Gå til innhold

Mega smerter i magen og gravid i uke 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? Er i uke 30

Kort fortalt så kjenner det ut som magen holder på å sprekke og jeg kjenner ekstreme smerter over hele magen.

Babyen beveger seg normalt. Beveger jeg meg så forverrer smertene!

Følte nettopp sånn diare følelse at jeg måtte på do for å drite, men ingenting kom ut (den bæsje følelsen forsvann med en gang jeg satt ned på do). 

Anonymkode: 7fda4...ef9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden. Nå. 

• Liker 4
Skrevet
Just now, Frøyamor said:

Ring føden. Nå. 

Er i en annen by, blir det for mye mas å ringe dem? Vil ikke mase meg på dem om det ikke er «normalt»? 

Skrevet

Ring føden med en eneste gang! Det kan være alvorlig, du bør sjekkes asap

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er i en annen by, blir det for mye mas å ringe dem? Vil ikke mase meg på dem om det ikke er «normalt»? 

Bedre å ringe en gang for mye enn én for lite. Jeg også tenkte jeg ikke ville mase på dem. Men når jeg først gjor det og fikk komme på sjekk ga de klar beskjed at det er mye bedre å ringe for eventuelt ingenting enn å ikke ringe. 

For det KAN vær det er noe, og da er det kjempe viktig at de på føden får sjekket. Det er babyen din det er snakk om ♥️

Er du i tvil - ring! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det normalt? Er i uke 30

Kort fortalt så kjenner det ut som magen holder på å sprekke og jeg kjenner ekstreme smerter over hele magen.

Babyen beveger seg normalt. Beveger jeg meg så forverrer smertene!

Følte nettopp sånn diare følelse at jeg måtte på do for å drite, men ingenting kom ut (den bæsje følelsen forsvann med en gang jeg satt ned på do). 

Ring med en gang. Kanskje det bare er «vanlig magesmerter/luftsmerter», men tenk om det er noe annet. Ring heller en gang for mye.

Anonymkode: dc2ea...8d0

Skrevet

men er som sagt i en annen by (andre siden av landet) 

skal jeg bare bli kjørt til legevakten der? eller ringe føden som jeg ikke tilhører til? Er på juleferie hos familien 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

skal jeg bare bli kjørt til legevakten der? eller ringe føden som jeg ikke tilhører til? Er på juleferie hos familien 

Ja  ring til legevakta/føden der du er nå 

Anonymkode: 25cf0...39b

• Liker 3
Skrevet

Hvordan gikk det med deg, ts? Ble bekymret for deg. 

Anonymkode: 8f692...75f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, så klart må du det om du er timevis hjemmefra! Håper du ringte. Hvordan går det nå? Jeg ble også veldig bekymra og nysgjerrig av å lese dette.

Anonymkode: f2dab...0d7

Skrevet

Det er ikke normalt! Jeg våknet en natt av magesmerter, og det var morkakeløsning. Det gikk absolutt ikke bra for å si det sånn💔 Hjelper ikke hvor du er, håper virkelig du ringte og snakket med fagfolk! 

Anonymkode: 2e2ea...7c9

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke om det er det samme, men hadde en periode da med masse kynnere og følte med stinn hele tiden og at magen skulle sprenge. Veldig ekkel følelse, men gikk over. Så mulig det er luft/kynnere, og kommer kanskje an på hva du har spist. Ville som de andre sier sjekket det ut, så ring føden i byen for å få råd. Om de ber deg komme på sjekk er vel det bare betryggende! Bedre i dag enn julaften/romjulen vel?;)

Anonymkode: cd31b...c4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det har ikke noe å si hvor du er. Du ringer føden enten hjemme for å konferere eller helst der du er. Dette er viktig og ikke en tid for å gruble fram og tilbake på om man skal ringe inn. Det kan være luft, den kan være kynnere, det kan være noe mer alvorlig / akutt men det er ene og alene helsepersonell du konferere med som kan hjelpe deg med å avgjøre, ikke kvinneguiden. Dette er viktig 

• Liker 1
Skrevet

Hei! TS her..

Magesmertene ga seg like etter når jeg skulle til å gå ut av døren og bestemte meg heller å se litt an ved å være hjemme. Magen er litt øm nå, men gjør ikke vondt og jeg kjenner babyen sparke og bevege på seg ofte. 

Skulle jeg få vondt igjen måtte jeg dra innom selvom smertene «forsvinner».

Oppdaterer igjen om magesmertene kommer tilbake. Tusen takk! ❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...