Gå til innhold

Pro-kjøtt eller anti-kjøtt. Hvem hører du på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men sånn ellers var de idioter, eller?

Anonymkode: 0ec95...8e8

Hah. Var ment at individer for flere tusen år siden, uten tilgang til pubmed og vitenskapelige tidsskrifter var i stand til å trekke slike konklusjoner. Idiotene jeg referer til er selvsagt veganere.

Endret av Kaptein Klein
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaptein Klein skrev (11 minutter siden):

Selv romerske soldater for over to tusen år siden visste at konsumering av kjøtt ga de styrke og velvære. Slaver som gladiatorer fikk kun plantebasert kosthold, mens de som var ansvarlig for å opprettholde rikets sikkerhet og ekspansjon, altså soldater, ble servert kjøtt.

Stemmer. Mongolerne spiste også bare animalsk og var overlegne.

The Chinese noted with surprise and disgust the ability of the Mongo  warriors to survive on little food and water for long periods; according to  one, the entire army could camp without

(Utdrag fra "Genghis Khan and the Making of the Modern World" )

Anonymkode: 9e484...f12

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Siden tråden legger vekt på utseende, og ikke helse og miljø så kan jeg også bidra med litt cherry picking: https://www.greatveganathletes.com/category/vegan-bodybuilders/

Jeg kjenner tynnfeite og feite vegisser, tynnfeite og feite kjøttspisere. Men jevnt over så er de som tar bevisste kostholdsvalg ,som å velge bort kjøtt, også opptatt av helse og kropp. Ergo jevnt over ser de bedre ut. 

Anonymkode: 7c4cd...190

Og hvordan ligger de veganske bodybuilderne an på rankingen? 😂 Gjør de det bra i konkurranser?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stemmer. Mongolerne spiste også bare animalsk og var overlegne.

The Chinese noted with surprise and disgust the ability of the Mongo  warriors to survive on little food and water for long periods; according to  one, the entire army could camp without

(Utdrag fra "Genghis Khan and the Making of the Modern World" )

Et veldig flott sitat. Hvis noen av dere noengang har spist et kilo kjøtt for eksempel, og intet annet, så vet dere hvor mettende det er, og hvor lenge man er energisk etter et slikt måltid. Snakker over et døgn.

Og kjøttet vi spiser i dag er som regel av elendig kvalitet, da det er foret opp på kraftfor, og er ingenting sammenlignet med hva mennesker fra vår fortid hadde tilgang til.

Endret av Kaptein Klein
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene.  Kjøtt kan smake helt fantastisk og vegetar /veganmat likeså 

Anonymkode: f89d1...ed5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Siden tråden legger vekt på utseende, og ikke helse og miljø så kan jeg også bidra med litt cherry picking: https://www.greatveganathletes.com/category/vegan-bodybuilders/

Jeg kjenner tynnfeite og feite vegisser, tynnfeite og feite kjøttspisere. Men jevnt over så er de som tar bevisste kostholdsvalg ,som å velge bort kjøtt, også opptatt av helse og kropp. Ergo jevnt over ser de bedre ut. 

Du har selvfølgelig helt rett. De veganske ekspertene ser supersunne ut med lav muskelmasse og høy fettprosent. :ironi:

Og hvis disse veganske ekspertene er så helsebevisste, hvordan forklarer du at de ser slik ut?

Og hvor er disse tynnfeite carnivore-spiserne? Har du bilde å vise til?

Anonymkode: edfff...a99

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du kjenner ingen tynnfeite personer som kun spiser kjøtt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kaptein Klein said:

Hah. Var ment at individer for flere tusen år siden, uten tilgang til pubmed og vitenskapelige tidsskrifter var i stand til å trekke slike konklusjoner. Idiotene jeg referer til er selvsagt veganere.

Haha, enig med deg der.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alle få ha det kostholdet de vil? Det at det finnes mer veggis-alternativer i dag betyr ikke at kjøttspisere ikke skal få lov til å spise de dyrene de har lyst å spise. Hvorfor blir folk så truet av at enkelte velger å spise vegansk? Det har ikke noe med deg å gjøre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan ikke alle få ha det kostholdet de vil?

Tja, både og. Det er jo dumt å ha et (selv)skadelig kosthold.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, både og. Det er jo dumt å ha et (selv)skadelig kosthold.

