AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1 Del Skrevet 23. desember 2020 Hvilke mennesker skal man høre på? De som er tynnfeite og ser eldre ut enn alderen sin og får stressfrakturer, eller de som ser ut som greske guder? (bildet er herfra) Anonymkode: f5ed3...093 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #2 Del Skrevet 23. desember 2020 Haha 😂 tror det er lurt med en mellomting 🙃 Anonymkode: 3c650...54e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #3 Del Skrevet 23. desember 2020 Hehe, bildene. Er vel dette som heter cherrypicking på nynorsk. Å velge bare eksempler som støtter din allerede forutinntatte mening. Anonymkode: be805...a0b 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #4 Del Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe, bildene. Er vel dette som heter cherrypicking på nynorsk. Å velge bare eksempler som støtter din allerede forutinntatte mening. Anonymkode: be805...a0b Man skulle tro det når man ser på bildene. 😂 Men faktisk ikke altså. Dette er de som regnes som ekspertene innen hver av gruppene. De veganske doktorene er listet opp av veganere selv som "veganske doktorer du bør følge". Anonymkode: f5ed3...093 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trønder Skrevet 23. desember 2020 #5 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er de som regnes som ekspertene innen hver av gruppene. De veganske doktorene er listet opp av veganere selv som "veganske doktorer du bør følge". Høres objektivt ut. Endret 23. desember 2020 av trønder 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Del Skrevet 23. desember 2020 Hører på offisielle kostråd, men er veganer for dyrene og tar de tilskudd jeg trenger. Man finner spinkle, overvektige, trente, utrente, sunne, usunne osv.. på begge "sider". Regner med du ikke oppriktig tror de bildene er representative for noen av sidene. Man finner også veganske bodybuildere og en hel haug kjøttspisende sofaslitere, men det er jo heller ikke relevant for forskningen gjort på ernæring/idrett. Anonymkode: 27038...508 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #7 Del Skrevet 23. desember 2020 Hører på offisielle kostråd, men er veganer for dyrene og tar de tilskudd jeg trenger. Man finner spinkle, overvektige, trente, utrente, sunne, usunne osv.. på begge "sider". Regner med du ikke oppriktig tror de bildene er representative for noen av sidene. Man finner også veganske bodybuildere og en hel haug kjøttspisende sofaslitere, men det er jo heller ikke relevant for forskningen gjort på ernæring/idrett. Anonymkode: 27038...508 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #8 Del Skrevet 23. desember 2020 Ariana Grande, Venus Williams og Natalie Portman er også veganere. De ser da ikke ut som gamle menn med hårtap. Anonymkode: 1acf8...701 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #9 Del Skrevet 23. desember 2020 https://forskning.no/kreft-mat/du-trenger-ikke-a-kutte-ut-rodt-kjott-for-helsas-skyld-ifolge-ekspertgruppe/1570286 Anonymkode: 30d64...383 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #10 Del Skrevet 23. desember 2020 Hører kun på Medical Medium. Han er hverken for eller mot kjøtt, men vet grunnen til at man legger på seg, blir syk osv. Er så glad for at jeg har funnet han. Anonymkode: 3355c...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest byråkrati Skrevet 23. desember 2020 #11 Del Skrevet 23. desember 2020 Hører ikke på de som er opptatt av å poste slike tullete bilder som kun handler om å krangle og provosere, ihvertfall. Det er ganske tydelig for meg at den type barnslighet ikke går hånd-i-hånd med objektiv og rasjonell tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #12 Del Skrevet 23. desember 2020 Hva om hverken pro- eller antikjøtt har rett? Hva om årsaken til sykdom og fedme er en helt annen, f.ex. mix av tungmetaller, virus, kjemikalier, stråling, og en overbelastet lever? Anonymkode: 3355c...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #13 Del Skrevet 23. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: https://forskning.no/kreft-mat/du-trenger-ikke-a-kutte-ut-rodt-kjott-for-helsas-skyld-ifolge-ekspertgruppe/1570286 Anonymkode: 30d64...383 Ikke kom her med forskning og noe som kan minne om fakta da. Det likes ikke. Anonymkode: 0ec95...8e8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2020 #14 Del Skrevet 23. desember 2020 Jeg lytter til min mage. Veldig ofte er det grønnsaker og frukt som glir ned, men så er det et fysisk krav med kjøtt og da er det ingen bønn. Kjøtt blir det! Altså vi tar det sånn ca midt på midten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 23. desember 2020 #15 Del Skrevet 23. desember 2020 Her tror jeg vi kan si at begge sider er håpløse. Spiser kjøtt, men jeg ser ikke på veganere som en trussel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #16 Del Skrevet 23. desember 2020 Jeg ser hva du støtter i alle fall Jeg støtter det jeg etisk kan forsvare, og det kroppen min er fornøyd med. Jeg dømmer ikke andre. For meg så betyr det å kjøpe lokalt og økologisk kjøtt (kjøper kjøtt kanskje en gang i mnd). Spiser kjøtt om det blir servert hos andre, men lager altså sjeldent selv. Kun økologiske egg. Spiser i hovedsak vegetarisk, men er ikke vegetarianer. Men, jeg er ikke ute etter å bulke kroppen min. Jeg er kronisk syk, og spiser så kroppen min føles så bra den kan. Jeg merker INGEN forskjell om jeg spiser kjøtt daglig eller ikke. Så da fortsetter jeg gjerne med å spise mindre kjøtt. Jeg får i meg det jeg trenger av vitaminer gjennom tilskudd, jeg må ta ekstra pga sykdommen min. Hovedårsaken min er miljømessig. Det meste kjøtt kommer i plastforpakning, og det meste vegetariske jeg spiser (linser, bønner, kikerter) kommer i papp eller hermetisk boks. Og så er jeg veldig glad i dyr, er glad jeg har kuttet kraftig ned på å spise kjøtt av begge grunnene. Sparer lommeboka også. Anonymkode: 42ebc...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #17 Del Skrevet 23. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hovedårsaken min er miljømessig. Dette var en merkelig årsak, "miljømessig". Null problem å få taki kjøtt uten forpakning forresten. Anonymkode: 0ec95...8e8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #18 Del Skrevet 23. desember 2020 Siden tråden legger vekt på utseende, og ikke helse og miljø så kan jeg også bidra med litt cherry picking: https://www.greatveganathletes.com/category/vegan-bodybuilders/ Jeg kjenner tynnfeite og feite vegisser, tynnfeite og feite kjøttspisere. Men jevnt over så er de som tar bevisste kostholdsvalg ,som å velge bort kjøtt, også opptatt av helse og kropp. Ergo jevnt over ser de bedre ut. Anonymkode: 7c4cd...190 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaptein Klein Skrevet 23. desember 2020 #19 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) Selv romerske soldater for over to tusen år siden visste at konsumering av kjøtt ga de styrke og velvære. Slaver som gladiatorer fikk kun plantebasert kosthold, mens de som var ansvarlig for å opprettholde rikets sikkerhet og ekspansjon, altså soldater, ble servert kjøtt. Endret 23. desember 2020 av Kaptein Klein 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #20 Del Skrevet 23. desember 2020 3 minutter siden, Kaptein Klein said: Selv romerske soldater for over to tusen år siden visste at konsumering av kjøtt ga de styrke og velvære. Men sånn ellers var de idioter, eller? Anonymkode: 0ec95...8e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå