AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Vil ikke fortelle under intervjuet om graviditeten da jeg mest sannsynlig blir diskriminert, men lurer på hvordan man søker jobb som høygravid? Eller hvordan søke jobb under mammaperm? Har en jobb nå, men i 20% stilling og tjener ikke nok. Vil ha en bedre betalt jobb. Anonymkode: df00a...7ef
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Du må nesten være ettertraktet på arbeidsmarkedet, nok til at arbeidsgiver tenker det er verdt å ta det tapet graviditeten medfører. Hvis du har en utdannelse eller en erfaring arbeidsgiver virkelig trenger, kan det nok gå bra. Er du bare en i mengden vil de nok velge en annen. Anonymkode: fb987...230
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Jeg har søkt jobber som høygravid, og senere under permisjon. (Fikk ikke noe jobb som gravid gitt😅) Jeg søkte som normalt da jeg var gravid, fortalte om graviditet da jeg var på intervju. De fleste trenger jo folk med en gang, så det kan være vanskelig å få jobb med 6/7 mnd fravær foran deg. Så da jeg ikke fikk jobb meldte jeg meg arbeidsledig ila permisjonen samtidig som at jeg søkte jobber. Sendte meldekort og var på et møte med nav ila permisjonen, men de fleste møter utsatte jeg pga permisjon. Jeg skulle jo ikke ha ledigheta penger fra nav under permisjon, men da det var slutt på permisjon kunne jeg gå rett over til arbeidsledighetspenger uten karantenetiden de har. Jeg var arbeidssøker i tre mnd før jeg fikk jobb, så jeg opplevde det mye lettere å få jobb uten å være gravid 😅 Anonymkode: 364c4...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 skulle få en 80% stilling, men de valgte noen andre ettersom jeg ble gravid. De latet som at de ikke fikk søknaden min (og andre sin) på den nåværende jobben, og valgte heller en mindre kvalifisert ansatt til 80% stillingen uten å si ifra at de hadde tekniske problemer osv. Har ingen bevis for det utenom tekstmelding som stod at de ikke fikk søknadene og valgte bare en «tilfeldig» ansatt. Vil derfor bytte jobb da jeg er avhengig å få økonomien til å gå rundt. (Ikke planlagt graviditet). Anonymkode: df00a...7ef
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 På min jobb ansatte vi ei som var i permisjon. Tror det var 4-5 måneder igjen av permisjonen før hun startet å jobbe. Anonymkode: 5215a...887
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Det er ikke så mye annet å gjøre enn å søke og stille til intervju. Eventuelt kan du legge inn uoppfordrede søknader og angi din mulighet for start dato. Som gravid er det nok utfordrende å få noe, tidsperspektivet for din oppstart tatt i betraktning. Men ved 3-4 måneder igjen av permisjonen, vil det gå lettere. En av mine kvinnelige kollegaer kom aldri tilbake etter barsel og gikk rett i en langt bedre stilling i et annet firma. Har også en venninne som fikk en forskerstilling 7 måneder inn i graviditeten, så det er ikke umulig. Det kommer an på hvor ettertraktet din kompetanse er og etterspørselen for arbeidskrafte. Håper du finner en jobb. Anonymkode: edd04...48d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Kan du si du er i karantene og kan ta det digitalt? Da kan du unngå å vise magen. Anonymkode: 40735...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå