Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er jente på 18 (vg3), og var alene på nyttårsaften i fjor for første gang, og blir sånn i år også!😭 Foreldrene mine tror jeg er en ensom taper, men jeg har jo venner, er bare at de ikke er så festglade. Noen av dem feirer med familie, og jeg vil ikke spørre én person bare om vi skal være sammen liksom... Og jeg kan ikke invitere hjem til meg, så hva skal jeg gjøre da? Vil ikke invitere meg selv hjem til andre... Jeg har jo alltid venner å være med på skolen, men når dager som nyttårsaften kommer blir jeg så usikker på meg selv når jeg vet at foreldrene mine synes synd på meg og tenker at jeg er unormal og rar i forhold til andre ungdommer... Uff vet ikke hva jeg skal gjøre. Alene ett år er én ting, men to på rad...😭 Bryr meg ikke om jeg hadde bodd alene (som jeg skal etter i år), men hater det når jeg bor med familien

Endret av Karoline1907
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner det er trasig, men kan du ikke heller tenke at du er heldig som har en familie å være med? Jeg har også venner, men nyttårsaften feirer vi alltid sammen med familien. Det er selvsagt gøy å feire med venner, men pga corona så er det kanskje like greit å feire hjemme i år. 

• Liker 4
Skrevet

Så ta til lærdom da. Allerede nå må du tenke på relasjonsbygging, så du ikke sitter alene til neste år også

Anonymkode: 033e2...3a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid feiret nyttårsaften med familien, både som barn, ungdom og voksen. Alle ungdommer i vår familie har gjort det. Vi samles som oftest flere i storfamilien, slik at vi er ganske mange med søskenbarn, tanter & onkler til stede, minst tre generasjoner. Noen av ungdommene har dratt ut på fest etter middagen et år eller to, men så gått tilbake til å feire kun med familien igjen.

Anonymkode: 6c4fc...9a0

• Liker 1
Skrevet

Er sikker på at foreldrene dine ikke tenker slikt, det er mer dine tanker og usikkerhet 

de synst sikker koselig at du enda er hjemme :) du er bare 18.

+ corona!! Ingen burde dra på fest 

En ting til, ikke skriv/tenk du er alene når du faktisk har en familie. Det er et hån mot de som faktisk er alene. Sett pris på de rundt deg.

Anonymkode: 8348e...3ed

• Liker 3
Skrevet

Er det så unormalt å ikke være med venner nå da? Jeg har inntrykk av at dagens ungdom treffes på nettet, og at man ikke treffes fysisk så mye lenger som før.

Når det er sagt så synes jeg det er leit at du har inntrykk av at dine foreldre ser på deg som en ensom taper, men er du sikker på at de gjør det? Å i år så er det jo litt annerledes siden man ikke skal ha så mange nærkontakter. Bare det gjør at mange må se bort ifra fest med venner på nyttårsaften.

Anonymkode: 237f4...10a

Skrevet

Du er jo ikke alene når du er med familien? 

• Liker 7
Skrevet

Du er heldig som er alene på nyttårsaften. Skulle ønske jeg hadde muligheten!

Anonymkode: cbfc9...3f1

Skrevet

Jeg skjønte ikke. Skal du feire alene eller sammen med foreldrene dine? 

Om dine foreldre ikke kan, hadde jeg da dratt til mine besteforeldre. Tror de hadde blitt glade.. eller søskenbarn f eks? 

Det er kun du som synes synd på deg selv her. 

Anonymkode: 24949...127

Skrevet
monrox skrev (8 timer siden):

Skjønner det er trasig, men kan du ikke heller tenke at du er heldig som har en familie å være med? Jeg har også venner, men nyttårsaften feirer vi alltid sammen med familien. Det er selvsagt gøy å feire med venner, men pga corona så er det kanskje like greit å feire hjemme i år. 

Jeg har jo ikke en familie å feire med? De feirer ute med sine venner

Skrevet
Tuttifrutt skrev (6 timer siden):

Du er jo ikke alene når du er med familien? 

Er jo ikke med familien

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er sikker på at foreldrene dine ikke tenker slikt, det er mer dine tanker og usikkerhet 

de synst sikker koselig at du enda er hjemme :) du er bare 18.

+ corona!! Ingen burde dra på fest 

En ting til, ikke skriv/tenk du er alene når du faktisk har en familie. Det er et hån mot de som faktisk er alene. Sett pris på de rundt deg.

Anonymkode: 8348e...3ed

Jeg er jo alene

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så ta til lærdom da. Allerede nå må du tenke på relasjonsbygging, så du ikke sitter alene til neste år også

Så ta til lærdom da. Allerede nå må du tenke på å bli selvstendig og uavhengig av mennesker slik at du ikke må ha folk rundt deg, slik at du ikke føler deg ensom selv når du er alene. 

Anonymkode: 1d9e2...f00

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har jo venner, men enten skal de med familie eller på fest med folk jeg ikke kjenner. Kan jo ikke forvente å bli invitert alltid når jeg aldri inviterer hjem til meg

• Liker 1
Skrevet

Nyt det. Jeg har vært alene på nyttårsaften mange ganger og det går helt fint. Lag deg noe godt å spise, se en film, gå en tur, gjør noe du liker. 

Anonymkode: 92f7a...a99

• Liker 1
Skrevet

Det er familien din som er unormal som på død og liv skal ut hele tiden. Det er da mange som feirer hjemme bare med familien! Er de mye ute og flyr ellers også?

Anonymkode: e1c83...7dc

Skrevet
11 hours ago, Karoline1907 said:

Bryr meg ikke om jeg hadde bodd alene (som jeg skal etter i år), men hater det når jeg bor med familien

Skjønner ikke helt denne forskjellen, hva er greia? Til neste år, hvis du er alene på nyttårsaften er alt helt greit, men siden du nå bor i barndomshjemmet, så er det ikke greit? 

Anonymkode: ad09e...e17

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er familien din som er unormal som på død og liv skal ut hele tiden. Det er da mange som feirer hjemme bare med familien! Er de mye ute og flyr ellers også?

Anonymkode: e1c83...7dc

Ja, men de synes jeg er rar siden de fleste ungdommer er med vennene sine:/

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke helt denne forskjellen, hva er greia? Til neste år, hvis du er alene på nyttårsaften er alt helt greit, men siden du nå bor i barndomshjemmet, så er det ikke greit? 

Anonymkode: ad09e...e17

Da vet foreldrene mine det, og jeg orker ikke at folk skal synes synd på meg og synes jeg er studieliv...

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Så ta til lærdom da. Allerede nå må du tenke på å bli selvstendig og uavhengig av mennesker slik at du ikke må ha folk rundt deg, slik at du ikke føler deg ensom selv når du er alene. 

Anonymkode: 1d9e2...f00

Enda bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...