Gå til innhold

Pro-kjøtt eller anti-kjøtt. Hvem hører du på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her har vi et klassisk eksempel på en mannlig veganer. Blek, lite maskulin, omtrent null muskelmasse, livløse øyner, skjærende stemme som gjør at man må skru ned volumet for å ikke få hørselsskader. Og selvfølgelig: deboonked!

Endret av Kaptein Klein
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jaså, i motsetning til altetere? Jeg ville vært sengeliggende om jeg fortsatte å spise animalske produkter. Ga det opp for fire år siden og går aldri tilbake. Og jeg er ikke alene.

Når det er sagt er det ikke kosthold som er årsaken til at vi er syke. Medical Medium har svaret, og det er absolutt ikke kjøtt/ikke kjøtt. Selv har jeg kuttet det ut pga overbelastet lever, og ser ikke for meg å gå tilbake pga alder og grad av sykdom jeg har hatt. Men det aller viktigste jeg kuttet ut var egg og melk. Folk vet det ikke, men dette mater patogener i kroppen som gjør oss syke, noe ikke kjøtt gjør. Derfor er kjøtt-diskusjonen meningsløs, og derfor går folk frem og tilbake mellom de ulike diettene uten å finne bedring.

Anonymkode: 3355c...c92

Medical medium har svaret?

sure brah.gif

Mange som reagerer på egg og melk og opplever stor forbedring av å kutte ut disse matvarene. Enten de er allergiske eller intolerante. Har ingenting å gjøre med at det mater patogener i kroppen.

Endret av Kaptein Klein
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jaså, i motsetning til altetere? Jeg ville vært sengeliggende om jeg fortsatte å spise animalske produkter. Ga det opp for fire år siden og går aldri tilbake. Og jeg er ikke alene.

Det er mulig det gjelder deg og at du ikke er alene om det, men ja, i motsetning til majoriteten av befolkningen, som er altetere. At du måtte kutte ut noe spesielt, og at du har blitt syk av noe, betyr ikke at de fleste av oss bør gjøre det samme.

Anonymkode: 0ec95...8e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaptein Klein skrev (14 minutter siden):

Her har vi et klassisk eksempel på en mannlig veganer. Blek, lite maskulin, omtrent null muskelmasse, livløse øyner, skjærende stemme som gjør at man må skru ned volumet for å ikke få hørselsskader. Og selvfølgelig: deboonked!

og jeg kunne ha fortsatt

Anonymkode: 9a11e...071

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kjøtt, og synes det er ekstremt krampaktig pinlig når folk skal tøffe seg med kjøttspisinga si og rakke ned på veg(etari)anere.

Enda mer pinlig er det når man påstår at menn som ikke spiser kjøtt plutselig blir mindre maskuline, veike osv. Og får skingrende stemme, haha. Jeg tviler sterkt på at stemmebåndet blir påvirka så sterkt av kosthold at man kan merke det.

Er det noe som er turn-off så er det menn som er så usikre på seg selv at de må rakke ned på andre menn og kalle de umaskuline.

Sånne kjøttfanatikere minner meg litt om livets harde skole-folk som blir kjempekrenka over at andre blir krenka av noe.

Ekstrem- veg(etari)anere som skryter av hvor flinke de er og ser ned på andre er selvsagt også pinlig. Men jeg ser mange flere av mine med-kjøttetere som gjør seg til enn motsatt.

Endret av Nicathv
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"World's strongest vegan" er vel ikke en tittel man trenger å være særlig stolt av. 😂

Anonymkode: 4621e...7f0

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

"World's strongest vegan" er vel ikke en tittel man trenger å være særlig stolt av. 😂

Han er verdens sterkeste mann og i tillegg veganer. Noe mer du har på hjertet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veganere, nå må dere skjerpe dere! 

At det finnes noen som påstår at de spiser ditt og datt og har en fysikk som tilsier noe annet, er en ting. Men dette var om "ekspertene" i hver av leirene. Bildet i HI viser "ekspertene" i hver leir - carnivore vs plantebasert. For meg er det helt tydelig hvilken av de sidene som ser sunnest ut når man ser på bilder av "ekspertene". 

Jeg har blitt ekstremt skeptisk til mennesker som påstår at de har et vegansk kosthold å takke for muskelmasse. Med tanke på hvor mange eks-veganere har kommet ut av skapet og innrømmet at de løy om kostholdet (de spiste animalsk), hvor mange veganere som har innrømmet at de har tatt stereoider, eller innrømmet at de fikk musklene med kjøtt og klarte å beholde en del av muskelmassen (men ikke all muskelmassen) med et vegansk kosthold med knallstreng disiplin og nøye oppmålte mengder av aminosyrer som nesten er umulig å følge... Jon Venus f.eks. er et eksempel jeg kommer på der han innrømmer at han fikk musklene ved hjelp av kjøtt/fisk.

Anonymkode: f5ed3...093

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

.. han brøt en verdensrekord men ok. Kjempegøy vits om hvor svake veganere er, når videoen viser det totalt motsatte.

