Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/okonomi/eks-ansatte-i-elkjop-og-power-forteller-en-ekstremt-kynisk-bransje-som-aldri-vil-kundens-beste/s/12-95-3424061518

Oppsiktsvekkende og kvalmende lesing!

Jeg stoler mer på den anonyme kilden enn på PR svarene fra Elkjøp og Power.  Fra nå av blir det elektronikk fra andre steder enn Elkjøp og Power her i heimen. Slik vi svartelistet XXL for ukultur og juks før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elkjøp har alltid hatt dårlig rykte på dette, utrolig dårlig gjort'

Anonymkode: dbe41...78e

• Liker 1
Skrevet

Er dette nytt da? De har jo holdt på sånn i minst 20 år. Gjør undersøkelsene på nett, kjøp det du skal ha, og kom deg ut. Og ALDRI kjøp forsikringen deres.

Anonymkode: 3d7e7...0c7

• Liker 4
Skrevet

Gammelt nytt!

For noen uker siden hadde Power en mikrobølgeovn på tilbud til 499 kr. Jeg skulle kjøpe en for bestemoren min og sjekket lagerstatus på butikken nærmest meg. De hadde den på lager (stod ikke hvor mange, bare at den var på lager). Dro i butikken, fant det jeg trodde var rett produkt i hopetall på et palletorg (som manglet prismerking), plukket med meg en og gikk til kassa. Den jeg hadde plukket med meg kostet 699 kr.

Gikk tilbake til hvitevareavdelingen og fikk etterhvert kontakt med en selger. Han sukket, stønnet og var irritert mens han sjekket lagerbeholdningen på PC'n sin. Joda, de skulle visst ha én på lager fant han ut etter mye om og men.

Så var det å finne den da. Etter flere minutter med leting fant han den omsider, blant flere andre mikrobølgeovner under ei hylle med brødristere.

Tilfeldig at de hadde en pall med en nesten lik micro som koster 300 kr mer lett tilgjengelig (uten prismerking) og at det ene eksemplaret de hadde av kampanjemodellen var såpass gjemt at han som var på jobb måtte lete etter den? Det tror jeg ikke... De håper at folk tenker at, "skitt au, 200 kr fra eller til" og kjøper den dyrere modellen.

Anonymkode: f7b11...e08

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Gammelt nytt!

For noen uker siden hadde Power en mikrobølgeovn på tilbud til 499 kr. Jeg skulle kjøpe en for bestemoren min og sjekket lagerstatus på butikken nærmest meg. De hadde den på lager (stod ikke hvor mange, bare at den var på lager). Dro i butikken, fant det jeg trodde var rett produkt i hopetall på et palletorg (som manglet prismerking), plukket med meg en og gikk til kassa. Den jeg hadde plukket med meg kostet 699 kr.

Gikk tilbake til hvitevareavdelingen og fikk etterhvert kontakt med en selger. Han sukket, stønnet og var irritert mens han sjekket lagerbeholdningen på PC'n sin. Joda, de skulle visst ha én på lager fant han ut etter mye om og men.

Så var det å finne den da. Etter flere minutter med leting fant han den omsider, blant flere andre mikrobølgeovner under ei hylle med brødristere.

Tilfeldig at de hadde en pall med en nesten lik micro som koster 300 kr mer lett tilgjengelig (uten prismerking) og at det ene eksemplaret de hadde av kampanjemodellen var såpass gjemt at han som var på jobb måtte lete etter den? Det tror jeg ikke... De håper at folk tenker at, "skitt au, 200 kr fra eller til" og kjøper den dyrere modellen.

Anonymkode: f7b11...e08

Klikk og kjøp. Da går du bare i kassen og varen venter på deg.

Anonymkode: c42be...434

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Klikk og kjøp. Da går du bare i kassen og varen venter på deg.

Anonymkode: c42be...434

Gjorde det for et par uker siden. Han på Power "kunne ikke finne" varen til akkurat den prisen jeg bestilte for. Sa at jeg måtte betale 200 mer. Bare tull. 

Anonymkode: 4219b...905

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke bare elektronikkbutikker som har unike varer for å hindre priskrig. De ulike matbutikkene gjør det samme med f.eks fjordland. Det finnes 4-5 ulike «kjøttkaker» middager fra dem, for de ulike kjedene vil ha en litt annen variant, for å ha et «unikt» produkt, der pris ikke kan sammenlignes med andre kjeder.

