Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda... jeg har over lengre tid følt sjalusi over eksen til min nye kjæreste. De har barn og må ha kontakt, men jeg liker ikke at dem gjør ting sammen uten barna. 

Etterhvert begynte dette å skje bak min rygg fordi kjæresten min ville skåne meg. Det er ikke alvorlige tillitsbrudd, men en hjelpende hånd, shopping og ut og spise ting. 

Når magefølelsen rundt dette tok over, var jeg inne på kjæresten min sin tlf og leste meldinger mellom de to, som ga meg opplysninger som bekreftet min uro. 

Jeg prøvde å skjule det forferdelige jeg hadde gjort, men ut i fra mine spørsmål rundt dette til min kjæreste så skjønte han jo etterhvert at jeg hadde funnet ut av ting ved å se på hans tlf. 

Dette resulterte jo i at han nå har endret kode og nekter å gi den til meg. 

Jeg forstår han ikke ønsker jeg skal snoke, men dette hjelper heller ikke på min utrygghet. 

Jeg mener han burde åpnet opp tlf igjen dersom han ikke har noe å skjule og at han må ta ansvar for at jeg har snoket fremfor å straffe meg på denne måten. 

Takk for innspill 

Anonymkode: 6a60e...553

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det. 

Anonymkode: 08e68...8d7

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket det. 

Og da mener jeg å være i et sånt forhold. 

• Liker 15
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Det virker ikke som du stoler på ham.. Hvilket forhold han velger å ha til sine barns mor, eller noen andre, er ikke opp til deg. Du kan ytre din mening, og ta er valg etter hva svaret hans blir.. Orker du å være i et forhold med en du ikke stoler på? Han velger helt tydelig å fortsette å finne på ting sammen med henne, selv om han vet at du blir sjalu og ikke godtar det.. Han har tatt sitt valg, og du kan ta ditt..

Skrevet

Det virker ikke som det å være i et forhold med en som har såpass mye historikk, er noe for deg. Du fremstår veldig sjalu. 

Det er normalt og bra at man kommuniserer utover barna, gjerne har man jo vært hverandres nærmeste i årevis, så det vil alltid være et bånd der. 

Anonymkode: 599e3...771

• Liker 10
Skrevet

Dette forholdet tror jeg du skal avslutte. Ikke fordi han gjør noe galt, men fordi det ikke er noe for deg å ha en kjæreste med såpass mye "bagasje".

Gjør det enklere for deg selv og finn en uten. Og gjør det enklere for ham å la ham være den faren/eks-partneren han er.

Anonymkode: e30a2...61c

• Liker 14
Skrevet

Når du blir såpass sjalu og bruker så mye energi på det her, så bør du vurdere om det er verdt det.

Kanskje du må jobbe en del med deg selv før du trer inn i et nytt forhold - et forhold uten tillitt er dømt til å ikke gå.

Anonymkode: 95325...e6d

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor gå inn i et nytt forhold med ei ny dame når man skal «gi en hjelpende hånd, shopping og ut og spise ting» med eksen? Da kunne han heller fortsatt forholdet. Barna er en ting, men det virker ikke som han er over eksen. 

Jeg foreslår du slår opp, Ts, og så sier du at kontakt med barna er selvfølgelig greit, men alt det andre med eksen får deg til å føle at han ikke er over henne. At det er best de går tilbake sammen. Så får du heller finne deg en mann uten barn. 

Anonymkode: e4fa3...a75

• Liker 18
Skrevet

Han straffer deg, fordi han har kode på sin egen tlf? 😂

Anonymkode: 1fff1...377

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gå inn i et nytt forhold med ei ny dame når man skal «gi en hjelpende hånd, shopping og ut og spise ting» med eksen? Da kunne han heller fortsatt forholdet. Barna er en ting, men det virker ikke som han er over eksen. 

Jeg foreslår du slår opp, Ts, og så sier du at kontakt med barna er selvfølgelig greit, men alt det andre med eksen får deg til å føle at han ikke er over henne. At det er best de går tilbake sammen. Så får du heller finne deg en mann uten barn. 

Anonymkode: e4fa3...a75

I min omgangskrets er det ikke unormalt at man har noe kontakt med det som har vært ens nærmeste i mange år. Selv om den romantiske delen av forholdet er over, ønsker man gjerne å beholde en relasjon til noen man på et visst nivå bryr seg om. 

Det er ikke opp til en ny kjæreste å diktere hvordan et slikt forhold skal være. 

Imidlertid er det opp til enhver person å velge hva slags forhold man ønsker å gå inn i og ikke, basert på hva en selv anser seg komfortabel med. 

• Liker 11
Skrevet

Så typisk KG å mene at to mennesker som til og med har fått barn sammen, ikke kan få lov til å være noe som helst venner utover hva som er strengt nødvendig.

Det er sunt og bra for barna at mor og far kan ha et alright forhold til hverandre, og å gi en hjelpende hånd er ikke det samme som ikke være over forholdet!

Selv 17 år etter det ble slutt mellom barnemor og meg har vi et godt forhold. Det har aldri i løpet av disse årene vært noe mer enn et godt vennskap, ikke heller når vi begge har vært single. Vi er rett og slett bundet sammen som andre familiemedlemmer via barna, og behandler hverandre slik. Hjelper hverandre om vi kan, prater sammen, feirer sammen og mer.

For barna tror jeg dette har betydd utrolig mye.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Altså, dette går ikke. Bare glem dette forholdet med en gang!

Du er kritisk / «sjalu» på nye kjæresten / eks, fordi de opprettholder en god relasjon, hvilket både er bra og naturlig med tanke på at de har barn sammen. Jeg tenker, flott at de kan omgås også uten barna, det gjør alt så mye enklere.

Giftige kvinner som deg håper jeg han klarer holde seg unna i fremtiden.

Du får finne deg en mann uten barn å kontrollere.

Endret av AllahBallah
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

I min omgangskrets er det ikke unormalt at man har noe kontakt med det som har vært ens nærmeste i mange år. Selv om den romantiske delen av forholdet er over, ønsker man gjerne å beholde en relasjon til noen man på et visst nivå bryr seg om. 

Det er ikke opp til en ny kjæreste å diktere hvordan et slikt forhold skal være. 

Imidlertid er det opp til enhver person å velge hva slags forhold man ønsker å gå inn i og ikke, basert på hva en selv anser seg komfortabel med. 

Tror du virkelig at de aldri snakker om sin "romantiske del" av fortiden når de spiser sammen, for eksempel? Aldri husker noe morsomt og søtt de gjorde sammen? 

For meg er det utroskap. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du virkelig at de aldri snakker om sin "romantiske del" av fortiden når de spiser sammen, for eksempel? Aldri husker noe morsomt og søtt de gjorde sammen? 

For meg er det utroskap. 

Dette er så fjernt for meg at jeg ikke har ord. 
At man ikke skal kunne ta en matbit med eks’en, uten å måtte «mimre» tilbake til forholdet sitt og sine gode kjærlige stunder sammen.

Tenker at sånne som deg skal avstå fra å gi råd videre. Og heller få orden på eget følelsesliv.

• Liker 11
Skrevet

Ærlig talt, her velger du selv å klamre deg desperat til en mann som behandler deg som et hull å tømme seg i mellom de gangene eksen allernådigst gir han audiens.

Du får ikke mer respekt fra andre, enn den respekten du viser deg selv.

«det forferdelige jeg har gjort»

Bare kutt ut å snakke sånn om deg selv.

De som hyler høyest om at det er galt å snoke, eller at du er sjalu, f.eks., er mennesker du burde komme deg bort fra, ikke mennesker du bør sverme rundt.

Dropp disse menneskene, og oppsøk de som behandler deg godt, og du vil, litt etter litt, finne din verdi. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg er det utroskap. 

På 17 år har vi aldri snakket om vår romantiske del eller noe "søtt". Og vi har spist mangt en middag sammen.

Snakke om våre partnere, våre barn og våre liv derimot, gjør vi.

Det går faktisk ann å være venner etter et brudd, tro det eller ei.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Joda... jeg har over lengre tid følt sjalusi over eksen til min nye kjæreste. De har barn og må ha kontakt, men jeg liker ikke at dem gjør ting sammen uten barna. 

Etterhvert begynte dette å skje bak min rygg fordi kjæresten min ville skåne meg. Det er ikke alvorlige tillitsbrudd, men en hjelpende hånd, shopping og ut og spise ting. 

Når magefølelsen rundt dette tok over, var jeg inne på kjæresten min sin tlf og leste meldinger mellom de to, som ga meg opplysninger som bekreftet min uro. 

Jeg prøvde å skjule det forferdelige jeg hadde gjort, men ut i fra mine spørsmål rundt dette til min kjæreste så skjønte han jo etterhvert at jeg hadde funnet ut av ting ved å se på hans tlf. 

Dette resulterte jo i at han nå har endret kode og nekter å gi den til meg. 

Jeg forstår han ikke ønsker jeg skal snoke, men dette hjelper heller ikke på min utrygghet. 

Jeg mener han burde åpnet opp tlf igjen dersom han ikke har noe å skjule og at han må ta ansvar for at jeg har snoket fremfor å straffe meg på denne måten. 

Takk for innspill 

Anonymkode: 6a60e...553

Du har absolutt ingenting på hans tlf å gjøre så har jo ingen betydning at du ikke får koden. Tillit kommer av noe helt annet enn innsyn. Jeg er forlovet og blir jævlig irritert om samboer spør om hvem jeg prater med eller nevner noe om at mange liker meg. Skjønner typen din godt! 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, ~ m a u d e ~ said:

De som hyler høyest om at det er galt å snoke, eller at du er sjalu, f.eks., er mennesker du burde komme deg bort fra, ikke mennesker du bør sverme rundt.

Så det er greit å innvadere privatlivet, som allerede er rimelig lite, i et forhold?

Er det greit å lese private dagbøker til partneren også?

Noe så sært. Det handler om respekt for partneren, når man ikke har det engang, bør man tre ut av forholdet - både for egen del og partneren.

Det er et stort overtramp, og det er en ekkel og stygg handling.

• Liker 3
Skrevet
AllahBallah skrev (23 minutter siden):

Dette er så fjernt for meg at jeg ikke har ord. 
At man ikke skal kunne ta en matbit med eks’en, uten å måtte «mimre» tilbake til forholdet sitt og sine gode kjærlige stunder sammen.

Tenker at sånne som deg skal avstå fra å gi råd videre. Og heller få orden på eget følelsesliv.

Du får tro hva du vil. Eller starte ditt eget forum hvor du kan nekte folk å kommentere. 

TROLL. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Ok. Dere har begge brutt den andres tillit. Han ved å gjøre avtaler bak din rygg (kan være forglemmelse), du ved å snoke på hans telefon (alltid grovt overtramp).

På tide å snakke godt sammen om dette forholdet er bra for dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...