Det absurde er egentlig hvor mye tid som brukes her på anekdotisk "bevis" både i ene og andre retningen (skjønner jo det i stor grad kommer som respons på hovedinnlegget), som er den svakeste formen for evidens. Det er så latterlig irrelevant for hva man skal ha som offisielle kostholdsanbefalinger. (Tror man ikke at disse er pålitelige, så er det egentlig ikke så interessant, da disse baserer seg på det som vurderes til de sterkeste evidensformer, nemlig metaanalyser og kunnskapsoppsummeringer.) Konklusjonen til disse er foreløpig at man kan leve sunt både som omnivore og som veganer. Carnivore anbefales ikke. Utover det skjønner jeg ikke hva som er vits i å krangle på med studier her og studier der, da disse åpenbart ikke er mange nok eller gode nok til å endre dagens anbefalinger. Ja - anbefalingene henger noen år etter den faktiske forskningen, men ingenting tyder på at vi plutselig skal få en advarsel mot å konsumere frukt, grønt, fullkorn, bær, bønner, linser osv. Men "mannen i gata" sine evner til googling og pub-med-søk i egen favør - og til og med bilder av vilkårlige mennesker som identifiserer seg som det ene eller andre - er tydeligvis det aller beste man får av argumentasjon iflg dette forumet. Trøste og bære. 

Anonymkode: 27038...508

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

.. han brøt en verdensrekord men ok. Kjempegøy vits om hvor svake veganere er, når videoen viser det totalt motsatte.

Det absurde er egentlig hvor mye tid som brukes her på anekdotisk "bevis" både i ene og andre retningen (skjønner jo det i stor grad kommer som respons på hovedinnlegget), som er den svakeste formen for evidens. Det er så latterlig irrelevant for hva man skal ha som offisielle kostholdsanbefalinger. (Tror man ikke at disse er pålitelige, så er det egentlig ikke så interessant, da disse baserer seg på det som vurderes til de sterkeste evidensformer, nemlig metaanalyser og kunnskapsoppsummeringer.) Konklusjonen til disse er foreløpig at man kan leve sunt både som omnivore og som veganer. Carnivore anbefales ikke. Utover det skjønner jeg ikke hva som er vits i å krangle på med studier her og studier der, da disse åpenbart ikke er mange nok eller gode nok til å endre dagens anbefalinger. Ja - anbefalingene henger noen år etter den faktiske forskningen, men ingenting tyder på at vi plutselig skal få en advarsel mot å konsumere frukt, grønt, fullkorn, bær, bønner, linser osv. Men "mannen i gata" sine evner til googling og pub-med-søk i egen favør - og til og med bilder av vilkårlige mennesker som identifiserer seg som det ene eller andre - er tydeligvis det aller beste man får av argumentasjon iflg dette forumet. Trøste og bære. 

Anonymkode: 27038...508

https://medium.com/four-pursuits-ventures/worlds-strongest-man-is-a-vegan-c2db543c62c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er verdens sterkeste mann

At det var? 😂😂😂 Prøv å hoste opp en kilde på det, du.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At det var? 😂😂😂 Prøv å hoste opp en kilde på det, du.

Det har jeg allerede gjort. Så the joik is on you 🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke verdens sterkeste mann av at en artikkel sier det. Han har aldri vunnet noen konkurranse som gir ham den tittelen. Og han ble veganer i 2011 og var strongman før det, som altså betyr at han bygget muskler på animalske råvarer.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jeg allerede gjort. Så the joik is on you 🤦🏼‍♀️

Hva har joiking med saken å gjøre? Er du same? Er han same?

Anonymkode: edfff...a99

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke verdens sterkeste mann av at en artikkel sier det. Han har aldri vunnet noen konkurranse som gir ham den tittelen. Og han ble veganer i 2011 og var strongman før det, som altså betyr at han bygget muskler på animalske råvarer.

Du har hardt for å svelge fakta. Så du får leve i benektelsen ,for å bruke tiden din på mennesker som ikke kan håndtere fakta er jeg ikke interessert i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har joiking med saken å gjøre? Er du same? Er han same?

Anonymkode: edfff...a99

Bare shame.

Anonymkode: 0ec95...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du sett lista over tilskudd på den mannen? HAHAHAHAHA! Han spiser KREATIN?!? Det er et stoff man ikke finner i planter! Kun i kjøtt! Og så spiser han masse beta-Alanine, som kjøtt også absolutt er beste kilde til. Planter er dårlige kilder til det. Det dette forteller meg er at et vegansk kosthold er elendig hvis man ønsker å bygge og beholde muskler.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati

Yikes, denne tråden ble enda verre. De som spiser kun kjøtt er enten veldig rare eller blir veldig aggressive av kosten om man skal dømme fra denne tråden. 

Mannen min spiser plantebasert og han har muskler. Gir man kroppen protein og trener styrke får man muskler, det er ikke noe magisk der. Aminosyrene i linser og bønner bruker gjerne av kroppen til det. Han har vært veganer i 10 år og ser ung og sunn ut, selv om han ikke spiser supersunt. Så ja, når jeg sammenligner mannen med gærningene i denne tråden så fremstår plantesiden som mer rasjonell, omsorgsfull og respektfull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådtittelen spør meg hvem jeg hører på av pro-kjøtt eller anti-kjøtt, og etter å ha lest hele tråden er det i hvert fall tindrende klart at jeg ikke hører på noen som tror dette er svart/hvitt eller en slags krig som må vinnes.

Alt med måte.

Anonymkode: f01a4...48a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...