mennesker og samtidig holde en vis kvalitet. Vi hadde en barnehage som og takler dette. Det er mulig å både passe barn og gi god kvalitet samtidig, det er en tjeneste man betaler for. Jeg forventer oppvakte oppegående barnehageansatte, som klarer gjøre de helt enkle ting de er ansatt for. Akkurat som jeg forventer det samme av meg på jobb. Og hva er det vi er ansatt for, tror du? Hva er våre oppgaver, i dine øyne? Anonymkode: 0dca5...43d 2
Gjest Lama_Drama Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva er det vi er ansatt for, tror du? Hva er våre oppgaver, i dine øyne? Anonymkode: 0dca5...43d Det står i retningslinjer for barnehagen det, så det er bare å lese seg opp.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #8 Skrevet 23. desember 2020 Det er forskjell på barnehagene...hadde min datter i to forskjellige på grunn av flytting. Den første bestod dessverre av mange ansatte som hadde svært liten oversikt over barna. Det var påfallende ofte at jeg hentet ungen med gammel full bleie, eller at jeg kom dit og de ikke ante hvor hun var, og måtte lete lenge. De stod veldig ofte i gjenger ute og skravlet med andre ansatte. Da vi flyttet til en annen kommune, oppdaget vi hvor bra en barnehage kan være. Trygge ansatte som fortalte meg alt jeg trengte å vite, oppdaterte folk med masse omsorg for barna! Tror miljøet har mye å si. Anonymkode: 06064...738 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #9 Skrevet 23. desember 2020 Lama_Drama skrev (3 minutter siden): Det står i retningslinjer for barnehagen det, så det er bare å lese seg opp. Jeg vet hva som er jobben min. Vet du hva som kreves? Anonymkode: 0dca5...43d 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #10 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er fornøyd med min bhg og har klaget kanskje 2 ganger på 8 år og da om vesentlige ting. Men å dra inn at du har liten lønn og blabla blir bare🤦🏻♀️ Du har valgt den selv! Sånn som alle andre i alle andre jobber som opplever kjipe situsjoner. Bhgansatte er ikke de eneste utsatte. Anonymkode: dda1d...dc5 Hvor har jeg skrevet at jeg jobber i barnehage? Anonymkode: fa800...d95 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. desember 2020 #11 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): kanskje de selv skulle prøve å ha ansvar for flere småbarn samtidig, Hadde dere foreldre godtatt og hatt et så store ansvar for en så liten lønn, og samtidig bli kritisert for diverse småting? Anonymkode: fa800...d95 Kommer jo an på hva kritikken handler om. Som med foreldre som "velger å ha i barnet i bhg" så "velger jo de ansatte å jobbe i bhg" Og ja, det finnes dusteforeldre og det finnes dustebarnehageansatte. Det jeg som forelder forventer er at jeg leverer barnet mitt til mennesker som gjør jobben sin. Å ivareta mitt barn behov.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #12 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): kanskje de selv skulle prøve å ha ansvar for flere småbarn samtidig, Hadde dere foreldre godtatt og hatt et så store ansvar for en så liten lønn, og samtidig bli kritisert for diverse småting? Anonymkode: fa800...d95 Jeg jobbet som student som tilkallingsvikar på en barnehage og fikk oppleve dette fra innsiden. De ansatte likte å gjøre to ting i arbeidstiden: sette seg på en stol og sitte på bakrommet og snakke stygt om andre mennesker. Jeg, en ufaglært 19-åring hadde ansvaret for 20 barn mens de andre koste seg med sladder om "hun der Nina som er så løs på tråden". Det var vesentlig mindre slitsomt å være alene med 20 barn enn å høre på drittpraten. I barnehage som i skole jobber det endel mennesker som har valgt feil yrke. Det burde lukes aktivt i norsk arbeidsliv, og folk som ikke drar lasset burde vært mye lettere å gå sparken. Fikk folk sparken i barnehage og skole for å ikke like barn og være elendige pedagoger så ville yrkene fått en høyere status. Og da ville vi fått rekrutert ordentlige folk, ikke demotiverte damer med tro på at de "liker å jobbe med folk" siden de jo liker å snakke stygt om folk. Anonymkode: ba513...eb4 6
Nerine_ Skrevet 23. desember 2020 #13 Skrevet 23. desember 2020 Alle som arbeider et sted gjør det stort sett frivillig. Og alle som arbeider med å tilby en tjeneste får stort sett noe kritikk, noe på god grunnlag, og sikkert endel som bare er bagateller. Hvorfor tenker du at din yrkesgruppe har det noe værre enn alle andre? 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #14 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I barnehage som i skole jobber det endel mennesker som har valgt feil yrke. Det burde lukes aktivt i norsk arbeidsliv, og folk som ikke drar lasset burde vært mye lettere å gå sparken. Fikk folk sparken i barnehage og skole for å ikke like barn og være elendige pedagoger så ville yrkene fått en høyere status. Og da ville vi fått rekrutert ordentlige folk, ikke demotiverte damer med tro på at de "liker å jobbe med folk" siden de jo liker å snakke stygt om folk. Helt riktig. Barnehagen var tidligere det stedet arbeidsløse/unge ble plassert i av arbeidsformidling, da det var enkelt å få jobb. Uten å vurdere egnethet. I dag er disse folkene umulig å bli kvitt. Og vi dyktige som brenner for jobben, river oss i håret av disse folkene. Anonymkode: 0dca5...43d 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #15 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobbet som student som tilkallingsvikar på en barnehage og fikk oppleve dette fra innsiden. De ansatte likte å gjøre to ting i arbeidstiden: sette seg på en stol og sitte på bakrommet og snakke stygt om andre mennesker. Jeg, en ufaglært 19-åring hadde ansvaret for 20 barn mens de andre koste seg med sladder om "hun der Nina som er så løs på tråden". Det var vesentlig mindre slitsomt å være alene med 20 barn enn å høre på drittpraten. I barnehage som i skole jobber det endel mennesker som har valgt feil yrke. Det burde lukes aktivt i norsk arbeidsliv, og folk som ikke drar lasset burde vært mye lettere å gå sparken. Fikk folk sparken i barnehage og skole for å ikke like barn og være elendige pedagoger så ville yrkene fått en høyere status. Og da ville vi fått rekrutert ordentlige folk, ikke demotiverte damer med tro på at de "liker å jobbe med folk" siden de jo liker å snakke stygt om folk. Anonymkode: ba513...eb4 dette var stygt skrevet. Hvor foreslår du at vi plasserer de du vil luke ut fra arbeidslivet? Anonymkode: 341a1...550 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #16 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): dette var stygt skrevet. Hvor foreslår du at vi plasserer de du vil luke ut fra arbeidslivet? Anonymkode: 341a1...550 Ikke i bhg ihvertfall. Barna fortjener mennekser som vil være sammen med de. Anonymkode: 0dca5...43d 11
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #17 Skrevet 23. desember 2020 All ære til dere som gidder. Virker som en uhyre utakknemlig jobb. Anonymkode: f68f3...42f 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. desember 2020 #18 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): dette var stygt skrevet. Hvor foreslår du at vi plasserer de du vil luke ut fra arbeidslivet? Anonymkode: 341a1...550 Ikke fra arbeidslivet. Fra det yrket.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #19 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke i bhg ihvertfall. Barna fortjener mennekser som vil være sammen med de. Anonymkode: 0dca5...43d jeg synes ærlig talt ikke du fremstår som spesielt mye bedre enn de du omtaler så hånlig. SKjerp deg. Anonymkode: 341a1...550 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #20 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): All ære til dere som gidder. Virker som en uhyre utakknemlig jobb. Anonymkode: f68f3...42f Uendelig utakknemlig. Så jeg er glad jeg er på vei ut. Anonymkode: 0dca5...43d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå