Gå til innhold

Samboers søsken forfordeles på alle måter. Han ser det ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp i et hjem hvor jeg ble forfordelt både praktisk og økonomisk. Jeg har derfor et anstrengt forhold til mitt søsken som har fått det meste rett opp i hendene. Jeg kjenner på den sårheten ofte.

Jeg har en samboer og har et svært godt forhold til svigerfamilien. Foreldrene hans er fantastiske og stiller alltid opp. Det har tatt litt tid for meg å se det, men min samboers to søsken får ikke i nærheten av det vi får av hans foreldre. De har hjulpet oss med penger, er ofte på besøk og stiller jevnt over mye opp. jeg ser en sårhet hos samboers søsken som jeg kjenner meg igjen i og de har også påpekt dette på en forsiktig måte. 

Jeg var så takknemlig for svigerforeldrene mine at det har tatt meg pinlig lang tid å se dette. Samboer er favoritten og det gjør at de setter ham og meg foran de andre. Dette føles ikke greit. Jeg føler jeg burde si noe eller gjøre noe for å hjelpe, men samtidig vet jeg at jeg stikker hånden inn i et vepsebol. 

Samboers forklaring er at søskenene hans bare ikke er så interessert i tett kontakt med foreldrene sine og at siden vi bor nærmest er det naturlig at de bruker mest tid med oss. Det føles feil på alle måter for meg fordi jeg ser smerten til søskenene hans. 

Kan jeg gjøre noe? Bør jeg gjøre noe? Hva jeg jeg gjøre når samboer selv er så blind? Det føles ikke rett og jeg føler at alt vi får av hans foreldre kommer med en bismak når jeg vet at broren og søsteren hand ikke får i nærheten av det samme.

Anonymkode: 8e943...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du burde oppmuntre svigerforeldrene dine til å stille opp tilnærmet like mye for de andre barna sine som de stiller opp for dere. Om mulig da i en annen form enn den bistand de yter dere. 
Du kan ikke gjøre stort annet enn å oppmuntre, valget må svigerforeldrene dine selv ta. Men vær en god svigerinne og hjelp svigersøsknene dine med å gjøre svigerforeldrene dine oppmerksomme på denne skjevheten.

Anonymkode: 03db7...cd6

Skrevet

Det er ikke din plass å involvere deg direkte, men det er naturlig å nevne det og snakke med samboer om det. 

Jeg er selv fra et hjem der min mor er ekstremt opptatt av at alt skal være likt mellom oss søsken. Det har hun igjen fra sin mor, som hadde mange barn og nesten var sykelig opptatt av at alle skulle få det samme. Det har dukket opp i samtaler mellom meg og mannen, og hans foreldre er likedan mtp. fordeling. Men jeg har merket forskjellsbehandling hos deres barnebarn, da mannen har to barn fra før og de tydelig foretrekker den ene over den andre...Jeg synes det er veldig rart hvor mange som ikke er bevisst på slikt.

Anonymkode: 0e309...eeb

Skrevet

Personlig syns jeg det i så fall er samboeren din, og ikke du, som skal si noe. Tror det kan falle hardt tilbake på deg om du kritiserer svigerforeldrene dine for deres skjevbehandling av barna sine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...