Gå til innhold

Ingen foreldrepenger og barnet blir født :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte i oktober om foreldrepenger. Desverre pga nye regler får man ikke vedtaket på foreldrepenger om man har AAP før etter siste meldekort. Jeg har sendt siste meldekort i desember og fremdeles ikke fått vedtaket. Og i desember har jeg kun fått halv utbetalt av det jeg pleier å ha. Pengene er brukt opp på regninger. Mat og husleie. Jeg fikk beskjed av nav at det skulle gå fort og får penger før jul. Nå ringte jeg opp igår og saken er enda til behandling.  Jeg er så lei meg for jeg må bli satt igang og må låne penger nå . Jeg er så redd for at jeg må gå helt til 25 januar blakk :(

synes nav har gjort en dårlig jobb her. Permisjonen min har startet. Og jeg blir satt igang til helgen. :(

Anonymkode: 7a030...694

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir søknaden din innvilget før den 15. i måneden, blir pengene utbetalt innen den 25. samme måned.

For søknader som ikke er ferdigbehandlet den 15. i en måned, utbetales pengene innen 5 dager når søknaden er ferdig behandlet innen månedsskiftet.

Anonymkode: a54e3...10b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir søknaden din innvilget før den 15. i måneden, blir pengene utbetalt innen den 25. samme måned.

For søknader som ikke er ferdigbehandlet den 15. i en måned, utbetales pengene innen 5 dager når søknaden er ferdig behandlet innen månedsskiftet.

Først må man jo få vedtaket. Får jeg ikke vedtaket før nyttår blir det ingen utbetaling før 25 januar?

Skrevet

Jeg har ventet i over fem måneder (av andre grunner enn deg riktignok), men føler med deg:( det er mega kjipt! Min jente er 4 måneder nå...

Anonymkode: 57327...132

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har ventet i over fem måneder (av andre grunner enn deg riktignok), men føler med deg:( det er mega kjipt! Min jente er 4 måneder nå...

Hvordan overlever du? Fikk du AAP og?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan overlever du? Fikk du AAP og?

Sparepenger. Jeg var i full jobb frem til jeg gikk på permisjon, så ikke samme grunn som deg, men resultatet er jo det samme. Og det føles bare så urettferdig:( så ville bare si at jeg skjønner frustrasjonen din. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Først må man jo få vedtaket. Får jeg ikke vedtaket før nyttår blir det ingen utbetaling før 25 januar?

Antageligvis før 25., de skriver «innen» 25. Det som er viktig å avklare er om NAV mangler opplysninger i saken din som gjør at de ikke får behandlet den. Det er ikke uvanlig at det mangler opplysninger fra arbeidsgiver.

Skrevet

Ts her. Fikk vedtaket idag :) håpet på en utbetaling før januar da :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...