Sier du det til overvektige venner som spiser for mye junk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke alle få ha det kostholdet de vil? Det at det finnes mer veggis-alternativer i dag betyr ikke at kjøttspisere ikke skal få lov til å spise de dyrene de har lyst å spise. Hvorfor blir folk så truet av at enkelte velger å spise vegansk? Det har ikke noe med deg å gjøre. 

Folk må gjerne spise det de vil.  Men faktum er at det er svært mange næringsstoffer i animalske produkter, som ikke har likeverd i planteriket. Fettløselige vitaminer som D-vitamin, A-vitamin. DHA, EPA, kreatin, karnitin, B12, K2-mk4, sink, hemjern.

Selvom planter kan inneholde enkelte av disse næringsstoffene, inneholder de også antibeitestoffer som hinder næringsopptaket. Finnes et drøss av eksempler av veganere som har måttet gi opp kostholdet grunnet helseproblemer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har det tydeligvis. Kanskje de føler seg truet fordi er sykelig redde for at de tar feil?

Faktisk interessant at slike tråder som regel blir startet av kjøttetere her inne, hvorfor det tro? Er de mer krigerske? Litt som Djengis Khan's horder?

Anonymkode: 3355c...c92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier du det til overvektige venner som spiser for mye junk?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir ikke truet av det, men blir litt irritert over at det forventes at man skal tilpasse seg disse menneskene. At man skal ha et alternativ klart til dem, om de blir invitert på middag, og en del andre problemstillinger. I tillegg er det leit å se mennesker spise seg til vitaminmangel og annet. Litt på samme måte som det er leit å se den allerede store vennen spise fastfood.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har jo noe med meg å gjøre når kostholdsrådene blir farget av skadelige motedietter som veganisme og vegetarianisme uten et fnugg av skikkelig vitenskap liggende bak disse rådene. Disse rådene har gjort at jeg, familie og venner har blitt syke. Jeg har heldigvis kunnet tilegne meg ny kunnskap og har fått orden på helsa etter at jeg kuttet ut planter, men det er verre med flere jeg er glade i. De har kuttet ned på kjøtt, erstattet smør med margarin, steker med soyaolje, spiser soyaskvip, spiser fullkorn hver dag og så videre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Og hvordan ligger de veganske bodybuilderne an på rankingen? 😂 Gjør de det bra i konkurranser?

ja det gjør de

Anonymkode: 9a11e...071

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaptein Klein skrev (2 minutter siden):

Finnes et drøss av eksempler av veganere som har måttet gi opp kostholdet grunnet helseproblemer.

Jaså, i motsetning til altetere? Jeg ville vært sengeliggende om jeg fortsatte å spise animalske produkter. Ga det opp for fire år siden og går aldri tilbake. Og jeg er ikke alene.

Når det er sagt er det ikke kosthold som er årsaken til at vi er syke. Medical Medium har svaret, og det er absolutt ikke kjøtt/ikke kjøtt. Selv har jeg kuttet det ut pga overbelastet lever, og ser ikke for meg å gå tilbake pga alder og grad av sykdom jeg har hatt. Men det aller viktigste jeg kuttet ut var egg og melk. Folk vet det ikke, men dette mater patogener i kroppen som gjør oss syke, noe ikke kjøtt gjør. Derfor er kjøtt-diskusjonen meningsløs, og derfor går folk frem og tilbake mellom de ulike diettene uten å finne bedring.

Anonymkode: 3355c...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har jo noe med meg å gjøre når kostholdsrådene blir farget av skadelige motedietter som veganisme og vegetarianisme uten et fnugg av skikkelig vitenskap liggende bak disse rådene. Disse rådene har gjort at jeg, familie og venner har blitt syke. Jeg har heldigvis kunnet tilegne meg ny kunnskap og har fått orden på helsa etter at jeg kuttet ut planter, men det er verre med flere jeg er glade i. De har kuttet ned på kjøtt, erstattet smør med margarin, steker med soyaolje, spiser soyaskvip, spiser fullkorn hver dag og så videre.

Hvordan begrunner du at det ikke er et fnugg av vitenskap bak disse rådene - men at din måte å "få orden på helsa" derimot er korrekt..? Bastanthet er et dårlig tegn når det kommer til kostvitenskap..

Anonymkode: 27038...508

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...