Når jeg skal ut å handle et nytt elektrisk produkt, tv, lydplanke, pc ol. Så setter jeg med ner og gjør arbeidet. Jeg går inn på alle sider, jeg sammenligner produktene. Kan jeg mye om elektronikk? Nei. Men jeg kan sammenligne informasjon. Jeg googler med rundt, sammenligner reviews for produkter for å se hva som er sagt om dem. Det krever litt tid, men da vet jeg og hva jeg vil ha og hva jeg får. Begynner noen å krangle på noe, så sier jeg bare at det er dette produktet jeg skal har.

Forøvrig så bruker jeg nesten alltid «klikk og hent», så da blir det aldri et problem å måtte finne det, for det er alltid satt frem.

Anonymkode: 232d0...d74

• Liker 1
Skrevet

For ikke å snakke om "1000 kr" i rabatt for å flytte til billig strøm. Hvor mange godt voksne folk er det som går på den fella og tror de bare skal få gratis penger fra dem?

Anonymkode: a862c...33c

Skrevet

Jeg har måttet kjøpe en del nye hvitevarer i år, og har brukt tid på å lete etter produkter og priser. Power ligger gjennomgående 1000-3000 kr høyere i pris på alle de hvitevarene jeg har undersøkt. Pluss at de har helt elendig kundeservice som lyver heller enn å innrømme at de ikke vet alt. 

Anonymkode: 7243a...0fd

• Liker 3
Skrevet

Det er sleipt. Spesielt det med å lyve om lagerstatus på enkelte varer.

Jeg handler av og til på Power, da gjerne i forbindelse med 20% avslag tilbudet til DNB Mastercard, hvis timingen passer. Det er viktig å gjøre en del research på nett først. 

• Liker 1
Skrevet

De er ikke veldedighetsorganisasjoner. 

Anonymkode: fe7ee...050

• Liker 2
Skrevet

Kjøper kun online. Så slipper jeg sleske selgere ihvertfall.

Anonymkode: ea621...8bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg boikotter Elkjøp etter et PC-kjøp der jeg ble direkte villedet. Power har jeg ikke noen erfaring med.

En venninde av meg har god erfaring med Elkjøp, så det kommer nok også an på hvem man treffer på jobb.

Skrevet

Det er jo ingenting overraskende her. Bare du har prøvd å kjøpe én dings av denne gjengen forbrytere en gang, så ser jo du hva de driver med.

Her går det i NetOnNet på dyrere varer med garantibehov, ellers AliExpress. Jeg trenger ikke å forsørge en norsk nisse i Bærum som mener at han skal drive med videresalg av elektronikk. Blærg!

Anonymkode: dac2b...7d5

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg kjøpte en TV på black friday-salg på Elkjøp. Syntes nok det var rart at det var helt tomt på lager for TV-en i kampanjen, og at det var en måned leveransetid! Hva er greia med å ha noe på salg som de ikke en gang har på lager?? Men nå skjønner jeg hvorfor da, det var vel sikkert meningen å lokke meg inn men få meg til å kjøpe noe annet.

Anonymkode: f4e97...203

• Liker 2
Skrevet

Jeg personlig anbefaler dere å handle online hos Elkjøp og Power. 

Du sparer tid, innpåslitne selgere som skal alltid selge deg det nyeste og stresset som følger rundt dersom det er tomt på lager eller faktumet at de må bestille produktet som stod i annonsen. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er dette en overraskelse?

Anonymkode: 9d07a...3c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, jeg kjøpte en TV på black friday-salg på Elkjøp. Syntes nok det var rart at det var helt tomt på lager for TV-en i kampanjen, og at det var en måned leveransetid! Hva er greia med å ha noe på salg som de ikke en gang har på lager?? Men nå skjønner jeg hvorfor da, det var vel sikkert meningen å lokke meg inn men få meg til å kjøpe noe annet.

Anonymkode: f4e97...203

Eller at du binder pengene dine i en hel måned.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eller at du binder pengene dine i en hel måned.

Med dagens rente er jo det særdeles lukrativt.

Anonymkode: 03a28...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...