Gå til innhold

har du blitt gravid naturlig med treige svømmere? råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å høre noen fine historier da innkallelse kan ta en god stund.

Mannen har treige svømmere, vet ikke helt hva det vil bety for oss enda. Han er ung, sprek, røyker ikke, drikker svært lite, sykler ikke er ellers sunn. 

Jeg er 1 DPO og lurer på om det er vits i å håpe i det hele tatt. Har du blitt gravid med treige og langsomme svømmere uten hjelp?

Tok mannen din noe tilskudd?

Hilsen en som er veldig lei seg og nervøs

Anonymkode: 7bfaa...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja..var sammen i 6 år uten bruk av prevensjon før jeg ble gravid. Ble gravid naturlig 😊👍🏻Han hadde veldig dårlig svømmere! Vi gjorde ikke noe spesielt 

Anonymkode: 3afe3...ee4

Skrevet

Ingen gode råd, men en god klem 🤗 Mannen her fikk konstatert trege og deformerte svømmere etter ett år med prøving. Etter ytterligere seks måneder ble jeg gravid, i ivf-kø 😊😊

Anonymkode: e67d7...85b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen gode råd, men en god klem 🤗 Mannen her fikk konstatert trege og deformerte svømmere etter ett år med prøving. Etter ytterligere seks måneder ble jeg gravid, i ivf-kø 😊😊

Anonymkode: e67d7...85b

takk for klemmen, trenger den. Er litt vanskelig nå...føler vi må masse frem og tilbake før vi evt. får IVF tilbud, alt tar jo så lang tid nå. Er det forskjell på prøvene? Får man se ett tall osv? Vi har nemlig bare fått prøvesvar via tlf, men skal be om å få resultatet skriftlig så vi har noe å forholde oss til. Prøvde dere noe tilskudd? Gratulerer med graviditeten!!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja..var sammen i 6 år uten bruk av prevensjon før jeg ble gravid. Ble gravid naturlig 😊👍🏻Han hadde veldig dårlig svømmere! Vi gjorde ikke noe spesielt 

Anonymkode: 3afe3...ee4

6 år, lenge men så fint at det gikk til slutt!! Når tok han test?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Trenger å høre noen fine historier da innkallelse kan ta en god stund.

Mannen har treige svømmere, vet ikke helt hva det vil bety for oss enda. Han er ung, sprek, røyker ikke, drikker svært lite, sykler ikke er ellers sunn. 

Jeg er 1 DPO og lurer på om det er vits i å håpe i det hele tatt. Har du blitt gravid med treige og langsomme svømmere uten hjelp?

Tok mannen din noe tilskudd?

Hilsen en som er veldig lei seg og nervøs

Prøvde aktivt i 2 år, forholdet skranter. Det ble slutt i 6 mnd før vi begynte helt uforpliktet å ligge sammen igjen. Jeg gikk ikke på noe fordi jeg var vant til å ikke bruke prevensjon. Første måneden vi begynte å ligge sammen igjen, så ble jeg gravid. Han hadde påvist få og treige svømmere, mens jeg hadde mange gode egg. 

Ingen endring på noen av oss i den tiden det skjedde, annet enn at vi ikke prøvde. 

Anonymkode: fac94...64a

Skrevet

Han hadde normalt mange svømmere, men de var treige. Ventet på ny runde ivf da jeg ble gravid naturlig. Han hadde sluttet å snuse ca 1 mnd før jeg ble gravid. Absolutt verdt å prøve snusslutt. Skal ikke si dette er grunnen for at det klaffet for oss, men en venninne av meg hadde prøvd et år og kort tid etter mannen sluttet med snus så klaffet det for de. 

Anonymkode: e1994...6b4

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Han hadde normalt mange svømmere, men de var treige. Ventet på ny runde ivf da jeg ble gravid naturlig. Han hadde sluttet å snuse ca 1 mnd før jeg ble gravid. Absolutt verdt å prøve snusslutt. Skal ikke si dette er grunnen for at det klaffet for oss, men en venninne av meg hadde prøvd et år og kort tid etter mannen sluttet med snus så klaffet det for de. 

Anonymkode: e1994...6b4

Han snuser ikke, takk for at du delte!

Skrevet

Ja, vi ble gravid og min mann hadde nedsatt bevegelighet av svømmerne, men ikke så mye at vi ble henvist videre, så vet ikke om det er helt samme situasjon som dere. 

Skrevet

Noen som kan hjelpe oss med å tolke disse verdiene (fått de over tlf og håper vi kan få en utskrift på nyåret)

Volum sperm: 9 

PH: 7.5

Antall per ml: 4

Motilitet klasse A: 0

B: 8

C : 10 

D : 82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...