Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, jeg skal på Ullevål i morgen og ha laparoskopi. Har hatt sinnssyke smerter nederst til venstre i magen noen dager nå, og nå vil de sjekke hva det er (mistanke om endometriose). Noen med erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert for sent å svare, men jeg gjør det likevel. På forumet Prøvere og ufrivillig barnløse finner du masse om laparaskopi.

Skrevet

Kanskje veldig utenfor tema, men hva er endometriose? Har hørt litt om det, at man får "menslignende" smerter og av og til vondt når man har sex? En venninne av meg klager nemlig mye over akkurat dette, så kanskje det kan være det hun har? Noen andre "kjennetegn" jeg bør vite om før jeg forteller henne hva det kan være?

Og gikk det bra på prøven idag trådstarter?

Skrevet
Kanskje veldig utenfor tema, men hva er endometriose? Har hørt litt om det, at man får "menslignende" smerter og av og til vondt når man har sex? En venninne av meg klager nemlig mye over akkurat dette, så kanskje det kan være det hun har? Noen andre "kjennetegn" jeg bør vite om før jeg forteller henne hva det kan være?

Og gikk det bra på prøven idag trådstarter?

Endometriose er livmorslimheinne som er på avveie andre steder i kroppen, som regel i bukhulen, på eggstokker, blare eller tarm., Endoen oppfører seg som vanlig livmorslimmhinne, dvs at den vokser før og blør ved mens, og kan slik gi smerter.

Laparoskopien gikk forøvrig fint, det eneste ubehagelige var oppvåkningen etter narkosen. Er nå litt støl og lemster i mage og skuldre, men ellers OK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...